return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 [3] 4 
De draad voor de beginnende producers!!!! (pg. 3)
View this Thread in Original format
TimeportE
ik produceerde eerst altijd met mod plug tracker.. mijn intros waren altijd wel redelijk okeej maar ik kreeg met mod plug zelden een leuke melodietje in elkaar. en dan na een tijd vin je de intro ook nix meer aan! :D
heb nog nooit echt met reason gewerkt.. wil dat dus wel gaan doen, maar bij mod plug haal je je samples uit bv andere traxx.. met reason meot je ze dan allemaal maken of hoe werkt dat?..
is reason echt moeilijk, zit er een tutoriol bij ofzo?.. :)
TimeportE
okeeej eff een vraagje.. maar nie echt over producere.. ben nu meer aan het aankloten met fruity loops (moe nog reason gaan branden)
maar ik zoek het nummer waar vaak achter elkaar gezegd word: Ey Mama, Ey Mama.. gezongen door een vrouw..??
ik wilde dat sampletje gebruiken of da nummertje proberen te remixen.. of ik ga remix maken van milla! :)
AlFerox
quote:
Originally posted by TimeportE
okeeej eff een vraagje.. maar nie echt over producere.. ben nu meer aan het aankloten met fruity loops (moe nog reason gaan branden)
maar ik zoek het nummer waar vaak achter elkaar gezegd word: Ey Mama, Ey Mama.. gezongen door een vrouw..??

K3 - Heyah mama?

:D
Optimus
of is dat niet dat nummer van Jody Bernal?:cool:
John
quote:
Originally posted by TimeportE
ik wilde dat sampletje gebruiken of da nummertje proberen te remixen.. of ik ga remix maken van milla! :)

denk dat we iets meer hints nodig hebben:rolleyes: :) ik kan je helaas nie helpen..kzou reason ff brande trouwens.. kan je kijke wat je beter vind:)
Teknikol
Kheb een stukkie gemaakt in reason2. Blijkt dat ik het melodietje van Delerium - Silence zowat heb nagemaakt...Ben er wel mee doorgegaan. Het staat op de EMC HUB, voor de liefhebbers die tijd over hebben :)

naam:hmz.mp3 (14 sec btw)

commentaar geliefd.

ltr
DjRV
check btw http://www.kvr-vst.com voor gratis vsti's

(kan deze thread niet ff kleverig gemaakt worden?)
basvh
Snitz en ik zitten te kijken om in produceer spullekes te investeren. Net zoals eerder wordt gezegd vind ik het echt een gekloooi om met de muis geluidjes te maken/vervormen. Maar omdat Snitz en ik nou niet echt super veel verstand ervan hebben, wil ik graag vragen wat nou slim is om in te investeren.

Alles software matig?
Mac G4 aanschaffen?
Sequenzers?
Drum COmputers?
midi controllers?
van iemand oude analoog studio 2e hands kopen?

Snitz en ik zijn wel van mening dat het zker kwaliteit moet hebben, dan maar iets duurder.

ik hoop dat iemand ons beetje op weg kan helpen? Robert? Passiva? misschien.
Pjotr G
ik adviseer je om ABSOLUUT NIET in een keer een complete studio aan te schaffen. Elk los apparaat heeft gewoon echt tijd nodig om goed te leren kennen, en ik vind t altijd zo vreselijk mensen te zien in n mooie studio die er niks mee kunnen. In principe is duurder vaak beter, maar goedkoper is prima tot je uit jezelf voelt dat je iets mist dat ander spul kan oplossen. Dit denken overigens heel veel mensen te voelen terwijl het probleem ligt bij hun eigen ontwikkeling.

Je wilt beginnen, mijn advies is koop Fruity Loops en ga lang kloten. Het is heus niet zo dat dat alleen voor poep amateurs is, er zijn genoeg releases mee in elkaar gestoken. Als je naar poep klinkt ligt dit meestal bij jezelf en niet bij je apparatuur.

Of: het gaat om de kok, niet om de keuken :)
Passiva
Jup Pjotr G heeft gelijk. Als ik jullie was zou ik eerst beginnen met Cubase/Nuendo/Logic en wat softsynths. Zo geef je niet verschrikkelijk veel geld uit in 1 keer en kan je het allemaal proberen. Het handige van deze programma's is dat je dan altijd hardware erbij kan aanschaffen (wat jullie blijkbaar willen), omdat audio recorden ook ondersteund is.

Ik zelf gebruik grotendeels Reason. Ben hier ooit mee begonnen en het is mij goed bevallen. De kwaliteit van software (ook fruity) is lang niet zo slecht als iedereen denkt, alleen moet je er goed mee om kunnen gaan. Naast Reason gebruik ik ook Cubase SX om mijn synth te besturen.

TranceZoner
Hey Pjotr G, een tijd geleden (1jaar) hebben wij volgens mij ook al over producen gepraat, maar dan op het Engelse forum 'Production Studio'...

Wat ik een beetje jammer vindt, is dat (niet om te flamen hoor!) bijv. Raoel zegt dat hij ook wil gaan producen, en hij doet er (zo lijkt t) heel luchtig over. HET IS ZO MOEILIJK!!! Ik doe het al vet lang, net als Pjotr G btw, en ik leer nog steeds dingen... Je wordt steeds beter. Tuurlijk is producen Supertof, maar het is echt niet makkelijk... Drums, baslijnen, melodien, strijkers, mooie breaks, vette intro's, arpegs en ga zo maar door, het is errug moeilijk soms.... ;)

Maar goed;);)

Ehm..... Reason2.5 is de nieuwste versie en als je geen hardwaresynths hebt dan is dit IMO het beste wat je kan krijgen. Zoals Pjotr G al zei is de bekabeling echt vet, je kan op ontelbaar veel manier routen waardoor je de vetste sounds kan krijgen. Verder kan je de interne synthesizers, de 'subtractor' en de 'malstrom graintable' ook tweaken waardoor je je eigen sounds kan maken, al is dat niet makkelijk! Makkelijke manieren om dit programma zijn er weinig, en daar komt bij dat je ook van versie 2.0 de goede 'soundpools' moet hebben, zoals de 'Reason Factory Sound Bank' en de 'Orkester Sound Bank'..
Heb je al wel wat hardwaresynths dan zou ik denk ik gaan voor Cubase of Logic idd, en als je daar een tijdje mee pielt en ouwehoert dan kom je er vanzelf achter hoe t werkt en gaandeweg wordt t steeds beter. Als je vragen hebt dan ben ik er mensen,

Adios!
DjMorpheus
Het is inderdaad niet verstandig om meteen een hele hardwarestudio aan te schaffen.

Ikzelf heb een aantal maandjes met Reason 2 gewerkt, maar ik was er nooit zo heel tevreden over (terwijl dat puur aan mijzelf ligt hoor). Ik vond de sequencer nooit echt makkelijk te gebruiken en Reason heeft geen ondersteuning voor VST´s en rechtstreeks audio-in.

Een aantal weken geleden heb ik de overstap gemaakt op Logic 5.5.1 wat tot nu toe zeer goed is bevallen. De sequencer is overzichtelijker (vind ik dan) en er zijn ontelbare routingsmogelijkheden. Ook kan je alles groeperen door naar een bus te sturen, deze samen eq´en, noem het maar op. Ook kan je gebruik maken van sidechain, iets wat Reason standaard niet heeft (zal misschien wel mogelijk zijn hoor op een of andere moeilijke manier in reason 2.5).
Omdat ik ook pas geleden een Virus C heb aangeschaf, werkt voor mij Logic uitstekend. Het is gemakkelijk naar audio bounchen en deze dan te bewerken met effecten.
Als je echt met hardware wilt gaan werken raad ik Logic aan. Leercurve is wel zeer stijl zeggen ze maar je kan er echt ongeloofelijk veel mee.

Logic schijnt ook stabieler te zijn dan Cubase. Dit laatste heb ik ook maar gehoord hoor. Ik heb Cubase nog nooit geprobeerd (zo veel geld heb ik namelijk nie).
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 
Privacy Statement