return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 
Förkyld (pg. 2)
View this Thread in Original format
reveal
käka estrifierade c-vitaminer
SteveTranz4ever
Jag kom på en grejj till... Ät E-vitamin... det innehåller mycket antioxidanter vilket stärker imunförsvaret... exempelvis när man anstränger sig mycket fysiskt så förbränner kroppen många antioxidanter och därför kan man bli lättare sjuk...
Eller när man super mycket då dom flesta reserver förbrukas hårt.

Det är bra att få i sig mycket e-vitaminer annars också i förebyggande syfte...

Många säger att det är bra med c-vitamin att det gör en frisk men det är mer att man ofta har c-vitamin brist och genom att äta mer c-vitamin eller rättare sagt så mycket som man behöver så återhämtar sig kroppen lättare... En bil kan ju inte heller gå utan bensin om man säger så...

.../ Steve
Jre
Hm

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa...,228484,00.html

/Jre
Dj_ExOn
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
*Äta ordentligt
*Hygien
*Testa byt sängkläder och du känner dig bättre dagen efter... funkar alltid för mig...
*Vägra va sjuk

Hygien? Jaha.. du måste tvätta pungen 1 gång varannan timma!
Gör du inte det så kan du bli jätte sjuuuk!:rolleyes:

Jag är kraftigt störd idag! :p
reveal
quote:
Originally posted by Dj_ExOn

japp ;)

men för att bli allvarliga igen, hygien är mkt viktigt om man inte vill vara sjuk... att byta kläder ofta hjälper också (har ju iofs med hygien att göra, men ändå)
Aendy
quote:
Jag kom på en grejj till... Ät E-vitamin... det innehåller mycket antioxidanter vilket stärker imunförsvaret... exempelvis när man anstränger sig mycket fysiskt så förbränner kroppen många antioxidanter och därför kan man bli lättare sjuk...

Antioxidanter a.k.a. fria radikaler har man inte riktigt koll på vad de egentligen gör i kroppen så jag måste invända lite, för mycket antioxidanter kan vara skadligt.
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by Aendy
Antioxidanter a.k.a. fria radikaler har man inte riktigt koll på vad de egentligen gör i kroppen så jag måste invända lite, för mycket antioxidanter kan vara skadligt.
Men med tanke på hur illa dom flesta sköter sin kost så behöver dom flesta (åtminstånde jag) mer sånt å annat nyttigt... :)
dbl
quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Hygien? Jaha.. du måste tvätta pungen 1 gång varannan timma!
Gör du inte det så kan du bli jätte sjuuuk!:rolleyes:

kör du bara med 1 gång varannan timme.. jag kör med en gång i halv timmen... har en balja här vid datorn ;)
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by dbl
kör du bara med 1 gång varannan timme.. jag kör med en gång i halv timmen... har en balja här vid datorn ;)
HA HA HA .... knasbollar :toothless
robstar
quote:
HA HA HA .... knasbollar :toothless

Yep!
Riktiga KnasBalls

lol!

Glorie
ja kom på ett till trix... sitt med en halsduk på inne... då ser man åtminstone sjuk ut ;) :D
reveal
quote:
Originally posted by Glorie
då ser man åtminstone sjuk ut ;) :D

hahah
frågan är dock om detta är nåt att eftersträva? ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement