return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
Mysteryland Foto-verslag "De andere kant.."
View this Thread in Original format
SnuggLe
Mysteryland - De 'andere' kant van het feest...
17 augustus 2002

Ik werk als bijbaan in de evenementenwereld en zodoende kom ik geregeld op feesten / festivals etc. Het is erg leuk om zoiets van de 'andere' kant mee te maken! Dus hier mijn verslag van 5 dagen Mysteryland (16 t/m 20 augustus)..

Nou, Mysteryland was echt supergaaf! Ik heb me er echt prima vermaakt. Donderdag kwamen we daar aan na eerst 3 uur in de trein gezeten te hebben, en een busje bracht ons eerst naar het terrein zelf. Het Mysterylandterrein ligt ten noord-oosten van Amsterdam, heel dicht bij Spaarnwoude, oftewel de plek waar Dance Valley altijd gehouden wordt.
Na wat mensen weggeschopt te hebben van de Enschedeploeg die klaar waren met werken gingen we naar ons hotelletje waar ik de komende 4 nachten zou verblijven. Eigenlijk kan je het geen hotel noemen, maar een 'resort', zo stond het ook op het bord; Spaarnwoude Resort ofzo. Echt een superrelaxed hotel (ik gebruik het woord toch maar), met zwembad en alles erop en eraan. De eerste avond maar meteen even de bar uitgeprobeerd.

De volgende ochtend, 16 augustus en dus 1 dag voor het feest zelf, om 8 uur al aan het werk. De werkzaamheden bestonden in dit geval uit het zetten van hekken (drankhekken en lage hekjes) om bezoekers te beschermen tegen bv palen en dat soort zaken. Ook hebben we erg veel dranghekken moeten zetten om backstage gebieden en dat soort zaken af te zetten.
De groep was echt supergezellig, we zaten daar met een man of 12 van de Enschedeploeg zelf, plus verder waren er via ID&T nog een aantal mensen en van de onderaannemers voor licht/geluid en dat soort zaken.
Veel mensen weten niet hoeveel werk er komt kijken bij zo'n evenement. Veel kan ik je vertellen!!! Het hele feest is 1 grote logistieke operatie waar echt veel werk in gaat zitten. Alleen onze ploeg is er al vanaf 5 augustus met 12 man mee bezig geweest.
Op het laatste moment was het nog behoorlijk stressen. Het was de bedoeling dat we die avond om 9 uur klaar zouden zijn. Niet dus.... er was nog veel werk te verzetten voor de aanvang van het feest. We hebben doorgewerkt tot 01:00 uur snachts en nog was niet alles af.
Een werkdag van 17 uur dus...

De volgende ochtend, de dag van het feest zelf, was de crew in 2 delen opgedeeld. Één van 06:00 tot 15:00 ..en één van 15:00 uur tot 0:00 uur, in verband met het feit dat nog niet alles afwas en om gezeik met de Arbo te voorkomen van dagen langer dan 12 uren. Ik zat dus in de 2e crew. Lekker handig, want dan kon ik zelf ook nog veel van het feest meemaken.
Wat moet je nu doen op zo'n dag vragen veel mensen me. Nah, het enige is eigenlijk 'stand-by' staan voor als er dingen misgaan. In de rest van het verhaal zie je het nog wel.

13:00 uur waren we al op het terrein aanwezig om eerst even te eten in de crewcatering. Rond 15:00 hoefde ik pas te beginnen, en dus was er tijd om gewapend met all area's bandje, crewpas en porto het terrein op te gaan om even rond te kijken en sfeer te proeven! Superdruk was het nog niet, maar wel erg heet en gezellig.
Als eerste maar even richting het Camel-Vipdek gelopen om van het uitzicht richting mainstage te genieten, waar net Lucien Foort stond te draaien. Wel lekkere tunes! Nu in de set via mp3 hoor herken ik enkele nummers. Meteen een paar leuke foto's geschoten.

* Het uitzicht vanaf het Camel Vipdek

* het vipdek

Om 15:00 uur begon onze shift, maar gelukkig was er in eerste instantie weinig te doen.
We hebben lekker van de zon genoten en een beetje dom zitten ouwehoeren voor de crewcatering. Echt druk was het gelukkig niet, op het zetten en 'zeilen' van enkele hekken na (zeilen = het vastmaken van die zwarte zeilen op de bouwhekken). We hoorden ook van een massale vechtpartij vlak voor de wc's. Ik zag op een gegeven moment wel veel mensen rennen, maar wat er verder aan de hand was wist ik niet. Het schijnt dat een securityman helemaal verrot geschopt is. Echt sneu dat mensen dat doen. Een kerel van 2 bij 2 is daarna opgepakt, maar hij was helemaal door het dolle heen. Zijn armen aan elkaar doen met trekbandjes hielp niet, dus toen maar met handboeien. Toen bleef hij maar schoppen , dus dan ook maar om zijn enkels. Vervolgens heeft die vent een ambulance aan gort geschopt waar hij in werd gelegd. Apart allemaal, ik neem aan dat er drugs in het spel was. Er werd met hekken en alles gegooid. Na dit incident was er ineens veel politie. Net even te laat dus.. maarja, dat heb je vaker bij de politie. Verder heb ik niet gehoord van incidenten op een vechtpartijtje in de Q-dance na.

* Hard aan het werk..ehum :)

Backstage kwam ik verder ook nog Timmy D aka New_Wave tegen die ook aan het werk was.
De Partyflockmeetings heb ik jammergenoeg allemaal niet kunnen halen, maar ik heb mijn gezicht wel héél even snel kunnen laten zien op de Tranceaddict meeting, die rond half 4 bij de EHBO tent was. Supersjinees, TimmyD, RV en nog wat mensen waarvan er een aantal ook op PF zit was er aanwezig. TimmyD probeerde meteen mijn porto te jatten :)

Rond 17:30 werden we opgeroepen om te helpen in de Cocoon techno tent, waar Michel de Hey net aan het draaien was. Toen ik richting die tent liep hoorde ik 2x het nummer Spacecruising van Sharpside...op de main en nog ergens..tegelijk ongeveer :) We moesten naast hem een grote tafel bekleden met vloerbedekking, omdat er een of andere dance-act zou komen. Zo gezegd zo gedaan. Eerst dus maar eens bedekking vinden.. dat duurde wel even. Tafel gemaakt, met witte randen zodat men kon zien waar de randen waren en niemand eraf zou vallen. Wel leuk.. achter Michel de Hey stonden horden vrouwen met veel wodka. De koelkasten backstage zaten redelijk vol met Finlandia. Ook apart om gewoon tijdens je werk naar links te kijken en daar midden in de ogen te kijken van Michel de Hey of van John Selway die daarna heerlijk aan het draaien was.

* Michel de Hey

Toen we het eindelijk afhadden moesten erop op dit tafelkleed een paar plaatsen worden afgetekend voor een danseres. Zij zou met haar rug naar het podium gaan staan, en achteroverbukken, een soort van 'bruggetje' doen en dan met haar tanden een masker oppakken. De mooie dame in kwestie deed dit 20x voor zodat we de plaatsen goed konden bepalen. En iedere keer wij van: What the ! Een mooie bukkende dame met strakke kleding voor je met links van je John Selway die snoeiharde techno aan het draaien is voor een volle tent. Things were just getting better :-)

* John Selway aan het draaien

Na dit kleine klusje was ik weer even vrij, want het was rustig. Toen maar even besloten om richting Armin van Buuren te lopen om een kijkje te nemen. Hij draaide om 19:30 in de Eclipse tent. Op de weg daarnaartoe kwam ik Josta aka Miss Proximus en Antiphus nog tegen waar ik een tijdje mee heb gepraat. Verder kwamen Tais, Chicane en Yarnie ook nog langslopen.
Toen dus maar op naar Armin, en ik dacht van hell, waarom zou ik mijn all area's bandje niet even misbruiken? ;-) Ik ben dus maar via de backstage ingang gegaan, waar ik eerst Ferry Corsten tegenkwam, dus hop, maar even op de foto. (let niet op mijn shirt etc ben aan het werk :-) Ook leuk overigens dat ik veel reacties kreeg op mijn Sensation White Crewshirt. Veel mensen (vooral in de Qdance tent) zaten te zeuren dat het zo'n kutfeest was, hahaha! Tsja, ik heb er alleen gewerkt, ik ben er niet heengeweest, zou ik echt niets voor mij zijn, bleergh.

