|
Symmetry C
|
View this Thread in Original format
| Ravesquad |
| Hittade en Ayla - Brainchild på AG som e en remix på Symmetry C...jäkligt skön.. nån som vet om den finns? hittills va iaf Mike Koglins remix bäst.. |
|
|
| RebeL9 |
det här är en låt som ligger mig nära om hjärtat. lite info om den :)
originalet av Symmetry släpptes 1994 och det var C-mixen som blev den poluläraste. Fanns även en P-mix på b-sidan av vinylen.
Låten återutgavs 1999 med remixar från Lange, Vincent De Moor och Mike Koglin.
Den utgavs även av Ayla som döpte låten till Singularity (Brainchild II). På denna återfinns remixar av Ayla själv, Miss Thunder och Pulsedriver.
Själv föredrar jag 99remixarna. speciellt langes remix är verkligen fin då han för ovanlighetens skull gett sig in på breakbeat :) |
|
|
| King of Clubs |
Bra där...
Måste hålla med om att Lange mixen är den bästa.. |
|
|
| Beamish |
inte mycket utav det Lange gör som är dåligt
Atlantis vs Avatar - Fiji (lange remix) herrejesus min skapare vikken låt... |
|
|
| Ravesquad |
| tack rebel9, du kan din trance.. lange remixen e grym tills just breakbeaten kommer in...tycker det blir cheese på nå vis.. breakbeat funkar aldrig i trance.. |
|
|
| lonne |
| Breakbeat kan funka jävligt bra,speciellt i lite tyngre låtar. |
|
|
| RebeL9 |
breakbeat kan fungera alldeles utmärkt. Hybrid och BT är två bra exempel på utmärkta breakbeatproducenter som blandar trance med breakbeat. Resultatet är slagkraftigt :D
P.S. Lyssna på Armin van Buurens Rising Star Dub på Gouryella - Walhalla. Utmärkt breakbeatremix :disbelief |
|
|
| King of Clubs |
| Menar du inte Gouryella - Walhalla (Hybrid Echoplex Mix)? Den är jävligt grym iaf... Tycker jag på allvar är den bästa mixen jag hört av låten.. Hybrid är mycket bra. Breakbeat är mycket trevligt. |
|
|
| RebeL9 |
Nej nej Armins Rising Star Dub är ännu mer breakbeat än Hybrids remix på Walhalla :)
Armin har haft den goda smaken att lägga in massa spaceiga ljud i låten som verkligen ger den en skön atmosfär |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by King of Clubs
Breakbeat är mycket trevligt. |
Breakbeat e mycket otrevligt.. Cosmicman - Krystal Dreams tex e ju asskön tills han får för sig o brejka lite:nervous: |
|
|
| King of Clubs |
| quote: | Originally posted by RebeL9
Nej nej Armins Rising Star Dub är ännu mer breakbeat än Hybrids remix på Walhalla :)
Armin har haft den goda smaken att lägga in massa spaceiga ljud i låten som verkligen ger den en skön atmosfär |
Coolt. Ska kolla upp den. Finns väl en "vanlig" Armin van Buuren Mix också?
Ian Van Dahl - Castles In The Sky (DJ Ricey Mix)
Är en bra breakbeatlåt tycker jag. Men ingen trance alls alltså. Ren breakbeat. Gillar inte Castles in the Sky annars.. |
|
|
| RebeL9 |
| ja finns en vanlig armin remix också. den är den bästa remixen av alla i mitt tycke. fast armins dub är skitgrym också :) |
|
|
|
|