return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 [4] 
De maatschappij... (pg. 4)
View this Thread in Original format
AlFerox
quote:
Originally posted by Blik
en hoe kom jij erbij dat die mensen arm zijn?? We hadden het over mensen die echt arm zijn volgens mij, de mensen die onder de leefgrens zitten en de mensen die keihard moeten werken om rond te komen. De mensen die jij opnoemt werken zeker hard maar die zijn ook niet arm, maar ook zeker niet rijk. Dat zijn mensen die modaal of net onder modaal leven.


juist ja, en die mensen noem jij lui :rolleyes:

wat mij tegen de borst stuitte was de veronderstelling dat alleen mensen met een topbaan hard zouden werken. en dat de mensen die weinig verdienen lui zouden zijn.
of ik ze wel of niet de verkeerde professie toedichtte is bijzaak.

quote:

En je moest eens weten wat voor werk je allemaal moet verzetten om directeur te worden van een bedrijf, je moet je helemaal omhoog werken totdat je eindelijk directeur bent.


In ieder geval krijgt hij er een riant salaris voor. (zelfs met die heffing van weetik hoeveel procent) dat valt toch niet te vergelijken met een simpele arbeider die elke dag moet zwoegen om rond te kunnen komen!?

quote:
En je hebt ook gelijk dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen, maar dat doen ze ook al. Die hebben te maken met een belastingpercentage van 52% en dat is gewoon veel als je er even over nadenkt. Het nieuwe belastingstelsel is er al zo op ingesteld dat hoe minder je verdient je er meer "voordeel" van hebt d.m.v. lagere belastingpercentages en heffingskortingen die je achteraf van het "terug te geven geld" af mag halen.


ja nouja, blijkbaar nog niet genoeg dus. de tegenstellingen zijn nog altijd groot en er zijn nog altijd te veel mensen die het slecht hebben en dat worden er alleen maar meer de laatste tijd!

quote:

ja, die is meestal onderaan begonnen of is al begonnen met een hoge functie in dat bedrijf omdat die expertise in een ander bedrijf heeft opgedaan waar die onderaan begonnen is.

Ik denk dat alleen hele ervaren een (groot) bedrijf kunnen runnen, het is ontzettend moeilijk om alle werknemers tevreden te houden en om het bedrijf draaiende te houden. Die expertise krijg je niet zomaar.


ja hier kan je over doorspeculeren wat je wil maar het lijkt mij erg sterk dat wanneer die percentages worden verhoogd plotsklaps elke directeur zijn ontslag indient en zich met vrouw en koters terugtrekt op het platteland.
ik denk niet dat de economie erdoor zal instorten in ieder geval.
AlFerox
quote:
Originally posted by M5
haha ik vindt het juist egoistisch om bijv. links te stemmen waardoor je je eigen bevoordeelt ten koste van anderen. Bijv. door hogere uitkering of meer belasting voor anderen. dat is pas egoistisch.... en als je dan gewoon stemt voor je eigen centen waarmee je verder niemand benadeelt dan vind ik dat zeker niet egoistisch.

en als je als arme sloeber geboren wordt in Nederland krijg je een eerlijke kans om te studeren , want de IB-groep geeft vrij royale aanvullende beurzen.. mocht dat niet afdoende zijn dan valt er ook nog zat te lenen... wat later tegen een zeeer redelijke regeling kan worden afbetaald.


dit is echt zo achterhaald allemaal dat ik er niet eens op in ga.

quote:

Dus als je iets wilt in Nederland kan het in principe gewoon... punt uit. Met inzet kan alles


the American dream... wat een cliché :rolleyes:
M5
quote:
Originally posted by AlFerox
dit is echt zo achterhaald allemaal dat ik er niet eens op in ga.



the American dream... wat een cliché :rolleyes:


lol ...wat is er achterhaald aan dan??

zonder inzet bereik je praktisch niets... dus toch wel goed die idealen van de american dream dan (Y)
Blik
quote:
Originally posted by AlFerox
juist ja, en die mensen noem jij lui :rolleyes:

wat mij tegen de borst stuitte was de veronderstelling dat alleen mensen met een topbaan hard zouden werken. en dat de mensen die weinig verdienen lui zouden zijn.
of ik ze wel of niet de verkeerde professie toedichtte is bijzaak.


die mensen noem ik niet lui, wat ik al eerder heb gezegd maar wat je er niet bij quote. Rijke mensen zijn rijk geworden door keihard te werken, rijke mensen zijn (bijna) nooit lui. Arme mensen daarentegen werken (hard) of zijn lui. (of zijn in hun jeugd lui geweest door geen goede opleiding te doen terwijl ze het wel hadden gekunt)


quote:

In ieder geval krijgt hij er een riant salaris voor. (zelfs met die heffing van weetik hoeveel procent) dat valt toch niet te vergelijken met een simpele arbeider die elke dag moet zwoegen om rond te kunnen komen!?


ja uiteindelijk krijgt die er een riant salaris voor, maar hij heeft net zo hard gezwoegt om hogerop te komen als een normale arbeider, zo niet harder zelfs


quote:

ja nouja, blijkbaar nog niet genoeg dus. de tegenstellingen zijn nog altijd groot en er zijn nog altijd te veel mensen die het slecht hebben en dat worden er alleen maar meer de laatste tijd!


tegenstellingen heb je altijd, en die kun je ook echt niet weghalen


quote:

ja hier kan je over doorspeculeren wat je wil maar het lijkt mij erg sterk dat wanneer die percentages worden verhoogd plotsklaps elke directeur zijn ontslag indient en zich met vrouw en koters terugtrekt op het platteland.
ik denk niet dat de economie erdoor zal instorten in ieder geval.


zeg ik ook niet, dat verzin jij er lekker bij. ik zeg alleen dat hij wellicht minder gemotiveerd zal zijn.

en de economie zal ook zeker niet instorten daarom, maar als er een bedrijf failliet gaat omdat de overheid zonodig hoge belastingpercentages wilt gaan heffen heb je er wel zo weer duizenden werklozen bij, en aangezien Nederland in een recessie zit is dat zeker niet gunstig en zal Nederland in een laagconjunctuur terecht komen. zo simpel is het
AlFerox
quote:
Originally posted by Blik
zeg ik ook niet, dat verzin jij er lekker bij. ik zeg alleen dat hij wellicht minder gemotiveerd zal zijn.



quote:
inderdaad, dan doe je maar wat minder, lekkere manier om het bedrijfsleven te stimuleren vind je ook niet, directeuren van grote bedrijven die geen flikker uitvoeren, mensen met andere topfuncties die zoiets hebben van; "ach laat maar, ik verdien er toch niks mee, ik kan beter bij mijn vrouw en kids gaan zitten"



:rolleyes:
Blik
Daar kun je uit opmaken dat ze minder gaan werken, niet meer overwerken, nog maar 3 dagen in de week gaan werken. Maar idd ook dat ze stoppen met werken, maar dat bedoelde ik niet
jploveparade






jploveparade
AlFerox
phunny :rolleyes:
jploveparade

mr.marcello
quote:
Originally posted by jploveparade


Nou, gelukkig wordt hij het toch niet!
Teknikol
quote:
Originally posted by jploveparade


CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 
Privacy Statement