|
[Enschede] Man steekt vrouw neer (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| New Wave |
Die kerel moeten ze zo hard schoppen.
En dan niet door gastjes met nikies, maar gasten met kisten, like me :p |
|
|
| Rinus |
| quote: | Originally posted by basvh
nee ik heb het hier niet over een rechtsysteem, ik heb het over zero tolerance beleid. dat je overtreeders hard en snel aanpakt ook al zijn het kleine vergrijpen. de criminaliteit daalde in new york enorm. mensen konden veilig weer over straat enzo. wat is er slecht aan zn beleid? |
Is misschien zoow maar in de ghetto's en dergelijke hebben ze dit echt niet toegepast. iig ik ben tegen het amerikaanse beleid.
Kijk het probleem tegen die gestoorde is dat je het gewoon niet aan kan pakken. |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Echt bizar...waar gaat het heen met de samenleving? Wat een ontzettende gekken en MONGOLEN lopen er rond hier. Zinloos geweld...draaideurcriminelen....delinquente marokkaantjes...allemaal oppakken en opknopen die eikels!
|
Vooral dat zinloos geweld is achterlijk! Waarom in godsnaam zou je zoiets doen? Ga dan prullenbakken opblazen ofsow, daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen... maar laat andere mensen asjeblieft met rust... leven en laten leven...
Waar het heen gaat met de samenleving?
Even inhakend op de hype rond normen en waarden... kzat gister in de tein, komt er een bedelaar de coupe in. Met wat zielige rijpjes (ja, gejat van die ene bedelaar in de treinen die we allemaal wel kennen) probeert 'ie bij mensen wat geld te ontfutselen. Evenals de andere mensen om mij heen reageer ik niet op zijn gebedel. Wanneer hij merkt dat hij genegeerd wordt gaat hij ons de les even lezen. Waarom hij nou genegeerd wordt en dat mensen best gewoon beleefd "Nee, sorry" kunnen zeggen.
Op dat moment dacht ik "WTF! Wie ben jij om mij de les te gaan lezen??? Ik heb het blijkbaar beter geregeld dan jij want ik heb tenminste een baan! Waar haal je het lef vandaan?" Nou ben ik niet zo'n zeikerd dus ik denk "Laat maar gaan", maar ut bleef toch ff hangen.
Later bedacht ik me dat wattie zei misschien toch eigenlijk zo gek niet is. Ok, ik vind nog steeds dat hij niet het recht heeft om mij de les te lezen, maar dat heeft niemand. Maar ik kan me wel voorstellen hoe vreselijk KUT het moet zijn om continu genegeerd te worden. En weet jij veel... misschien kan die vent er wel niets aan doen dat 'ie moet bedelen (onwaarschijnlijk, maar je weet nooit). Dan ben je toch mooi de lul als iedereen doet alsof je lucht bent. Gewoon niemand in de hele ing coupe reageerde op die man.
Het getuigt van lef dat je mensen daarop durft aan te spreken. Ik denk dat de meeste mensen dat niet zouden durven. En ergens, heb ik toch een beetje bewondering voor die vent en schaam ik me dat ik niet gewoon "Nee, sorry" heb gezegd zoals ik tegen ieder ander zou doen...
Het lijkt alsof we onze waardigheid aan het verliezen zijn. We voelen ons te ing goed om een bedelaar netjes antwoord te geven, terwijl het pas goed zou zijn wanneer we dat juist wel deden.
Anywayz... just my twee eurocenten...
Grtz! |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Later bedacht ik me dat wattie zei misschien toch eigenlijk zo gek niet is. Ok, ik vind nog steeds dat hij niet het recht heeft om mij de les te lezen, maar dat heeft niemand. Maar ik kan me wel voorstellen hoe vreselijk KUT het moet zijn om continu genegeerd te worden. En weet jij veel... misschien kan die vent er wel niets aan doen dat 'ie moet bedelen (onwaarschijnlijk, maar je weet nooit). Dan ben je toch mooi de lul als iedereen doet alsof je lucht bent. Gewoon niemand in de hele ing coupe reageerde op die man.
Grtz! |
Mjah..heb je wel gelijk in eigenlijk. Het is de natuurlijke reactie van mensen om totaal niet te reageren. "We doen wel net alsof hij er niet is, dan gaattie wel weg", maar eigenlijk is dat heel asociaal . Het is ook maar een mens.
Dat van Heinsbroek over normen en waarden vind ik best goed, zoals bv iemand helpen oversteken, opstaan voor iemand anders in de trein, etc etc. Dat soort dingen moet iedereen gewoon doen. Ook dat jongeren respect hebben voor oudere mensen en ze aanspreken met u.
Het zijn maar kleine dingen..
Greetz,
SnuggLe |
|
|
| Teknikol |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Vooral dat zinloos geweld is achterlijk! Waarom in godsnaam zou je zoiets doen? Ga dan prullenbakken opblazen ofsow, daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen... maar laat andere mensen asjeblieft met rust... leven en laten leven...
