return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 [3] 4 
Skojar dom eller?! (pg. 3)
View this Thread in Original format
Dj_ExOn
Herre jissus! har fan glöm bort den här tråden! Hahaha fan jag måste ha mer koll på trådarna!

Jag har inte heller några problem med att folk spökar ut sig till fest, det gör ju jag tillochmed! Men det som var lite kul var att dessa crasherkids är helt lost IMO!
Flykt från vardagen sa Gaby. Jag tycker dom är på flykt från verkligheten! :D
mindshooter
quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Jag tycker dom är på flykt från verkligheten! :D
´

Är det inte lite därför man går på rejv då? ;)
Beamish
kommer va fullt av såna här om 1½ månad när man flyttar till Holland...bara att vänja sig
AC.
quote:
Originally posted by Vitryss

Klart jag har fördomar! Helt absurt att tro att man inte har fördomar, försöker bara att ha mindre fördomar än andra.

Varför var mitt inlägg så onödigt då? Hur ska man utrycka sig på ett "hårt" sätt i skrift utan att spotta och svära? Uppenbarligen blev juh du förbannad, så då lyckades jag juh, :)

Sen tycker jag att inte respektera jävla jante svenskar är det ända rätta, gillar inte svenskaras avundsjuka.

Jag tycker mitt inlägg var ett rätt bra exemple hur du kan förolämpa utan att svära och använda ett ovårdat språk :stongue:

(blev inte förbannad utan som jag skrev för argumenterandets skull, finns inte så mycket att göra mitt i natten :P)
robstar
quote:
gillar inte svenskarnas avundsjuka.

VAD!!! :wtf:

Vem e avundsjuk å på vad?

Snacka om fördom...

å föresten...
Va ere för fel å ha fördommar?
Man måste ju fan ha de , de e ju inte som folk kommer vakna upp en morgon å inte ha de lr hur...

Och en sak till , oftast så stämmer fördommarna man (jag) har , inte på alla så klart men på många!

:nervous:
NbR
Har ni funderat över att det precis den här meantaliteten som har orsakat att vi har poliser som jagar oss med blåslampa bara för att vi lyssnar på "farlig" musik och beter oss annorlunda.

Att dansa flera timmar för sig själv i en industrilokal till hög musik mitt i natten med en massa blinkande lampor och annat runt omkring... det är ju annorlunda!!! POLIS!! arrestera dem, de är ju inte som vi var när vi var unga... gaaah!!! farligt!!!

Sätt dit dem för ngt.. vad som helst!
Va jasså? är det inte olagligt.. men ngt måste vi ju kunna sätta dit dem för.. hmm de rör sig ju så konstigt.. de kanske har drukit sprit.. nä då kan man inte dansa en hel natt... o vi skulle ju aldrig själva orka dansa en hel natt även om vi dricker sprit.. DE MÅSTE TA KNARK HELA HÖGEN!!!!Slå dem med batonger och skjut dem i ryggen ... de kanske är höga! och gör det nu! ring expressen!
osvosv...

tänk innan ni talar.
Aendy
/\ /\ /\

Öhh???
King of Clubs
quote:
Originally posted by Aendy
/\ /\ /\

Öhh???

Det var min spontana reaktion också. Kunde inte riktigt följa den röda tråden där.
NbR
Vad jag menade var ungefär att man skall inte vara så fördömande över att någon är anorlunda samt gav ett konkret exempel på hur det kan gå så snett när man gör det.

Sedan följde lite
"Anja och Bosse Svensson reagerar över ungdomens förfall"

U follow?
Aendy
quote:
Originally posted by NbR

U follow?

Nä, men så är jag inte den mest klipske i världen heller.

NbR
Detta som följer är en extrem förenkling av verkligheten:

Någon - Titta hur de ser ut, det är något fel med att se ut så.
Jag - Det är dumt att säga så.

Nu följer en mindre förenklad verklighetsskildring, dock ej helt utan anpassning till omgivningen ;P (obs jag retas!)

Någon - Titta hur de ser ut, det är något fel med att se ut så.
Jag - Säg inte så. Kommer ni inte ihåg vilka argument som användes mot raveare i början av/under Docklandshypen, vilket i sin tur ledde till att vi har fått en kulturpolis i sverige.

Här kan ni sätta in godtycklig ironi över hur "folk" uttrycker sig om ungdomar som dansar i fabrikslokaler eller ute i skogarna till hög blip-blop-musik under blinkande lampor.

Slutsats:
"Vi" borde ha lärt oss av med att klanka ner på de som är anorlunda.

*Pust*
mindshooter
´Jag hajar....vad han menar är att vi oxå är annorlunda...och vi vill inte att folk ska tycka dåligt om oss.. vi vill juh dansa och ha kul....därför ska vi itne heller tycka så om andra som är annorlunda.. utan låta dom göra som dom vill och respektera dom för det...right? Så tolkade jag det iallafall :) och jag kan hålla med om det!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 
Privacy Statement