|
Minidisc, please help
|
View this Thread in Original format
| TranceFool |
Ik wil binnenkort een minidisc gaan kopen, niet speciaal om te luisteren (wat natuurlijk ook wel relaxed is), maar vooral om op te nemen vanaf mn draaitafels. Mn PC staat namelijk beneden en ik kan niet echt normaal een set opnemen (want op bandje klinkt wel erg gaar) Ik wil dus gewoon op kunnen nemen en em dan naar mn pc transporteren.
Ik ben totaal niet technisch dus nu vraag ik me af of je met iedere minidsc een set op kan nemen en die gewoon naar je pc kan overzetten??? Heeft iemand tips voor mij van goeie minidiscs die ik hiervoor kan gebruiken. Liefst zo goedkoop mogelijk maar wel met goeie kwaliteit (goeie verhouding dus). Hoef niet het beste en het allernieuwste:).
Thanx alvast :) |
|
|
| franzelare |
het best is dan een mds-pc3 in je pc te bouwen en bij je draaitafels aan goed md deck te hebben om op te nemen.
alleen een mds-pc3 is nogal prijzig dus je kan ook een gluidskaart met optische ingang kopen en dan je md deck naar je pc toe slepen. zo heb je geen verlies tussen je md en je pc. |
|
|
| TranceFool |
| quote: | Originally posted by franzelare
het best is dan een mds-pc3 in je pc te bouwen en bij je draaitafels aan goed md deck te hebben om op te nemen.
alleen een mds-pc3 is nogal prijzig dus je kan ook een gluidskaart met optische ingang kopen en dan je md deck naar je pc toe slepen. zo heb je geen verlies tussen je md en je pc. |
ja en zoveel geld hebbik dus niet, ik wil gewoon een minidisc die aan die eisen voldoet en zoveel geluidsverlies heb je volgens mij niet met een minidisc....maar goed, ik wil dus gewoon een minidisc :), dus als je wat weet??? :) |
|
|
| Pjotr G |
ja...dat doe ik ook met een wat oudere sony MD component
digitaal pfff dat is mieregeneuk (ik bedoel voor zwaar veeleisende mensen qua geluidskwaliteit...dan kun je sowieso beter met DAT ofzo gaan werken) gewoon rustig van je mixer out naar de (analoge) in van je MD en van je MD out naar je PC's line in
elke MD speler die ook kan opnemen lijkt me goed, niet? |
|
|
| Miss Proximus |
Andreas heeft een Sharp MDSR70H(S)
Zit gewoon een Line In "gaatje" :p op waar hij een kabeltje indoet die hij naar de record uitgand van z'n mengpaneel doet
Daarna de mix uploaden en bewerken met Cool Edit :)
Gaat prima!! ;) |
|
|
| TranceFool |
| OK, bedankt iig voor de reacties. Vroeg me eigenlijk af of er nou nog heel veel verschil in geluidskwaliteit zit tussen verschillende types??? Iemand verder nog aanraders af juist afraders?:) |
|
|
| Smirnoff |
Tip*
Neem geen yoko ! |
|
|
| TranceFool |
| quote: | Originally posted by Smirnoff
Tip*
Neem geen yoko ! |
Hehe Yoko...die maken toch ook van die wekkers voor 5 piek ofzo :p |
|
|
| rellivisit |
Je ken van minidisc ook fikken op een externe audio-recorder. M'n pa heeft die ooit een gekocht en ik kan daar ook al rechtstreeks draaitafels op aansluiten. Is ook wel flex. Maar van minidisc naar cd gaat ook goed hoor. Prima kwaliteit. Heb Sony minidisc en Philips audio-writer. Maar die krengen zijn f*kkin duur.
Suc6 ermee......:crazy: |
|
|
| Smirnoff |
| quote: | Originally posted by TranceFool
Hehe Yoko...die maken toch ook van die wekkers voor 5 piek ofzo :p |
€uro,s hé !!!
zo,n wekker krijg je gratis bij een kilo bananen ! :stongue: |
|
|
| ScuL |
je moet gewoon een eenvoudige portable MD-recorder kopen.
die sluit je aan op de Line-out van je mixer naar de Line-in van de recorder en dan neem je op :)
vervolgens ga je met je recorder naar je PC en speel je daar af en neem je dat weer op...
geluidsverlies is minimaal (althans, niet hoorbaar)
sony blijf ik het beste merk vinden (logisch, de uitvinders ;)) |
|
|
| arjoderoon |
wat een reclame... bananen en een wekker gratis... :)
welk zieke non commerciele brein heeft die actie verzonnen?? zo'n appie happie reclame zeker? :D |
|
|
|
|