Waar het heen gaat met de samenleving?
Even inhakend op de hype rond normen en waarden... kzat gister in de tein, komt er een bedelaar de coupe in. Met wat zielige rijpjes (ja, gejat van die ene bedelaar in de treinen die we allemaal wel kennen) probeert 'ie bij mensen wat geld te ontfutselen. Evenals de andere mensen om mij heen reageer ik niet op zijn gebedel. Wanneer hij merkt dat hij genegeerd wordt gaat hij ons de les even lezen. Waarom hij nou genegeerd wordt en dat mensen best gewoon beleefd "Nee, sorry" kunnen zeggen.
Op dat moment dacht ik "WTF! Wie ben jij om mij de les te gaan lezen??? Ik heb het blijkbaar beter geregeld dan jij want ik heb tenminste een baan! Waar haal je het lef vandaan?" Nou ben ik niet zo'n zeikerd dus ik denk "Laat maar gaan", maar ut bleef toch ff hangen.
Later bedacht ik me dat wattie zei misschien toch eigenlijk zo gek niet is. Ok, ik vind nog steeds dat hij niet het recht heeft om mij de les te lezen, maar dat heeft niemand. Maar ik kan me wel voorstellen hoe vreselijk KUT het moet zijn om continu genegeerd te worden. En weet jij veel... misschien kan die vent er wel niets aan doen dat 'ie moet bedelen (onwaarschijnlijk, maar je weet nooit). Dan ben je toch mooi de lul als iedereen doet alsof je lucht bent. Gewoon niemand in de hele ing coupe reageerde op die man.
Het getuigt van lef dat je mensen daarop durft aan te spreken. Ik denk dat de meeste mensen dat niet zouden durven. En ergens, heb ik toch een beetje bewondering voor die vent en schaam ik me dat ik niet gewoon "Nee, sorry" heb gezegd zoals ik tegen ieder ander zou doen...
Het lijkt alsof we onze waardigheid aan het verliezen zijn. We voelen ons te ing goed om een bedelaar netjes antwoord te geven, terwijl het pas goed zou zijn wanneer we dat juist wel deden.
Anywayz... just my twee eurocenten...
Grtz! |
he! zoiets had ik ook in de metro in R'dam! Komt er zo'n gast met een bekertje centen...lallend van de weetikhetwat...het meisje waar ik mee reisde reageerde net zo min als ik, maar op een gegeven moment vond ik dat hem maar moest aankijken en nee schudden. Tis geen "nee, sorry" maar goed. Hij ging wel meteen weg.... |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Teknikol
Tis geen "nee, sorry" maar goed. Hij ging wel meteen weg.... |
't is in ieder geval iets... beter dan niks toch? |
|
|
| Eye-Riz |
| quote: | Originally posted by basvh
echt ziek jah. denk dat een zero tolerance beleit wel zou helpen heeft in new york ook gewerkt |
wat onzinnig om DAT te zeggen.
Zero tolerance? Ik denk niet dat jij daar blij mee zou zijn. Vrienden van me in Florida worden al opgepakt als ze een leeg blikje bier achter in de auto blijken te hebben, of als ze een meter buiten de drinking area op een party staan.
Zero tolerance? Dan zijn er geen leuke feestjes meer waar iedereen zijn gang kan gaan, zonder dat je bang hoeft te zijn gesnapt te worden voor wat dan ook. als er dan uberhaupt nog wel leuke feestjes mogelijk zijn.
Niet zomaar iets uit gaan kramen als je de feiten niet kent!!!
:rolleyes: |
|
|
| Eye-Riz |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Even inhakend op de hype rond normen en waarden... kzat gister in de tein, komt er een bedelaar de coupe in. Met wat zielige rijpjes (ja, gejat van die ene bedelaar in de treinen die we allemaal wel kennen) probeert 'ie bij mensen wat geld te ontfutselen. Evenals de andere mensen om mij heen reageer ik niet op zijn gebedel. Wanneer hij merkt dat hij genegeerd wordt gaat hij ons de les even lezen. Waarom hij nou genegeerd wordt en dat mensen best gewoon beleefd "Nee, sorry" kunnen zeggen.
Op dat moment dacht ik "WTF! Wie ben jij om mij de les te gaan lezen??? Ik heb het blijkbaar beter geregeld dan jij want ik heb tenminste een baan! Waar haal je het lef vandaan?" Nou ben ik niet zo'n zeikerd dus ik denk "Laat maar gaan", maar ut bleef toch ff hangen.
Later bedacht ik me dat wattie zei misschien toch eigenlijk zo gek niet is. Ok, ik vind nog steeds dat hij niet het recht heeft om mij de les te lezen, maar dat heeft niemand. Maar ik kan me wel voorstellen hoe vreselijk KUT het moet zijn om continu genegeerd te worden. En weet jij veel... misschien kan die vent er wel niets aan doen dat 'ie moet bedelen (onwaarschijnlijk, maar je weet nooit). Dan ben je toch mooi de lul als iedereen doet alsof je lucht bent. Gewoon niemand in de hele ing coupe reageerde op die man.
