|
Låtar man ALDRIG tröttnar på (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Nyx
Prodigy - Speedway är en klassiker! Sketchen när killinggänget gör parodi på den låten är bland det roligaste jag sett!
De står & lirar synth i hyperspeed, när nån dansbandstönt ska försöka hänga med på munspel. :stongue: :haha: :stongue: :haha:
| Ahh du menar när (Robert Gustafsson) Wilmer X framför Prodigys Firestarter...
När odm gjorde DVDn eller VHSen så fick dom inte ha med den låten för Prodigy... töntar :toothless |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Ahh du menar när (Robert Gustafsson) Wilmer X framför Prodigys Firestarter...
När odm gjorde DVDn eller VHSen så fick dom inte ha med den låten för Prodigy... töntar :toothless |
ball.. har inte sett den sketchen.. nån som har den?? |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by dbl
ball.. har inte sett den sketchen.. nån som har den?? | Jag hade den men jag tror det är svårt att få tag i orginalet ... i rippen från HVS som jag hade så snackade dom istället om "Att här skulle det igentligen ha varit Prodigys låt Fire starter igentligen men som dom sa till oss "We refuse to have our music in your show" hit show måste dom ha menat va... ja det var nog de dom menade"
Säg till om nån hittar den... |
|
|
| Nyx |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
i rippen från HVS som jag hade så snackade dom istället om "Att här skulle det igentligen ha varit Prodigys låt Fire starter igentligen men som dom sa till oss "We refuse to have our music in your show" hit show måste dom ha menat va... ja det var nog de dom menade"
|
Jag har också sett det. Jag tankade ner alla avsnitt & då hade dem tagit bort låten i den sketchen. Det är "Speedway" de lirar btw.
| quote: | Originally posted by dbl
ball.. har inte sett den sketchen.. nån som har den?? |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Säg till om nån hittar den... |
Jag har haft den riktiga versionen som visades på tv för ett tag sen, på datorn. Men efter några omformateringar har den försvunnit :( ...jag ska fråga om nån polare kan ha den..har för mig jag skickade ut den till några :rolleyes: |
|
|
| Xo|oX |
YESSSS!!!
JA HITTA DEN!
sök på "nilecity prodigy" på KAZAA eller liknande! |
|
|
| Nyx |
| quote: | Originally posted by Xo|oX
YESSSS!!!
JA HITTA DEN!
sök på "nilecity prodigy" på KAZAA eller liknande! |
har testat utan något resultat. :mad:
lägg upp den! :thepirate |
|
|
| mindshooter |
Den e nice som fan..synd att prodigy jiddrade med svensk humor!
Hoppas nån lägger upp den :) Robert gustavsson äger....
Och det gör Nyx Sig oxå! Det där är fan nyskapande!
Ska tanka hem låten du snacka om Kingen :) |
|
|
| OracaZ |
93-94 så drog age of love in mig i trancevärlden och tackar för det...vart hade jag annars hamnat i livet? så age of love är absolut en låt jag aldrig glömmer
PS om nån har nya Mr Sam remixen så säg till gärna :)tror inte den är släppt än |
|
|
| Endre |
Accadia - Into The Dawn (James Holden Remix)
|
|
|
| King of Clubs |
| quote: | Originally posted by Aendy
Kan inte mer än att hålla med till fullo. Den skivan är utan tvekan guldkornet i min skivsamling. Hittade igår, när jag städade min gamla lägenhet, en inramad affish från när de uppträdde på mejeriet för att promota "Music for the gilted generation"... goda tider... |
Samma här. Jag tror inte jag kan nämna en enda bättre skiva i min skivsamling.
'Wind it Up', 'Your Love(Remix)', 'Fire (Sunshine Version)' (vilken är mycket bättre än den version som senare släpptes på singel), 'Hyperspeed'. Egentligen varenda låt är tokgrym, förutom dom två sista som fortfarande är helt okej. Var ju inte insatt i "scenen" på den tiden, men man förstår verkligen hur mycket dom gjort för elektronisk musik.
Music for the Jilted Generation var ju också ruggigt bra. Fat of the Land var okej, men jag gillade inte riktigt deras nya rockinfluerade stil. Finns några guldkorn på den skivan, men det är i mina ögon den klart minst bästa. Såg dom på globen på turnen för den skivan 98 eller nåt sånt.. Önskar att jag sett dom nåt år tidigare än så...
Finns en bra remix på Climbatize från i år som heter 'Christophe Dabuc - Cilimbatize' som bl.a. Sasha brukar spela. |
|
|
| Jolle |
| Mauro picotto - Is like this Is like that!!! |
|
|
| x-dream |
| quote: | Originally posted by King of Clubs
Samma här. Jag tror inte jag kan nämna en enda bättre skiva i min skivsamling.
'Wind it Up', 'Your Love(Remix)', 'Fire (Sunshine Version)' (vilken är mycket bättre än den version som senare släpptes på singel), 'Hyperspeed'. Egentligen varenda låt är tokgrym, förutom dom två sista som fortfarande är helt okej. Var ju inte insatt i "scenen" på den tiden, men man förstår verkligen hur mycket dom gjort för elektronisk musik.
Music for the Jilted Generation var ju också ruggigt bra. Fat of the Land var okej, men jag gillade inte riktigt deras nya rockinfluerade stil. Finns några guldkorn på den skivan, men det är i mina ögon den klart minst bästa. Såg dom på globen på turnen för den skivan 98 eller nåt sånt.. Önskar att jag sett dom nåt år tidigare än så...
Finns en bra remix på Climbatize från i år som heter 'Christophe Dabuc - Cilimbatize' som bl.a. Sasha brukar spela. |
Gamla Progidy det var tider det....Music for the jilted generation....*love it* Deras bästa skiva imo....Låtar som No good å Voodo people....
Tur att man har den skivan stående i sin samling... |
|
|
|
|