* Ferry Corsten & ik

Ik stond dus 2 meter schuin achter Armin. Heel stoer... alleen Armin , een security ventje en ik op het podium voor een volle Eclipse tent. Heb even een paar fototjes geschoten. Wel leuk om daarna van bekenden te horen dat ze je gezien hebben.

* Armin van Buuren on the wheels of steel

Toen nog even naar de Camel-viptent, waar ik ook Jean zeg. Net toen ik mijn held (*kuch* NOT!!!!) even op de foto wilde zetten ging hij juist pissen ergens onder de cameltent waar je niet mag komen. Jammergenoeg heb ik er geen foto van....grrr.
Hierna nog een aantal hekken moeten zetten en een paar onzinnige dingen gedaan. Één ding bijvoorbeeld: Met een manitou (dat is een grote heftruk) midden door het publiek heen naar de andere kant van het terrein. We moesten emt 4 man eromheen lopen om alles goed te laten gaan. Zijn we bijna aan de andere kant van het terrein, moeten we weer terug. "Het hoeft niet meer" hoor je dan via de porto. Zo zijn er wel meer dingen misgegaan. Logistiek was het niet altijd goed geregeld, maar oke, het was ook voor het eerst dat ID&T dit terrein gebruikte. Wel apart dat zoveel werk is voor één dag feest. Hetzelfde werk wordt verzet op Lowlands, maar daar heb je dus 3 dagen voor. Dus qua effectief gebruik is het weinig. Misschien moet ID&T er maar een 3 daags festival van maken weer :)

Toen een klus in de Eclips tent, tijdens Cosmic gate. De palen die de tent omhoog hielden waren deels weggezakt. Niet echt handig dus. Als er veel van die dingen naar beneden zakken kan de tent instorten, plus het is niet fijn als iemand zo'n ding op zijn hoofd krijgt. Wij dus met 5 man die palen omhoogsjorren in een volle tent. Wel leuk dat mensen van het publiek je steeds helpen :)

* Palen fixen..interesting, not? :)

* Optimus en Ltheseus die ik tegenkwam in de Eclipse

Staan we net 2 meter van de boxen af een paal te fixen, draait Cosmic Gate een nummer waarvan ik volgensmij echt gehoorsbeschading heb opgelopen. Kolere, ik heb nog noooooooit zo'n harde bass gehoord op alle feesten waar ik ooit geweest ben. Mijn borstkas trilde helemaal heen en weer. Iedereen wegrennen van de boxen weg...ik dus maar mijn oordoppen ingepropt. Supersjinees die 2 meter verderop stond liep juist richting boxen. Mafkees!

Verder heb ik s'avonds niet echt veel meer hoeven doen, maar jammergenoeg heb ik niet veel van de show kunnen meemaken na 21:00 uur omdat we even moesten blijven op een bepaald punt. Nog wel even op het podium gestaan bij Sven Vath, dat was echt lachen, die vent is zo gek als een deur. Wederom veel vrouwen en veel wodka in de buurt. Ik weet niet wat Sven Vath ophad, maar het was zeker wel veel. Hij keek echt vaag uit zijn ogen. Ik vond het overigens erg rustig toen hij draaide. Apart... iedereen was zeker bij Picotto. Nog even het vuurwerk bekeken en dat was het dan.

* Sven Vath gek aan het doen...

* De wodka vloeide rijkelijk bij Sven Vath

Toen toch maar rond 01:00 uur, na alvast wat afgebroken te hebben, het hotel opgezocht om te pitten. De volgende ochtend moesten we om 9 uur alweer beginnen om de boel af te breken.