Het getuigt van lef dat je mensen daarop durft aan te spreken. Ik denk dat de meeste mensen dat niet zouden durven. En ergens, heb ik toch een beetje bewondering voor die vent en schaam ik me dat ik niet gewoon "Nee, sorry" heb gezegd zoals ik tegen ieder ander zou doen...
Het lijkt alsof we onze waardigheid aan het verliezen zijn. We voelen ons te ing goed om een bedelaar netjes antwoord te geven, terwijl het pas goed zou zijn wanneer we dat juist wel deden.
Anywayz... just my twee eurocenten...
Grtz! |
thumbs up for you! Cool dat het je tot nadenken heeft gezet!
Wat kost het nou voor moeite om inderdaad even 'nee, sorry, dankje' te zeggen? Is het normaal om mensen te negeren? Is het normaal omdat iemand er anders uitziet of anders leeft dan jij 'lager' te behandelen?
Ik kijk bedelaars of krantverkopers of wie dan ook altijd recht aan, antwoord ze en geef ze een lach. Dat is het minste wat je mensen kunt geven. Respect. En tegelijkertijd is dat het MEESTE wat je iemand kunt geven... |
|
|
| Eye-Riz |
ja, nog eentje van mij (ik ben op dreef :) )
Mijn moeder moest laatst met de trein van Schagen naar Oldenzaal. (m.a.w.: pokke-eind!)
Door een stroomstoring werd er omgereden. Al met al duurde de reis daardoor 5,5 uur. Waardoor ze in de spits terecht kwam vanaf Amersfoort.
Mijn moeder kan door mislukte operaties niet goed lopen (door afgesneden zenuwen kan ze de grond soms niet voelen, en dan komt ze te vallen, waarbij ze altijd wel wat breekt). Ze loopt met een stok, anders gaat het helemaal niet meer.
Maar denk je dat er iemand opstond? Nee.
Een moeder met een zoontje van een jaar of 9 zat in een vierzits. Ze ziet mijn moeder staan. Maar zoonlief hoeft niet op te staan.
Tuurlijk, die mensen hebben ook voor een zitplaats betaald. Maar omdat de NS niet voor genoeg plaatsen zorgt, hoeft een ander, zichtbaar niet goed ter been, daar toch niet voor te boeten?!
Mijn moeder zou nooit vragen of iemand voor haar op zou willen staan. Omdat ze uit de tijd komt dat het nog heel normaal was dat dat gedaan werd, zonder dat je daar om hoefde te vragen. Dus ze is niet zo'n ouwe tang die een zitplaats opeist, zoals je de oudjes ook wel eens ziet doen (waardoor ik me afvraag waar ze het recht vandaan halen om zo te doen)
Als ik dat soort dingen hoor, word ik toch best een beetje triest. Niet alleen omdat het in dit geval toevallig om mijn moeder gaat (tuurlijk, ik word alleen maar bozer als ik hoor dat ze de afgelopen week elke dag bij de fysio is geweest, omdat alles nu vastzit, en ze bijna niet heeft kunnen lopen sindsdien)
Ook al doen anderen het niet (meer), ik probeer beleefd te blijven, en respect te tonen. Juist om te laten zien dat het ook anders kan, want blijkbaar zijn sommige mensen dat vergeten, of moeten ze het nog leren. |
|
|
| Optimus |
| hmmzzz, het onderwerp veranderd van zinloos geweld naar normen en waarden:D |
|
|
| TranceFool |
| jah pesies, opstaan voor een oud iemand of iemand die niet goed ter been is, is wel het minste wat je kan doen, die gasten die in de metro lopen wil ik af en toe ook nog weles wat geven, moet natuurlijk nie iedere dag gebeuren :) |
|
|
| Pjotr G |
| quote: | Originally posted by Eye-Riz
Dat is het minste wat je mensen kunt geven. Respect. |
hmm respect wordt ook zo'n dubbel woordje (vooral als mensen je gaan slaan omdat je ze geen "respect" hebt gegeven o.i.d.)
Mijn "respect" moeten mensen maar verdienen. En dit klinkt misschien hard, maar dat doe je niet door mij om geld te bedelen. Ik durf toch wel te zeggen dat het sociaal systeem in nederland heel degelijk geregeld is; ten eerste is het geen probleem om een baantje te vinden (zij het een lullig baantje?), ten tweede, als je er echt niets aan kan doen of als je echt geen baan kan vinden, dan kun je een uitkering trekken, en naar mijn idee is dit hier dus vrij goed geregeld (op enkele misstanden na dan?).
Iemand die achter de spreekwoordelijke vuilniskar aan loopt, die verdient tenminste respect. |
|
|
|
|