return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
Nieuwe DJ Jean
View this Thread in Original format
moogwai
Er komt binnenkort weer eens een nieuw Jean uit. deze heet 'Lift Me Up'. Met remixes van o.a. Barthezz
M5
lijkt me geen schokkend nieuws , maar ach zal wel aan mij liggen ;)
moogwai
quote:
Originally posted by M5
lijkt me geen schokkend nieuws , maar ach zal wel aan mij liggen ;)


Het is maar dat jullie het weten ;)
TranceFool
Ik ben geen DJ Jean fan, maar een nieuw nummertje van hem wil ik altijd wel ff horen.

Bedankt voor de info!!
Akira
DJ JEAN ZUIGT...en waarschijnlijk heeft ie het nummer toch niet zelf gemaakt VUILE NICHT!!!

Ja het nummer zal toch wel weer enorm klote zijn...:(
Cold
LMFD!!!!
Dj Lex
Dat andere nummer dat getipt werd van Jean Don't hold me back geloof ik vond ik ook zwaar kut, dus dit zal ook wel weer nix zijn. Hebben we weer is wat af te kraken toch.
Laters
TranceFool
Ik heb in een interview met Jean gehoord dat hij in de clip (uiteraard) een superheld gaat spelen, vind ik typisch iets voor die met zichzelf ingenomen kwal, net als die DJ Jean - barbiepoppen, die gozer vindt zich zelf echt heel wat...

Latuuurrzzz....
Akira
quote:
Originally posted by TranceFool
Ik heb in een interview met Jean gehoord dat hij in de clip (uiteraard) een superheld gaat spelen, vind ik typisch iets voor die met zichzelf ingenomen kwal, net als die DJ Jean - barbiepoppen, die gozer vindt zich zelf echt heel wat...

Latuuurrzzz....


Ja helemaal mee eens ik vind het ook een echte MONGOOL
Henkie_henk
quote:
Originally posted by TranceFool
Ik heb in een interview met Jean gehoord dat hij in de clip (uiteraard) een superheld gaat spelen, vind ik typisch iets voor die met zichzelf ingenomen kwal, net als die DJ Jean - barbiepoppen, die gozer vindt zich zelf echt heel wat...

Latuuurrzzz....



LOL LOL LOL!!

Ik vond dat vorige nummer van jean best lachen trouwens ;)

Dj Lex
quote:
Originally posted by TranceFool
Ik heb in een interview met Jean gehoord dat hij in de clip (uiteraard) een superheld gaat spelen, vind ik typisch iets voor die met zichzelf ingenomen kwal, net als die DJ Jean - barbiepoppen, die gozer vindt zich zelf echt heel wat...

Latuuurrzzz....



Inderdaad die gozer is helemaal leip. Denkt dat ie heel wat is, maar kan alleen maar commerciele troep produceren endan net doen of ie een hele goeie dj is. In ieder geval doet ie altijd heel blij.
Laters
moogwai
quote:
Originally posted by Dj Lex

Inderdaad die gozer is helemaal leip. Denkt dat ie heel wat is, maar kan alleen maar commerciele troep produceren endan net doen of ie een hele goeie dj is. In ieder geval doet ie altijd heel blij.
Laters


Jean is zeker een arrogante kwal... hij kan trouwens niet eens produceren wat dat doen de Klubbheads voor hem ;)

Oh ja voor de "fans" heb ik hier een interview, die heb ik een keer van het afgehaald :eek:


DJ Jean Interview

Wist je vroeger al dat je later DJ zou worden?
"Toen ik 14 was, wist ik nog niet dat DJ zou worden. Toen ik nog keurig naar school ging en vervolgens naar de MEAO, lag het in de lijn de verwachting, dat ik op een stoffig kantoortje zou belanden of verkoper zou worden. Ik heb MEAO commerciële economie gedaan. Ik zat in de buurt van Zeist op school en op de MEAO was ik al aan het hobbyen. Draaien op schoolfeestjes en op hockeyfeestjes. In eerste instantie Italo, in ‘87/’88/kwam hiphop op, daar was ik erg mee bezig. In die tijd wa sik ook Nederlands mix-kampioen. Toen liep het een beetje uit de hand, maar toen begin jaren ’90 house ècht doorbrak, was het wel duidelijk dat DJ-en mijn toekomst was."