Het afbreken was zwaar, maar wel lachen. Echt superveel gekke dingen gevonden: pillen, lege GHB-flesjes, een corset, een pruik, slipjes, bh's, scharen, een Cavello en... munten. Véél munten. 103 om precies te zijn. Dat wordt veel drinken op de volgende ID&T feesten :-)

* Wat gevonden munten

* Wederom hard aan het werk enzo :)

Verder is er over het afbreken niet veel te zeggen... het was gewoon veel werk en redelijk zwaar, maar met een crew van 12 man erg gezellig en veel lol. Zwemmen met de ID&T crew in het hotel is ook leuk. Sommige mensen zijn weer net kinder :-) Wat ook erg gezellig was, was de ID&T barbeknoei voor crewleden die toen nog aan het werk waren. Veel drank, veel eten en een boel gezelligheid en lamme mensen. Lamme mensen doen gekke dingen .... Na nog een leuk tshirt en hoedje als aandenken gekregen te hebben was het afgelopen voor mij op Mysteryland.

* Een gezellige BBQ met veel drank etc

* Crewshirts etc etc etc...Ik zie er echt uit als een ui :)

Nu ben ik sinds dinsdagavond weer terug van 5 dagen Mysteryland, maar nog steeds is niet alles afgebroken daar. Nu wachten me vanaf donderdagavond 5 dagen Lowlands... met dj's als Darren Emerson, Tiesto, Speedy J, Umek, Timo Maas en Underworld. Ik maak wel weer wat foto's...

Conclusie is dat Mysteryland ook vanuit een ander oogpunt dan van bezoekers een erg geslaagd feest was. ID&T krijgt van mij een dikke pluim voor dit redelijk goed geregelde superfeest!

De rest van de foto's staat op http://home.student.utwente.nl/b.kampschreur

Greetz,
SnuggLe
Optimus

zo'n kar reed tegen mijn poten aan, deed pijn man:(

en miet, die boxen stoden zacht man:D

mooi en compleet report (zoals altijd) overigens Bram:)
New Wave
ik heb ook beetje gezien hoe het backstage ging, was echt druk druk druk druk druk.....

leuke story Brammus!
Rinus
Leuk en interresant verslag
-TAIS-
Leuk om een keer het verhaal van de andere kant te horen :D Ben benieuwd naar je Lowlands verhaal strax!
mr.marcello
Kijk, dit zijn nu de soort verhalen die ik graag lees over een feest (en alles wat eromheen gebeurt)! Echt superverhaal SnuggLe!!

Met vriendelijke groet.
moogwai
Erg leuke en interessante report Snuggle.. Ga zo door!

Dit was zeker wel een fat vipdek. Heb toen lekker liggen relaxen toen Foort lag te draaien. Ik heb je toen niet eens opgemerkt daar, zag nog nog wel iemand van de trap aflopen en toen dacht ik.. ehh das Snuggle :)

Dit noem ik nou een en al Sfeeeeeerrr.... Er was echt een goed publiek in de trance tent :)
Smirnoff

Wat is dat nou dan ??? :conf: :toothless :toothless

super vet verslag !! waar haal je het wederom vandaan !

Ze hebben trouwens meestal finlandia :( zal wel goedkoper zijn :toothless

Jammer !:mad:
AlFerox
erg cool verslag man!!!

quote:
Originally posted by SnuggLe
Nog wel even op het podium gestaan bij Sven Vath, dat was echt lachen, die vent is zo gek als een deur. Wederom veel vrouwen en veel wodka in de buurt. Ik weet niet wat Sven Vath ophad, maar het was zeker wel veel. Hij keek echt vaag uit zijn ogen.

haha, die gozer staat echt altijd stijf van de dope man als die aan het draaien is! :crazy:
franzelare
alweer zoon superverslag man!!

cool verhaal! jammer dat ik je niet gezien heb toen ze die paal aan het recht zetten waren want daar stonden ik en tijs08 bijna naast :eyespop:

we hebben nog wel naar je gezwaaid toen je bij armin op het podium stond :D

!_PeTrUs_!
quote:
Originally posted by Smirnoff

Ze hebben trouwens meestal finlandia :( zal wel goedkoper zijn :toothless

Jammer !:mad:

Is niet echt goedkoop hoor :D Wel vet lekker

EN Snug....

Toeval die strakke ass op de achtergrond?????
SnuggLe
quote:
Originally posted by !_PeTrUs_!

EN Snug....

Toeval die strakke ass op de achtergrond?????

Ja, was serieus echt PUUR toeval!

Greetz,
SnuggLe
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement