|
Parkpop 2002
|
View this Thread in Original format
| Optimus |
| quote: | Parkpop, het grootste gratis toegankelijke popfestival van Europa, vindt dit jaar plaats op zondag 30 juni in het Haagse Zuiderpark. Jaarlijks wordt het festival bezocht door meer dan 350.000 pop- en dance liefhebbers, zonaanbidders, koopjesjagers, sfeerproevers en 'toevallige' passanten. Ook deze 22e editie zullen van 's middags 13.00 tot 's avonds 21.15 uur meer dan een dozijn nationale en internationale popgroepen, DJ's en dance acts de diverse podia bevolken. Vanzelfsprekend is er de grote festivalmarkt met meer dan honderd kramen en zijn er diverse andere festival-activiteiten.
Parkpop heeft de afgelopen jaren met succes koers gezet naar een onafhankelijke eigen- en eigenwijze festivalprogrammering. Van nieuw talent en aanstormende wereldacts, tot grote namen uit de popgeschiedenis; van alternative tot mainstream; van rock tot house en van trendsettend tot tijdloos. Het veelzijdige programma, de prachtige lokatie, de vrije toegang en de bonte stoet festivalgangers uit alle hoeken en gaten van de samenleving zorgen tezamen voor de unieke sfeer waar Parkpop tot ver buiten de landsgrenzen om bekend staat. |
het gaat mij natuurlijk om de dance area:D:D:D
13:00 - 14:30 Enrico Riva
14:30 - 15:30 Systex
15:30 - 17:25 7 Inch Twins
17:25 - 18:15 Mimezine
18:15 - 19:45 Kareem Raïhani
Ken ze allemaal niet. Heb wat info over hun gevonden:)
| quote: | Thuisbasis van dj Enrico Riva, (aka Alfred Bos) is Amsterdam. Enrico's bekendheid gaat echter veel verder dan onze hoofdstad. Zijn muzikale mix van jazz, bossanova, house en beats was immers al te horen op de succesvolle lounge verzamelaar 'Transatlantik Lounging'. Mocht je dat gemist hebben; binnenkort ligt ook zijn eigen debuut-album 'Beyond Fellini' in de schappen. Samen met producer Robert Verkerk en pianist Cees Schouten laat Alfred hierop een knap staaltje eigentijdse lounge avant la lettre horen. Niet alleen jazzy vibes, sfeervolle miniatuurtjes, kamerbrede klanktapijten, maar ook hedendaagse house en modern beats worden naadloos aan elkaar gesmeed. Veelzijdigheid troef! En dansbaar…
Er zijn maar weinig dance-acts die het aandurven om live op het podium gebruik te maken van violen, gitaren en vocalen. Systex is er één van. Sterker nog; Coen Berrier (zang), Niels Zuiderhoek (gitaar) en DJ Mason (beatcontroller & viool) draaien er hun hand niet voor om. In de korte tijd dat ze bezig (sinds 2001) hebben ze een live reputatie opgebouwd waar je U tegen zegt. Overigens, hun verrichtingen op vinyl mogen er ook zijn. Muzikaal richt Systex zich op een mix van disco, deep-house en funk. De sound en composities doen hier en daar dan ook denken aan groepen als bijvoorbeeld Jamiroquai, Daft Punk en Underworld. Maar bovenal klinkt Systex vooral als Systex. Een uiterst gevaarlijk dansbaar goedje dus.
Ze komen met een koffer of tien gevuld met 7 inch singles uit de jaren tachtig. De tijd waarin wave, electro, disco, soul en pop floreerde. De tijd ook, dat dj's, veelal naamloos en onzichtbaar weggemoffeld in een hokje, na het optreden van de bands, nog wat plaatjes mochten draaien om het aanwezige publiek te vermaken. Een tijd waar menig hedendaags naaldstylist beroepsmatig en muzikaal-inhoudelijk niet graag naar terugkijkt. De heren van 7 Inch Twins denken daar echter heel anders over. En niet zonder succes, want inmiddels is het duo uitgegroeid tot één van Neerlands voornaamste ambassadeurs van dit tijdperk. Hadden ze al een behoorlijk reputatie opgebouwd in hometown Utrecht - zalen als Ekko en Tivoli zetten ze geregeld volledig op z'n kop - nu moet ook de rest van Nederland er aan geloven. Terug naar de zwarte pakken, de juppen, strakke broekspijpen, polo's, witte sportsokken en permanentjes. Ennuh, met 7 Inch Twins, terug naar de verzoekplaatjes.
Aanvragen verzoekplaatjes
Heb jij dus een eighties favoriet die je absoluut wilt horen op PARKPOP, mail je verzoekplaatje dan naar: [email protected] Geef in de onderwerpbalk wel duidelijk aan dat het om PARKPOP gaat, anders gaat een ander met jouw verzoekjes aan de haal.
Neem het beste van ondermeer Beeswamp, Junkie XL, La Lupa, Toy Factory, Shine en je krijgt een dijk van een zangeres, een loeistrakke drummer, een maniakale producer en een samplewizzard. Tel daar vervolgens een berg studio- en live-ervaring bij op, vermenigvuldig het geheel met een gezonde dosis ambitie en je hebt Mimezine. Hoe dat zich muzikaal vertaald laat zich raden. Een aanstekelijke mix van computergestuurde dancebeats, supersonische samples, jazzy vocals en de rocksound van echte drums, scheurende gitaren en pompende bassen. Need we say more…? Ja, luister naar het vorig jaar verschenen album 'Indeep'. Waarover zangeres Vera van Mimezine zelf zegt: "Ik heb het gevoel dat het met de release van het album 'Indeep' eindelijk gaat beginnen." En daar zou ze wel eens heel erg gelijk mee kunnen krijgen.
Bij regelmatige bezoekers van lounge-clubs in Amsterdam zal de naam Kareem Raïhani niet onbekend in de oren klinken. Deze Amsterdamse dj van Marokkaanse afkomst is regelmatig achter de draaitafels te vinden in clubs als NL en de Supperclub. Daarnaast is Raïhani nauw betrokken bij de nieuwe clubavond HART in Panama in Amsterdam en speelt hij in ook in de band Soulful Distortion. Begin dit jaar verscheen zijn eerste album 'Stories' op het loungelabel Cinq Etoiles. 'Stories' is een compilatie van muziek die Kareem tijdens zijn sets graag draait. Ook staat er één eigen compositie op. De muziek van Kareem laat zich moeilijk in een hokje te plaatsen. Deephouse met Latin-invloeden is misschien nog wel de beste omschrijving. |
Beetje jammer dat ze (voor mij dan) geen grote naam hebben dit jaar. Vorig jaar hadden ze toch Lucien Foort, Laidback Luke en Soulvation weten te strikken. Het jaar ervoor zelfs Tiesto en Remy. Naja, ben benieuwd, anderes ga ik wel naar kane:tongue2 :eyespop: :happy2: :D |
|
|
| Tall21 |
| Inderdaad jammer van de relatief onbekenden namen, maar wie weet worden we allemaal positief verrast. Wie komen er eigenlijk op de andere podia (behalve Kane)?? Nou ja ik denk dat ik sowieso wel ff ga kijken (als het weer een beetje wil meewerken!!) |
|
|
| Optimus |
Yellow Stage
13:10 - 14:00 Kirsten
14:30 - 15:20 Bintangs
15:50 - 16:45 Within Temptation
17:15 - 18:10 X-ecutioners
18:45 - 19:45 Suzanne Vega
20:15 - 21:15 The Dandy Warhols
Green Stage
13:00 - 13:50 Ozark Henry
14:10 - 15:00 Di-rect
15:25 - 16:15 Sergent Garcia
16:40 - 17:30 T.O.K.
17:55 - 18:50 Kane |
|
|
| Tall21 |
| Mwah...niet echt iets waar ik nou warm voor loop. Jammer. Tijdje geleden hadden ze nog die gasten van "the roof is on fire" (weet ff niet meer hoe ze heten).....die waren wel lache. Dit is een beetje standaard. |
|
|
| serialkillah |
| quote: | Originally posted by Tall21
Mwah...niet echt iets waar ik nou warm voor loop. Jammer. Tijdje geleden hadden ze nog die gasten van "the roof is on fire" (weet ff niet meer hoe ze heten).....die waren wel lache. Dit is een beetje standaard. |
The fun lovin' criminals |
|
|
| Optimus |
| quote: | Originally posted by serialkillah
The fun lovin' criminals |
neej the bloodhound gang:D:D:D |
|
|
| DJ Bazz |
| quote: | Originally posted by Optimus
14:30 - 15:30 Systex
|
ik heb die volgens mij een keer live op tv gezien in paradiso, tis wel vet wat ze doen, wel een hele aparte stijl. |
|
|
| michiel |
| sergent garcia is wel vet |
|
|
| serialkillah |
| quote: | Originally posted by Optimus
neej the bloodhound gang:D:D:D |
ooooh, ja... die bedoel ik ook:D :D :D |
|
|
| Tall21 |
Jaaaaaaa die ja. Die gaven echt een goeie show toen :D:D:D
Hou er normaal gesproken helemaal niet van, maar heb toen de hele tijd i een deuk gelegen :haha: :haha: |
|
|
| kolkiewolkie |
| quote: | Originally posted by Tall21
Jaaaaaaa die ja. Die gaven echt een goeie show toen :D:D:D
Hou er normaal gesproken helemaal niet van, maar heb toen de hele tijd i een deuk gelegen :haha: :haha: |
hoe is dat nou om ondergepiest te worden (doen ze toch?) :conf: |
|
|
| Tall21 |
| Ben op een dusdanige afstand gaan staan om te zien hoe anderen ondergepist/gespuugd werden. Daarom was het zo leuk om naar te kijken :D:D |
|
|
|
|