return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 
teh wannabe (pg. 2)
View this Thread in Original format
Trancefella
vinyl är det enda som gäller! :disbelief
Vizay
vinyl äger ganska hårt va gäller kontroll å grejer men den har en nackdel......de e dyrt med vinyler...

cd e ju så mycke enklare i början iom att man kan bränna skivor ....kommer ju gå över till vinyler sen :)
XLA
u clever Vizay ;)
ska nog köpa mig ett stycke CD-deck... får som tur e 3 channel mixer... cd e ju bra om man vill adda lite andra vocals eller så :)
eller så cuttar man egen vinyl... billigt o bra :rolleyes:
ska kolla på technics decksen o mixern på måndag kväll :D:D
Vizay
hehe fan va najs :) hoppas du hittar nått bra =)

själv har jag hittat exakt de grjeerna jag vill ha för 10 lakan...tror jag ska slå till, måste bara kolla med morsan först :P
Trancefella
JAG VILL OCKSÅ HA PENGAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :whip: :mad: :whip:
AnD
Finns det nån lokalradiostation i er kommun eller ort/stad whatever så bli vän med de som har hand om skiten. Så gjorde jag, nu får jag leka med techs varje lördag :D... (ska dit snart btw)

Vinyl är så överlägset cd-decks så det inte är sannt. Tycker Cd-Deck mixing känns som dator mixing. Men har man inte tillgång eller råd med vinylskivor kanske det är ett bra alternativ. Själv håller jag på o arbetar som en tok och ska göra i sommar så jag kan köpa EGEN utrustning :)...
Connector
Om du vill skona plånboken kan du titta på Numark TT-200. Kostar runt 4600. Jävligt bra spelare!
AnD
quote:
Originally posted by Connector
Om du vill skona plånboken kan du titta på Numark TT-200. Kostar runt 4600. Jävligt bra spelare!


hehe, har numark fobi :P...
Provade en verkligt sucky numark belt drive tt för nåt år sen. Plågas fortfarande av minnena ;)
XLA
skit va gött... ska köpa Technics SL1200/1210 gånger två på fredag, plus en rätt go' Vestax mixer (PMC 17A lr nåt)
:D :cool: :eyespop: :)
Trancefella
quote:
Originally posted by XLA
skit va gött... ska köpa Technics SL1200/1210 gånger två på fredag, plus en rätt go' Vestax mixer (PMC 17A lr nåt)
:D :cool: :eyespop: :)


GRATTIS!!! ska du ha ett "invignings" party? :)

XLA
*snyft* missade köpet
helvete... bara att spara till sommaren istället :(
hata pengar :whip:
Vizay
själv har jag faktiskt inhandlat min gear nu :D

blev en ny Vestax PCV 275 och 2 beg. Pioneer cdj-100s

börjar få till mixarna å allt sånt nu...ska se sen om jag kan hitta nånstans å spela också :p


XLA: btw kolla www.vendolin.com och www.budda.se

där kan du hitta beg pryttlar om du vill ha :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement