|
Bepalen van je draaistyle
|
View this Thread in Original format
| TranceFool |
| Ik zit, vind ik zelf, echt met een supergroot probleem. Ik draai nou op mn kamertje iets van 10 maanden. In het begin kocht ik gewoon plaatjes die ik leuk vond. Toen wat harder spul (denk aan scot project richting, maar ook hardtrance ala shokk en flutlicht)....toen steeds iets rustiger (nog steeds trance), laatste tijd koop ik ook regelmatig stevige techtrance. Nu zit ik naar een setje te luisteren en komen echt superlekkere harde technoplaten voorbij. Ik weet echt nie meer wat ik moet doen. Vind eigenlijk alles wel leuk om te draaien, als ik vind dat het een goeie plaat is (van rustige trance tot techno). Probleem is dat ik nou niet zo gek veel geld te besteden heb. Is natuurlijk niet erg dat ik alleen maar platen koop die ik helemaal geweldig vind, maar als ik es een setje van 2 uur wil doen ofzo heb ik eigenlijk gewoon teveel verschillende stijlen....kan nie echt kiezen :p, ene keer wil ik dit, andere keer weer dat. Aangezien hier veel mensen zitten die zelf ook draaien zullen er vast wel meer mensen dit probleem hebben gehad of hebben dit ook...:) |
|
|
| AFTERNATIVE |
| Had ik ook ja, ik kocht altyd trance platen maar had meestal spijt van die aankopen,en vond het ook niet leuk omte draaien (altyd die lange klote breaks) en toen ben ik met techno begonnen, en dat is egt een hele verbetering :cool: :cool: |
|
|
| Jesse |
Ja ik weet wat je bedoelt, mijn stijl ligt meer in het echte uplifting trance, vooral van een paar jaar geleden. Maar de laatste tijd ook DJ Montana, Ricky Le Roy, SHOKK remixen..
Maar ik blijf toch mainly bij de uplifting, maar door verschillende soorten platen kan je wel een gevarieërdere set neerzetten.. |
|
|
| Otte |
Je hoeft toch ook niet *slechts* 1 stijl te beheersen, ik vind dat een goede dj meerdere stijlen kan en moet beheersen. Bovendien denk ik dat hoe meer stijlen je beheerst des te beter je mixin'skills worden... maar dit kan ik ook verkeerd zien natuurlijk.
Otte |
|
|
| Ding Chavez |
Ik heb gelukkig niet echt het probleem dat ik niet weet wat ik wil draaien, probleem bij mij is dat progressive niet echt een stijl is die je makkelijk ergens draait. Vaak wordt progressive gezien als iets dat je thuis luistert rustig op de bank of voordat je ergens naartoe gaat. Dus om die reden heb ik ook aardig wat trance (zowel progressive, dus wat dieper, en uplifting) in me collectie. Maar voor mezelf draai ik dus het liefst wat dieper.
GreetZ, DC |
|
|
| tijs08 |
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad Remco.
Ik draai nu iets meer dan een jaar, en heb nu zoon 240 platen :). Van de eerste 60 platen was dat 50 % trance en 50 % Hard-trance en hardstyle.
Maar sinds begin dit jaar koop ik eigenlijk alleen maar uplifting trance.. laatste tijd koop ik ook wat rustigere trance.. beetje progressive invloed, heerlijk om je set opbouwend mee te beginnen. Ik heb op een gegeven moment deze keuze gemaakt omdat de Hardstyle me niet meer aansprak. Er komen nu nog steeds hele vette platen uit en dan bedoel ik vooral de SHOKK achtige platen. Maar toen hardstyle in opkomst was kwam er zoveel bagger uit dat ik ben overgestapt op Trance. Grootste beweeg reden was eigenlijk ook dat ik niet genoeg platen had van 1 stijl. Nu is dus meer dan 80% van mijn platen trance. Ik heb geen spijt van mijn keuze, hij was ook niet zo moeilijk als die waar jij nu voorstaat, maar met het oog op je eigen financien zou ik toch een keuze maken. :cool: |
|
|
| Optimus |
240 platen in 1 jaar???!!!????
jezus man, hoeveel geld had je toen wel niet??? |
|
|
| Eye-Riz |
240 in 1 jaar is inderdaad echt veel!
ik ben het met Otte eens: hoezo 'overstappen'?? je kunt toch draaien wat je mooi vindt? de ene keer is dat techno, de andere keer trance, so what? je wil niet weten wat ik allemaal in mijn bakken hebt staan. voor elke mood wat ;)
en juist als je niet veel geld te besteden hebt, dan wil je toch liever 1 mooie plaat, dan 1 iets minder mooie, maar die beter in je straatje past?
Progressive is prima te draaien, ook op feesten. Alleen heb je wel een organisatie nodig die niet alleen voor de handjes in de lucht gaat. Sterker nog: wij krijgen bv bijna alleen maar techno demo's binnen, terwijl we zitten te smachten op progressive, acid, goa en trance! |
|
|
| raoel |
Nou trancefool, wat wil je gaan doen met het DJ-en?
Ik neem aan dat je op een gegeven moment in een lokale discotheek of discotheekje wil gaan draaien. Daar draaien ze meestal toch meerdere stijlen, dus dan komt het alleen mooi uit dat je van meerdere stijlen houdt.
Ik zou ook alle soorten platen door elkaar kopen, als je het persoonlijk maar mooi vindt.
Alleen in de clubs draaien ze de hele avond dezelfde stijl omdat de club daar bekend om staat (al verwatert dat ook nogal)
Wil je ergens gaan draaien, dan zul je denk ik zelf wel meerdere stijlen moeten draaien. |
|
|
| kolkiewolkie |
ik ga ook in een ijsfabriek werken!
magoed, ik kan me het probleem goed voorstellen. Als je namelijk ooit op feestjes gaat draaien dan lijkt het me echt kicken om iedereen te zien beuken op die harde platen, maar als je dan zoiets als armin kunt doen moet dat ook zooooooooo sweet zijn. Of zoiets als de nexusclan :eyespop: |
|
|
| DJ Bazz |
| quote: | Originally posted by Ding Chavez
Ik heb gelukkig niet echt het probleem dat ik niet weet wat ik wil draaien, probleem bij mij is dat progressive niet echt een stijl is die je makkelijk ergens draait. Vaak wordt progressive gezien als iets dat je thuis luistert rustig op de bank of voordat je ergens naartoe gaat. Dus om die reden heb ik ook aardig wat trance (zowel progressive, dus wat dieper, en uplifting) in me collectie. Maar voor mezelf draai ik dus het liefst wat dieper.
GreetZ, DC |
zo draai ik nu ook!:)
maareh, over je draaistijl, ik zelf had precies hetzelfde probleem, vooral in het begin kocht maar lukraak platen die ik dan goed vond. ik ben ook als jou ongeveer 10 maanden geleden begonnen met draaien (11 maanden terug om precies te zijn). vooral de eerste drie maanden heb ik echt allerlei stijlen gekocht, achteraf gezien weggegooid geld, ik gebruik ze helemaal niet meer. maar de laatste tijd koop ik steeds m'n platen op gevoel, waar ik me lekker bij voel. ook kijk ik wel een beetje of het wel in mijn stijl past, maar ik laat mijn stijl natuurlijk er niet door bepalen, dus dat ik bepaalde platen moet kopen omdat dat mijn stijl is.
mijn advies:
bedenk gewoon heel goed welke stijl je wilt draaien en probeer daar eigenlijk wel zo veel mogelijk aan vast te houden zodat je je met je geld de beste platen kunt kopen (de krenten uit de pap halen :) )
kies dus de stijl waar je het lekkerst bij voelt en ga daar 100 % voor. dit geeft ook nog als voordeel dat mensen weten wat ze aan je hebben, nadat je op een aantal plekken hebt gedraaid. succes! |
|
|
| Eye-Riz |
dat vind ik dus onzin. maar ja, ik laat me ook niet beïnvloeden door 1 stijl. mooi of niet mooi. en dat is niet van een stijl afhankelijk, maar van mijn humeur en of het goed in elkaar zit of niet. ik laat me ook niet beïnvloeden door grote namen, of van horen zeggen 'die moet je hebben'.
maar ja, dat is hoe ik erover denk :) |
|
|
|
|