Wat boeide jou die muziek?
Waarom plaatjes draaien?
"Het zit er in gebakken. Het was een soort magie. Het klinkt een beetje gewichtig, maar het was alsof ik voorbestemd was om te draaien. Ik had meteen het gevoel ervoor. Ik wist op het juiste moment de juiste dingen te brengen, ook toen house er nog niet was. Toen house opkwam had ik toch wel definitief mijn draai gevonden."

Wat vinden je ouders van je succes
"Het wantrouwen van het begin heeft plaats gemaakt voor trots. Mijn ouders zijn ook nog vrij jong, begin vijftig, en ze vinden de muziek zelfs nog leuk ook."

Komen ze wel eens naar je kijken?
"Nee dat wil ik ook niet hebben. Dat zou een beetje te sappig worden. Ze zijn wel eens stiekem wezen kijken toen ik in Utrecht moest draaien op een festival door de hele stad. Toen hebben ze tussen het publiek gestaan."

En wat voor commentaar kreeg je daarop?
"Superlatieven schieten te kort.(met hoog stemmetje)’Al die mensen die staan te gillen…! je kent het wel, zoals vaders en moeders kunnen doen."

Wanneer besloot je van Zeist richting Amsterdam te verkassen?
"Dat ik een verhaal met omwegen. Omdat ik al met de muziek bezig was, ging ik werken bij (distributeur) Boudisque in Amsterdam. Daar deed ik samen met Rob Boskamp (inmiddels labelbaas van Fonky Fibe en Urban Sound of Amsterdam) de im-en export, Marcello kwam daar geregeld over de vloer. Die vroeg me op een dag in het voorbijgaan:’O ja, de DJ is uitgevallen in de iT, kun jij vanavond niet even draaien?’ Dat is inmiddels zeven jaar geleden. Ik was nog nooit in een gay-zaak geweest en ook niet in een housetent, dus nam ik maar dingen als Abba en Sister Sledge mee. Dat vond Manfred (Langer) , de eigennaar, helemaal geweldig. Dat was kaassie voor hem. Een DJ die in zijn tent Abba draaide, dat had hij nog nooit gehoord! Sinds die dag ben ik er nooit meer weg gegaan."

Je hebt in de iT zo’n vijf jaar samen met Marcello gedraaid. Hoe kijk je op die tijd terug?
"Met een goed gevoel, maar het is niet zo dat ik de periode die nu bezig is, beter of slechter vind dan vroeger. Ik zal niet vastlopen in de iT omdat ik er alleen op vrijdag avond draai. Ik ben eigenlijk meer in het land bezig, variërend van trendy feetsen tot buurthuizen, waarbij ik kan aantekenen dat een buurthuis net zo leuk kan zijn als een hippe tent. Ik kom op zoveel verschillende plaatsen. Ik ben heel breed inzetbaar, van speedgarage tot trance. Bij mij is het zo, als ik iest leuk vind, dan pak ik het op. Twee jaar geleden heb ik drum’n bass aan me voorbij laten gaan. Ik kan me niet vinden ind ie muziek. Dus programees ik het ook niet."

Dus jou kracht is dat je je a) niets aantrekt van hipsters en b) een behoorlijke brede smaak hebt.
"Afgelopen zaterdag stond ik op een MTC feest, wat toch een feest is voor hippe housers, en vervolgens heb ik gedraaid in Enschede. Maar wel met dezelfde platen koffer! In Enschede heb ikm dezelfde lijn geprogrameerd al sop het MTC feest, maar met iets meer hitjes er tussendoor. Ik kan me aanpassen, maar zonder consessies te doen aan dingen die ik niet trek. Ik sta vanaf dag één achter mijn eigen stijl, een stijl die een eigen stijl is gaan leiden in Nederland. En ik wil dat die stijl geloofwaardig blijft. Waar ik in alle bescheidenheidenheid van overtuigt ben, is dat ik een sound heb neergezet in Nederland. De DJ Jean sound, die niets anders is dan niet te zwaar op de hand liggende, maar wel mega-swingende clubmuziek. Ik ben niet iemand die bekend staat om zijn moeilijke of wazige gedoe. Ik doe waar ik achter sta, net als degene die wazige techno draait dat doet, alleen is mijn stijl tioevallig heel populair geworden. Ik verkoop veertigduizend stuks van een verzamel-CD. Het spreekt een heel breed publiek aan, van hippe clubbers tot bijna gabbers. Ik heb laatst gehoord dat ik de populairste club DJ onder de gabbers ben."

Zijn fans belangrijk voor je?
"Ik vind erkenning heel leuk, want dat heb ik afgedwongen. Ik ben er heel trots op dat ik twee maal achter een door het publiek ben verkozen tot de beste houseDJ van Nederland. Ook omdat ik zo rotsvast achet mijn eigen dingen sta. Ik heb ook nooit vijf nummers van mezelf gezet op een verzamel CD die ik samen ste. Ik wil iets in fde markt zetten voor langere termijn, niet de mensen voor de gek houden. Ik geef ook niet toe aan verzoeken van labels om die en die plaat op zo’n verzamelaar te zetten. Daar komt op te staan wat ik op dat moment uit mijn koffer trek. Ik wil geloof waardig blijven. Ik wil mijn publiek geven wat het verwacht."

Stel dat je huis in de fik staat. Wat trek je er als eerste uit?
"Dan denk jij natuurlijk mijn platen. Maar ik ben geen verzamelaar, bij mij thuis staan misschien twintig platen. Eén keer in de zoveel maanden komen een paar jonge DJ’s bij mij alle promo’s en dubbele dingen an afvallers ophalen. Ik heb dus geen collectie. Ik heb misschien wel 15.000 platen bij de iT op zolder staan, maar ik hecht geen waarde aan platen die ik in het verleden heb gedraaid heb. Heel merkwaardig voor een DJ, moet ik eerlijk bekennen. De meeste DJ’s zijn verzamelaars. Ik ben bezig met het momend en de toekomst. Ik heb wel wat old school plaatjes die ik soms tussendoor gooi, maar een megaverzameling heb ik niet. Ik zit me nu te bedenken dat ik niet alleen geen platen verzamelaar ben maar dat ik helemaal geen waarde hecht aan dingen uit het verleden. Ik ben niet zo nostalgisch ingesteld Ik hecht ook weinig waarde aan de dingen die ik thuis heb staan. Daar staat een stoel, een bank, een stereosetje en een TV, dus als mijn huis zou afbranden, zou ik alles lekker laten stan en gewoon opnieuw beginnen."

Sta je op veel mailing lijsten op loop je de platen zaken af?
"Alle grote platenmaatschappijen sturen me platen toe. Desalniettemin ben je nog lang niet compleet, dus ik ga elke week steevast op dezelfde dag op hetzelfde tijdstip op pad. Ik maak geen rondje meer. Ik heb nu een zaak die allles voor me bewaart, alles wat er op dat moment bij de groothandels te krijgen is. Er wordt mij vaak gevraagt waar ik mijn platen koop: ik haal ze bij Rhythm Import in Den Haag. Ik heb ook geen hekel aan platen kopen. Oip mijn vatse tijdstip, op donderdag avond, verschijnen daar een aantalk jongens die ook op mijn lijn draaien:Mark van Dale, Erik Kross, Peter van der Boot van La Rocca, moem ze allemaal maar op. Als we klaar zijn gaan we naar de snackbar ernaast en zitten we te lullen over feetsen en plaatjes. Dus dat platen kopen is meer een uitje geworden."

