return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 3 4 
De draad voor de beginnende producers!!!! (pg. 2)
View this Thread in Original format
John
quote:
Originally posted by Pjotr G

maar ik weet wel hoe je in fruityloops een VST/VSTi aan de gang krijgt als je dat ook wil weten?


ja kheb ook fruity:) en daar kreeg ik er ook geen een aan de gang (ook die vsti van jou nie..)

quote:
Als het je om de toetsen te doen is kun je natuurlijk een leuk midi keyboardje halen, zodat je op een toetsenbord kunt spelen wat je PC afspeelt.


suggesties?:D
et zou ook wel vet zijn als er coole sounds inzitten.. maar ik heb geen verstand van hardware.... heb totaal geen idee wat met welk soort apparaat kan:p

quote:
PS best mooie strings! gokje: dikke laag chorus? heeft misschien een tikje teveel neiging te ontstemmen


misschien erg dom..maar is chorus etzelfde als reverb? hehe der zit wel wat reverb over en wat delay..maar niet eens zo extreem veel... dat onstemmen dacht ik ook te horen..misschien een ideetje om et op te lossen? alvast bedankt iig;)

en die vraag van raoel vraag ik ook:D
Pjotr G
raoel: je gewone eh computertoetsenbord? ja...dat kan denk ik ook wel, dan moet je een virtual piano ofzo ergens vandaan halen....trouwens, in Fruityloops kan dat gewoon met een knopje, je hoeft ook verder niks in te stellen ofzo



John: je moet de filetjes van de VST(i) zetten in de betreffende directory in je fruityloops dir (fruityloops>plugins>VST) en dan in fruityloops bij channels>add one> more , hier doe je ff een refresch en als t goed staat hoppa staat ie bij t lijstje ff aanvinken en dan kun je m kiezen bij channels> add one

suggesties voor midi controller...tja...de oxygen 8 is wel leuk, maar heeft een erg klein toetsenbordje, wel weer draaiknoppen. Als je een wil met koele sounds erin is er gewoon erg veel te krijgen, maar veel is ook erg prijzig....

En chorus is niet t zelfde als delay of reverb, chorus simuleert t effect van meerdere instrumenten die dezelfde part tegelijk spelen, door ze een beetje te ontstemmen en uit fase te halen, daar dachtik ook dat dat door kwam....
John
quote:
Originally posted by Pjotr G
raoel: je gewone eh computertoetsenbord? ja...dat kan denk ik ook wel, dan moet je een virtual piano ofzo ergens vandaan halen....trouwens, in Fruityloops kan dat gewoon met een knopje, je hoeft ook verder niks in te stellen ofzo



John: je moet de filetjes van de VST(i) zetten in de betreffende directory in je fruityloops dir (fruityloops>plugins>VST) en dan in fruityloops bij channels>add one> more , hier doe je ff een refresch en als t goed staat hoppa staat ie bij t lijstje ff aanvinken en dan kun je m kiezen bij channels> add one

suggesties voor midi controller...tja...de oxygen 8 is wel leuk, maar heeft een erg klein toetsenbordje, wel weer draaiknoppen. Als je een wil met koele sounds erin is er gewoon erg veel te krijgen, maar veel is ook erg prijzig....

En chorus is niet t zelfde als delay of reverb, chorus simuleert t effect van meerdere instrumenten die dezelfde part tegelijk spelen, door ze een beetje te ontstemmen en uit fase te halen, daar dachtik ook dat dat door kwam....


aah oke, ik snappem:) ik heb wel meerdere instrumenten gebruikt dervoor (3), die precies etzelfde spelen.... voorzover ik weet heb ik er geen chorus overheen gedaan..alleen reverb en delay..heb wel wat aan de 'cent' knopjes in reason gekut, maar of dat invloed heeft weetik nie:)

en ik ga dat fruity+vsti ff uitprobere, iig bedankt...weer wat geleerd:D
Robert
ik hou zelf toch meer van reason, soundforge en nuendo, maar volgens mij is alles al over deze progs. gezegd..

fruity... bah! :p
raoel
Wie heeft er wat link naar sites waar veel over produceren staat?
Hoe je te werk moet gaan enzo.
en eventueel uitleg dan wel tutorials over verschillende programma's.
Pjotr G
een erg goed nederlands forum over de technische kant van electronische muziek productie is www.synthforum.nl

Verder, een engels, meer trance gerichte site + forum is www.trancesystem.com

neem eens een kijkje zou ik zeggen ;)
Access
quote:
Originally posted by raoel
Ruilen tegen reason
Steinberg Cubase VST32 v5.0 R4.exe
:D

[email protected]


Nou, ik zoek eigelijk CubaseSX (Jah, ik ben kieskeurig :p)

Maar als je nog geintresseert bent in Reason, die was ik toch al van plan om op 'n FTP-tje te zette ... zodra die d'r staat laat ik 't wel ff wete ...
ScuL
quote:
Originally posted by Access
Nou, ik zoek eigelijk CubaseSX (Jah, ik ben kieskeurig :p)



wat is het verschil?
ik heb sinds vandaag CubaseVST 5.0 ook :D
(snap er alleen nog steeds geen hol van..
[net zoals toen ik ooit nummer 3.0 uitprobeerde oid] :))

ben zojuist overgestapt van de 'trackeromgeving' van modplug naar de click & play omgeving van fruityloops.

beluister hier het resultaat van mijn (inmiddels opnieuw ingevoerde) hardstyle tune:

http://www.xs4all.nl/~wmbakker/scul/new.mp3 :D
aRGee
Ik gebruik altijd Madtracker 2.2 om nummers in elkaar te knutselen het is zoals de naam al zegt een tracking programma, wat inhoud dat je vooral met samples werkt, die je in verschillende tracks zet.
M´n samples maak ik met allerlij Vst-programmaatjes(+ orion platinum als host) en cooledit.
Ik heb Fruityloops/Reason en Orion platinum ook geprobeerd, maar ik ben toch te gewend aan die tracker-style, waarmee ik veel sneller strakke beats en synthpartijen kan neerzetten.
Het mooie van een tracking programma is dat je veel creatiever te werk moet gaan om gaan om het gewenste resultaat te krijgen, waardoor je behoorlijk inzicht krijgt met wat je allemaal kan doen met een paar simpele effecten.
ScuL
ik heb HEEL lang met trackers gewerkt.
produceer namelijk al vanaf 1993 en ben dus begonnen
met een simpel 4 kanaals DOS-trackertje.

verder heb ik ook nog gewerkt met ScreamTracker en ImpulseTracker.
FastTracker heb ik altijd klote gevonden. geluidsqualiteit kwam nooit boven de 22KHz uit met een SoundBlaster en ik kon niet overweg met de toetsen.

heb nooit goed kunnen wennen aan die Windows programma's.
Rebirth, Reason, CuBase, Fruityloops.. heb ze allemaal wel tig keer geïnstalleerd en er weer afgegooid omdat het niet lukte.

nu heb ik dan eergisteren eindelijk eens een compleet nummer kunnen invoeren en het klinkt niet slecht moet ik zeggen. een stuk beter dan vanuit modplug. het lijkt wel alsof mijn hele CoolEdit 'ingebakken' is in de produceer-omgeving :D
reverbs, delays, flanger, compressor.. alles zit erin.

nouja het resultaat is wel te horen vind ik :)
ben met je eens dat een tracker intensiever werken is, hiermee kun je wat makkelijker aan de slag als je een leek bent. maargoed ik moet ook met de tijd mee :(

John
quote:
Originally posted by ScuL
nu heb ik dan eergisteren eindelijk eens een compleet nummer kunnen invoeren en het klinkt niet slecht moet ik zeggen. een stuk beter dan vanuit modplug. het lijkt wel alsof mijn hele CoolEdit 'ingebakken' is in de produceer-omgeving :D
reverbs, delays, flanger, compressor.. alles zit erin.

nouja het resultaat is wel te horen vind ik :)


post die link dan es..ik wil die track horen:)
mijn grote probleem is altijd dat als ik lang met iets bezig ben..ik zo gewend ben aan die bagger die ik maak dat ik et niet eens meer slecht vind...dat gebeurd pas als ik een 'normale' track opzet:p

ik heb trouwens ook cubase sx..maar ikke nie snap:conf:
et enige wat tot nu toe gelukt is is re-wire met reason... dan druk je op cubase in play en gaat reason spelen..steeloflexmegageweldig... heb er dus nog niet echt veel aan gehad:p
ScuL
quote:
Originally posted by John
post die link dan es..ik wil die track horen:)
mijn grote probleem is altijd dat als ik lang met iets bezig ben..ik zo gewend ben aan die bagger die ik maak dat ik et niet eens meer slecht vind...dat gebeurd pas als ik een 'normale' track opzet:p

ik heb trouwens ook cubase sx..maar ikke nie snap:conf:
et enige wat tot nu toe gelukt is is re-wire met reason... dan druk je op cubase in play en gaat reason spelen..steeloflexmegageweldig... heb er dus nog niet echt veel aan gehad:p


ow knaken.
die link doet het niet.. dit is de goeie:
http://www.xs4all.nl/~wmbakker/scul/mp3/new.mp3

precies, bij die programma's kun je beter een handboek kopen :conf:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 
Privacy Statement