|
Iemand ervaring met ADSL??? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Blik |
Nu we het hier toch over internet hebben kan ik ook meteen iets vragen
ik heb dus kabelinternet via Essent, goeie verbinding alles is dus OK, maar kheb gehoord van iemand dat je op je kabelmodem een booster kan installeren die het downloaden versnelt, khad ook gehoord dat dan 500kb/sec normaal is!!??
Weet iemand of dit klopt en waar je zoiets kan kopen als het klopt?
alvast bedankt |
|
|
| Sandman |
Als het casema wat je daar hebt als kabel zou ik snel op adsl overgaan!!!!!! Casema zuigt big time .. de laatste tijd gaat het sneller. Ik zit nu zo rond de 4 kb/s ( echt toppie dus :()
Ik weet het niet. Hou der wel rekening mee dat ADSL nog kinderziektes kan krijgen (het is nog nieuw)
Kijk maar bij casema, daar boden ze in het begin aan dat je met tig honderd kb/s zou gaan, en kijk nu maar eens. je zit geen eens aan 10 kb/s, zelfs niet op een zeer vroege ochtend wanneer niemand online is.. |
|
|
| Henkie_henk |
| quote: | Originally posted by Blik
Nu we het hier toch over internet hebben kan ik ook meteen iets vragen
ik heb dus kabelinternet via Essent, goeie verbinding alles is dus OK, maar kheb gehoord van iemand dat je op je kabelmodem een booster kan installeren die het downloaden versnelt, khad ook gehoord dat dan 500kb/sec normaal is!!??
Weet iemand of dit klopt en waar je zoiets kan kopen als het klopt?
alvast bedankt |
Ik heb ook zoiets gehoord ja :D er was eerst een gozer die een site had gemaakt om je kabel modem "over te klokken" ofzoiets.. maar dat vonden upc niet echt leuk ;)
Je kan natuurlijk altijd www.speedguide.net checken en de daar staande links etc.. staat vast wel wat nuttigs :D
Maar je garantie vervalt wel he zodra je ermee gaat klooien.. en het zal ze ook opvallen dat je ineens 60 keer zoveel binnenhaalt :D |
|
|
| M5 |
| quote: | Originally posted by Henkie_henk
Maar je garantie vervalt wel he zodra je ermee gaat klooien.. en het zal ze ook opvallen dat je ineens 60 keer zoveel binnenhaalt :D |
hmm ja is erg link .....dat ding schijnt nogal prijzig te zijn :)......ik begin er niet aan hoor ....ik ben tevreden zoals het nu is |
|
|
| cyberdude |
Hier in Belgie is het
ADSL
Telenet (kabel)
ADSL heeft betere download regels dan Telenet
Telenet is zeer streng
Maar volgens tests enz zeggen ze dat Telenet een klein beetje sneller is dan ADSL
Maar telenet blocked ook poorten denk'k |
|
|
| JdDark |
Ik had Telenet, daar mocht je per maand 10 gig dl, maar éénmaal over de limiet werd de snelheid teruggedraaid en als je 3 maal over de limiet gaat wordt je contract afgesloten (in totaal heb ik 3 maand telenet gehad:D:D:D)
Nu zit ik bij belgacom en heb ADSL, is duurder maar is veel beter, snelheden tot 200kb/s (wat eigenlijk niet zo snel is) en je hebt daar geen limiet, je mag zoveel dl als je wilt maar als je over de 10 gig gaat moet je voor elke bijkomende mb 5 frank of 0.25 gulden betalen.
BTW telenet kost 1500 per maand of 75 gulden
ADSL kost 1800 per maand of 90 gulden. |
|
|
| Remy D |
| Mij is verteld dat die duitsers heel goedkoop T3 hebben. Je koopt 1 keer een schotel van +- 15 meiers en dan betaal je 30 mark per maand en je bent dan wel veel en veel sneller dan kabel en adsl. |
|
|
| M5 |
| quote: | Originally posted by Remy D
Mij is verteld dat die duitsers heel goedkoop T3 hebben. Je koopt 1 keer een schotel van +- 15 meiers en dan betaal je 30 mark per maand en je bent dan wel veel en veel sneller dan kabel en adsl. |
Ik dacht dat de snelheid van internet via satteliet onegeveer 250kB/s was.........das dus nog lang geen T3 !!..T3 heeft een snelheid van ongeveer 5.5MB/s......owjaa enne in Europa & Japan heet het trouwens E3 ....dat kost TONNEN per jaar..... |
|
|
| Remy D |
| Jij zal wel gelijk hebben dan want het is al weer een aardig tijdje geleden dat het me verteld is en ik zal wel weer niet goed geluisterd hebben. :) |
|
|
| Blik |
| quote: | Originally posted by JdDark
Ik had Telenet, daar mocht je per maand 10 gig dl, maar éénmaal over de limiet werd de snelheid teruggedraaid en als je 3 maal over de limiet gaat wordt je contract afgesloten (in totaal heb ik 3 maand telenet gehad:D:D:D)
Nu zit ik bij belgacom en heb ADSL, is duurder maar is veel beter, snelheden tot 200kb/s (wat eigenlijk niet zo snel is) en je hebt daar geen limiet, je mag zoveel dl als je wilt maar als je over de 10 gig gaat moet je voor elke bijkomende mb 5 frank of 0.25 gulden betalen.
BTW telenet kost 1500 per maand of 75 gulden
ADSL kost 1800 per maand of 90 gulden. |
Wat is dat nou weer voor kutzooi, extra betalen als je veel download, wat een teringzooi, slaat gewoon helemaal nergens op.!!
Ben ik blij dat ik dat niet heb |
|
|
| JdDark |
| quote: | Originally posted by Blik
Wat is dat nou weer voor kutzooi, extra betalen als je veel download, wat een teringzooi, slaat gewoon helemaal nergens op.!!
Ben ik blij dat ik dat niet heb |
Het is een kloteboel, weet ik, maar ik had geen ander alternatief :( |
|
|
| WTB |
Zou iedereen mij kunnen vertellen welke download limiet hij/zij heeft, vaak staat er Fair Use Policy, maar hoeveel GB is dat en als je die overschrijdt, wat dan???
WTB. |
|
|
|
|