return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
mp3-mixers
View this Thread in Original format
Ravesquad
vilken mp3 mixer e den bästa? vilken använder ni?
AnD
du menar, mp3-mixer program?
eller sånna externa mp3 kontrollers?
Ravesquad
quote:
Originally posted by AnD
du menar, mp3-mixer program?
eller sånna externa mp3 kontrollers?


tänkte främst på mp3-mixer program, men externa kontrollers e också intressant.
RebeL9
Native Instrument Traktor är det bästa tycker jag. Har ganska avancerade funktioner men är inte alltför svår att sätta sig in i. Många använder Atommixmp3 men det förstör låtarnas kvalité.
Beamish
jag tykcer det e rätt svårt o mixa o greja med mp3or eftersom jag inte har 2 ljudkort
AnD
Traktor är ok, men alldeles för mkt datorprogramkännsla och för lite dj kännsla... auto bpm match o allt vad det heter...

pcdj finns ett program som heter. (www.pcdj.com)
det är helt ok tycker jag. fast inga eq's dock :( finns bpm räknare men de är manuella så de är lätta att hålla sig borta ifrån, finns stöd för 2 ljudkort och det. Jag lärde mig beatmatcha med pcdj innan jag började med vinylspelare. Pierre Jerksten (p3 remix programledaren) använde sig av det när han sände p3 remix live från växjö medan han själv satt i göteborg :crazy:

VTT - virtual turntables är också ganska bra. (http://www.carrotinnovations.com/)
Ser väldigt fult ut, men man kan lägga in skins och liknande...

automixbpm eller vad det heter tycker jag personligen är smått värdelöst :P... dålig ljudkvalitet och det ser ut som ett budget-barn-datorspel
AC.
mixmiester är väldigt bra om det inte bästa för att göra enga mixar i och med att du inte mixar live så att säga
www.mixmiester.com
klart värt att kollain
SWE_TRANCE
BPM Studio PRO är ett annat alternativ...
Vizay
PCDJ Red whippar ju aaset av de flesta....snabbstartat, lätt å lära sig å framför allt.....det andra ljudkortet man har som monitor laggar inte efter som i traktor...

traktor är också rätt nice men det är lite för mycke automatik i det hela med autoBMP match å grejer...de e helt enkelt inte äkta (man kan t.ex. se om låtarna går it akt med hjälp av grafiska verktyg istället för å lyssna....hur ofta händer det i verkligheten)
reveal
quote:
Originally posted by Vizay
man kan t.ex. se om låtarna går it akt med hjälp av grafiska verktyg istället för å lyssna....hur ofta händer det i verkligheten


det finns väl många mixers som klarar det?

Vizay
quote:
Originally posted by reveal


det finns väl många mixers som klarar det?


humm...inte på det sättet som traktor gör det (tror jag inte iaf)

i traktor så ser man som en stapel i sidled för varje låt å då båda staplarna e exakt lika så går låten i takt.....de e ju rent fusk å sitta så juh....
MiB
jag kör spundforge..... ändra bpm på en låt lägg dom på varann =))

blir bra som fan när man kommer underfun med hur det ska gå till
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement