return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 3 
Moeten criminele allochtonen (ongeacht land van herkomst) het land uit? (pg. 2)
View this Thread in Original format
Optimus
De titel is fout. Het moet geen allochtoon zijn. Allochtoon = in buitenland geboren, dus zonder Nederlandse nationaliteit. Wat minister Nawijn wilde waren Marokkaanse jongeren met een Nederlands paspoort uitzetten die crmineel zijn.

Het is in strijd met de Grondwet. Iedere weldenkende Nederlander weet dat het niet kan.

quote:

De Grondwet en het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens maken het onmogelijk criminelen met een Nederlands paspoort in zo'n geval het land uit te zetten. Zelfs immigranten van de tweede en derde generatie die niet de Nederlandse nationaliteit bezitten, mogen volgens aloud Nederlands beleid niet worden uitgezet. Dat geldt ook voor de eerste generatie die langer dan twintig jaar in Nederland verblijft.



Wat betreft vreemdelingen uitzetten, daar ben ik het wel mee eens. Zij zouden bij een dergelijk geval (zedendelicten, diefstal, moord etc.) uitgezet mogen worden.


Overigens vind ik het gewoon een publiciteitsstunt van Nawijn, hij roept maar wat maar weet zelf donders goed dat dergelijke maatregelen die hij opnoemt niet aan de orde zijn omdat ze onuitvoerbaar zijn.
ampburner
donders goed :)

mag ik een optie 'boeiend, het is toch geen haalbaar voorstel' in de poll?
Jappio
quote:
Originally posted by New Wave
Mensen (of het nu amerikanen, turken, afganen of wat anders zijn) die hier naartoe komen om een beter leven willen hebben en die dat doen via criminaliteit mogen van mij weg.
Ik stel wel een duidelijke grens, een Amerikaan die in een gevecht raakt..okee....die hoeft niet terug...maar een amerikaan die een moord pleegt...terug naar je land! een buitenlander die de belasting bedriegt (mijn centen), g amaar weg.
Mijn mening geld dus niet voor de mensen die hier geboren zijn.

Nu gaan mensen altijd zeggen : "ja maar de nederlanders zijn ook geen lieverdjes"
Klopt.....hard aanpakken en lang de cel in...geen voortrekkerij....


Ik denk dat dit inderdaad de beste oplossing is, in combinatie met een veel strenger asielbeleid. Alleen nog vluchtelingen toelaten die om politieke redenen niet veilig meer zijn in eigen land.

Ik denk alleen wel dat je dan duidelijke grenzen moet stellen, wanneer wordt een criminele allochtoon teruggestuurd en wanneer niet.. Ik denk dat kleine vergrijpen als winkeldiefstal niet zo erg zijn om deze mensen weer terug te sturen. Maar als het voor de 3e x gebeurd lijkt me dit dan weer wel een reden om ze terug te sturen. Hiermee wil ik dan alleen maar zeggen dat het moeilijk is om te bepalen welke delicten zo erg zijn om deze sanctie erop toe te passen.

Maar ja, ik ben er ook voorstander voor om strenger te straffen.. Net als bij het terugsturen naar eigen land moet dit vooral als afschrikbeleid dienen. Maar dat had ik dus al in de andere thread gezegd :)

ltr!
kolkiewolkie
quote:
Originally posted by Chicane
EN TREK VERDOMME EENS WAT MEER FLITSPALEN UIT DE GROND :D


chicane 4 president :p

oja, back to topic: normaal ben ik nie zon man van mensen uit het land kwakken enzo, maar ik vind het wel iets hebben (oja joh!). want het is voor een belangrijk deel (niet de volle 100 procent natuurlijk, maar wel een belangrijk deel) wel DEZE groep jongeren die een gevoel van onveiligheid geven. en daarbij verstieren ze het voor hun soortgenoten die zich wel normaal gedragen (en die zijn er ook). probleem is alleen als ze lopen te en SAMEN met 'blanken' (zo noem ik ze maar ff). die blanke kids lopen na een paar mislukte stichting halt projecten vrolijk verder terwijl die marokkanen het land uitgezet worden... das behoorlijk krom natuurlijk...



wat is dat forum trouwes onwijs Traaaaaaaaaaag vandaag :mad:
M5
ja oprotten met die lui...

is misschien ook wel leuk om dan alle NL criminelen ff paar jaartjes te laten afkoelen op een eilandje in de Noordzee ofzow
Chicane
quote:
Originally posted by M5
ja oprotten met die lui...

is misschien ook wel leuk om dan alle NL criminelen ff paar jaartjes te laten afkoelen op een eilandje in de Noordzee ofzow


Alcatexeltras? Klinkt niet eens zo gek weet je, geen kabeltv op de kamer, werken tijdens detentieperiode, herintredingscursusen aanbieden, meer verblijf in de cel, meer mensen per cel (wel grotere cellen dan iig) enzo..

Netjes (Y)
Miss Proximus
ik weet eigenlijk niet waarom ik op de Reply kop heb gedrukt...ik heb niet eens gestemd :)

ben ook een beetje moe om altijd alles 100 x te zeggen

Otto..als je van nu af aan de search functie niet gebruikt zal ik ff een woordje met Swamper gaan wisselen :) het was namelijk nert weer gezellig hiero...





of ben jij Henkie??? :whip:
LightForce
quote:

EN TREK GODVERDOMME EENS WAT MEER FLITSPALEN UIT DE GROND :D


hehe tja die mogen wel minder... Ben helaas laatst ook geflitst door zo'n onding. En nog wel van voren geflitst ook nog.... Dacht dat niet mocht... maar mag dus wel :(

En ff on-topic:

Hangt denk ik allemaal af van omstandigheden. Mocht de crimineel in kwestie een diefstal plegen in een kleding zaak, dan zeg ik okay straf maar niet land uit. Mocht de persoon in kwestie zich opgewerkt hebben tot drugsbaas, moordenaar etc etc. Dan heb ik wel zoiets van doe dat lekker in je eigen land, waar je voor drugs bezit levenslang krijgt. Of voor moord de doodstraf krijgt...

Nu is het ook zo dat het lijkt dat alles over 1 kant wordt geschoren, alsof wij nederlanders zo fantastisch zijn... Dus ik betwijfel toch zulke maatregelen.
magrec
pfff


afhakken die handen/benen/geslachtsdelen.....


wel weer politiek correcte antwoorden hier hoor :p
Otte
quote:
Originally posted by magrec
pfff


afhakken die handen/benen/geslachtsdelen.....


wel weer politiek correcte antwoorden hier hoor :p


Die handen/benen afhakken gaat nog wel...

maar die geslachtsdelen afhakken, hoe dan bij vrouwen? :D

Otte

magrec
quote:
Originally posted by Otte


Die handen/benen afhakken gaat nog wel...

maar die geslachtsdelen afhakken, hoe dan bij vrouwen? :D

Otte


dichtlijmen die handel :p :D
Otte
quote:
Originally posted by magrec


dichtlijmen die handel :p :D


Daar had zelfs ik niet opgekomen... :D

Otte
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement