|
The starfall
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
Ikväll.....eller i morgon ska ja säga
mellan 04.00-06.00 (runt fem tror ja sverige ser)
om det e stjärnklart!!!! tycker ja ni ska kolla på om ni vill..
upp å studsa mitt i natten bara... kolla mot söder å säg till mig i morron :D |
|
|
| reveal |
hade varit skoj att se, men SMHI varnade för ett fett molntäcke
dessutom har jag skola kl 8, tror jag behöver min sömn :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Hade tänkt jag skulle nämna detta också eftersom jag tycker sånt e as häftigt... tyvär e de ju as molningt...
Kommer vara mellan 100 till 500 stjärnfall i timmen...
Kommer av att jorden passerar ett gammalt stråk av en kometsvans från en komet som passerar med ett intervall på 30 år typ...
Den som ser några kan ju passa på att önska hit lite tunga DJs eller hur... sen kan ni önska evig kärlek och miljoner på ditt bankkonto... :gsmile:
edit: Det skulle visst vara uppemot 6000 i timmen
http://www.aftonbladet.se/vss/teleg...9_852__,00.html
Hittade denna bild från aftonbladet... artikeln var från 1998... det år då stjärnfallet var som starkast
 |
|
|
| jdat |
the weather was bad here so I couldn't see it  |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by jdat
the weather was bad here so I couldn't see it |
same for us |
|
|
| AC. |
AAAH! Samma gamla jävla visa igen
alltid när det händer något kul så ar vädret det för en
jag har iaf lyckats fånga en halv månförmörkelse |
|
|
| RebeL9 |
| här i göteborg var det glasklart på himmelen så jag såg massa stjärnor som föll. 6000 st i timmen hörde jag att det ramla ner. så det blev en del att önska =) |
|
|
| Glorie |
fan oxå :( ja skulle ha stannat uppe.. eller ställt väckaren snarare...
hade ja velat se....tänk va mysigt om man kanske hade gått ut mitt i natten me varm chokla å filtar å madrasser å sånt :D naaajz
aja, ja får nöja mig me norrskenet ja såg för 2 veckor sen.. :D |
|
|
| RebeL9 |
| jag hade det riktigt mysigt. satt med varm kappa, varm mjölk med honung och mössa =) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by RebeL9
här i göteborg var det glasklart på himmelen så jag såg massa stjärnor som föll. 6000 st i timmen hörde jag att det ramla ner. så det blev en del att önska =) | Ja.... såvilka DJs önska du hit då ???
| quote: | Originally posted by Glorie
aja, ja får nöja mig me norrskenet ja såg för 2 veckor sen.. :D | Kom att tänka på en sensommar kväll den gången jag mötte upp mindshooter å spelade in lite poi när det var fest på Långholmen.... just den kvällen var det as coola norrsken... bra alternativ till lasershow... ..iof så syntes dom ju inte så bra men jag såg att det var det. |
|
|
|
|