Wat zie je als de beroepsrisico’s van een DJ?
"Waarschijnlijk zijn mijn longen als niet roker zwarter dan de gemiddelde roker – grapje! De beroeps risico’s zijn doofheid, waar ik eerlik gezegt iets van begin te merken. Mesen naast me zeggen Hé hoor je dat? En ik hoor het niet. Na twaalf jaar draaien komen de verschijnselen. Ik had verwacht dat het nooit zou komen. Dat is één. Ten tweede is natuurlijk het nachtelijke doorhalen, oftewel het drank- en drugsleven, ook niet echt bevordelijk voor je gezondheid. Dat is ook en risico, waarschijnlijk zul je vijftienjaar eerder de pijp uitgaan. Ik kan me niet voorstellen dat wat ik de afgelopen twaalf jaar heb gedaan ongestraft zal blijven."
Baart jou dat zorgen?
"Nou, ik zil niet zeggen dat ik angst voor de dood heb, maar ik blijf liever leven. Ik denk wel eens: ik hoop niet dat ik de tol moet betalen in de vorm van een hartaanval op mijn veertigste. Maar so far, so good."

Hoe lang denk je het vol te housen als DJ? Denk je überhaupt wel eens aan de toekomst?
"Dat gaat automatisch, omdat je iets doet wat vergenkelijk is: plaatjes draaien. Net als een voetballer die op een gegeven momend uitgevoetbald is. Je moet niet vergeten dat ik pas twee, drie jaar op dit niveau van bekendheid sta. Vanuit dat standpunt bezien hoop ik nog zeker vijf jaar door te kunnen draaien. Ik vind het ook nog steeds iedere week leuker worden. Draaien is echt mijn leven, ik zou niks anders meer willen. Ik ben nu 30. Reëel gezien moet ik tot mijn 35ste maar misschien wel tot mijn 40ste mee kunnen. Maar het belangrijkste is dat ik doorga zolang ik het leuk vind en zolang ik geboekt wordt natuurlijk."

Denk je dat er qua leeftijd een bovengrens is voor DJ’s?
"Ik weet het niet. Een bekent voorbeeld is Eddy de Clercq, die is 43. En Johnson is, geloof ik, ook al 38. Als ik er geen zin meer in zou hebben, zou ik stoppen en waarschijnlijk bij een platenmaatschappij gaan werken, of zelf een platenmaatschappijtje oprichten en drie dagen per week eeb beetje A&R doen."

Gaat house eindeloos door of waait het een keer over?
"Dat vind ik een moeilijk verhaal. Ik denk dat house here to stay is. Dat het zoi wereld wijd is doorgedrongen, in al zijn vormen. Wat is er swingender? Wat zou er meer impact kunnen hebben op de dansvloer dan house? Ik zie dat niet één twee drie gebeuren. R&B is sterk in opkomst, maar house blijft gewoon bestaan. En laten we eerlijk zijn, dat hele hiphop en R&B gebeuren was in ’88 hot, zakte begin jaren ’90 helemaal weg en komt nu terug. Ik zie geen nieuwe muziekstromingen meer ontstaan. Wel nuances op de bestaande stromingen: speedgarage komt uit garage, jungle komt uit breakbeat. Maar een hele nieuwe muziek die house als dansmuziek gaat ervangen? Dat zie ik niet gebeuren. De revolutie is geweest. Hierna volgt evolutie."

Dat is voor jou goed nieuws, want dat betekent dat het voorlopig nog wel even zo zal blijven?
"Je hoort nu een hoop mensen zeuren dat house toch wel minder aan het worden is. Begrijpelijk, alles wat lang duurt, daar worden op een gegeven moment alternatieven voor gezocht. Volgens mij zijn er iedere week steeds meer mensen met house bezig. Het is alleen wat minder elitair geworden. Het is volksvermaak geworden en ik heb daar geen bezwaar tegen, want ik zie mezelf als DJ van het volk. Ik maak geen onderscheid tussen hippers en buurthuispubliek. Het gaat om het enthousiastme van de mensen. Ik draai net zo makkelijk, of nog makkelijker, voor kids die drie rijen d\ik staan voor een foto of een handtekening als voor het zogenaamde hippe publiek."

Ben je gevoelig voor status?
"Als ik ergens klaar ben met draaien, loop ik daar vaak nog een paar uur rond: met mensen praten, iets drinken. Dat schijnt bijzonder te zijn. Ik ga ook vaak naar afterparty’s, als ik zelf niet hoef te draaien. I voel me niet bekend, maar ik ben wel de bekenste DJ van Nederland. Ik moet zeggen dat ik die status best vleiend viond. Niet hinderlijk, zeker niet. Oké, via via hoor je wel eens wat minder posotiebve dingen, maar hoge bomen vangen veel wind."

Wat is het verschil tussen een goeie en een slechte DJ?
"Moeilijk om aan te geven, want er zijn zoveel verschillende DJ’s. Als je veel stijlen door elkaar draait is mixen minder belangrijk, maar house is minimalke muziek die er om vraagt door de DJ zelf via mixtechnieken opgekrikt te worden. Wat is een goeie DJ? Het blijft een gevoelds kwestie. Ik heb nu een aantal jongens die zeg maar in mijn voetsporen treden en die ontzettend goed zijn. Daar heb ik meer mee op dan met een aantal bekende namen van dit moment."

Aha, je werkt aan een ‘school’!
"Indirect misschien wel. Omdat ik nu bekend ben, zijn er veel jongens die mijn stijl overnemen. Ik laat ze wel eens meedraaien in de iT. Van de dertig die ik in een jaar laat meedraaien, zijn er twee of drie heel goed. Die zou je bij wijze van spreken op vrijdagavond in de iT kunnen laten draaien zonder dat je zelf aanwezig bent. Dat heb ik niet snel hoor, daar ben ik erg krietisch in."

Die aanstormende tallenten zie je niet als en bedreiging?
Nee, zeker niet. Ik kan me dat soort paranoia wel voorstellen als je in een neerwaartse spiraal zit, als je merkt dat je boekingen naar beneden gaan. Maar ik heb het zo verschrikelijk druk dat ik daar niet over nadenk. Ik vind het leuk dat ze je als hun groote voorbeeld zien. Dat vind ik een eer, dus ik steun ze eerder dan dat ik ze ga tegenwerken."

Wat die je als je niet draait? Lig je dan met je benen omhoog in de hangmat?
Zoveel mogelijk! Ik ben niet echt een harde werker. Ik relax graag en ik geniet bij voorkeur van het leven op de manier zoals ik genieten zie: lekker relaxen, lekker eten. Omeerlijk rte zijn, het loopt allemaal heel vloeiend in elkaar over, de vrije tijd en het werk. Uiteindelijk komt het erop neer dat je ook in je vrijetijd nog intensief met muziek bezig bent. Het gaat 24 uur per dag door."

Het is geen vak voor een vaste relatie, maar ik heb niet de indruk dat dat jou erg hindert.
"Nee, ik heb geen vaste relatie en het is inderdaat lasig om bij wat ik doe een vate relatie te hebben. Bovendien ben ik zeer op mijn vrijheid gesteld. Ik ben niet alleen enig kinf\d, ik kan het ook heel goed met mijzelf vinden. Dus ik heb eigenlijk niemand nodig die 24 uur op mijn lip zit. Mocht ik in de toekomst een relatie krijgen, dan zal dat zeker in de vorm van een LAT-relatie zijn."

Hoe ziet jouw gemiddelde dag of beter nachtindeling er uit?
"Ik ga gemiddeld om zes uur s’ochtends naar bed. Ook door de week, als ikniet hoef te draaien. Dat is een ritme geworden. Ik slaap net als een ander acht. Doorde weeks behandel ik ‘smiddags mijn platen labels en mijn CD’s, maak ik afspraken, doe ik boodschappen. Gewoon wat ieder ander mens ook doet. En van donderdag tot en met zondag ben ik bezig met draaien, gemiddeld vier avonden per week. Iedere zaterdag avond heb ik drie boekingen, dus hou’y maar op z’n twintig boekingen per maand, ik moet bekennen dat ik meer zou kunnen draaien, maar dan zou ik het niet meer leuk vinden. Vier dagen is een leuk maximum."

Denk je dat je ooit geschikt bent voor het ‘normale leven’?
"Ik hoop dat dit leven nooit zal eindigen, maar het zal toch een keer moeten gebeuren. Ik heb al zoveel meegemaakt qua extreme leefstijlen, dat ik mezelf bijna niet kan voorstellen als family man. Maar het zal er toch ooit van komen, ben ik bang. En bang bedoel ik letterlijk. Ik ben teveel levensgenieter om te accepteren dat het leven ophoudt."
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement