|
Nieuwe computer, wat is het beste om te nemen?
|
View this Thread in Original format
| Blik |
Als jullie een nieuwe computer mochten kopen, waaruit zou die computer dan bestaan, ik heb het dan vooral over hardware en niet over printers, scanners, en boxen. Ik wil dit weten omdat wij binnenkort een nieuwe computer krijgen en mijn pa wil weten wat eigenlijk het beste is.
Dingen zoals:
AMD 2800+ of Intel P4 3.06 GHZ?
DVD-brander of gewoon nog CD-brander?
Welke grafische 3D-kaart?
etc.
Geef maar eens wat tips
bij voorbaat dank |
|
|
| DanceTrend |
Ja kan ik natuurlijk niet zeggen, ik moet een budget hebben. Maar als ik een computer ging kopen en ik had het geld maar niet te veel zou t zoiets worden:
AMD XP 2800+ (De nieuwste iig)
512 geheugen
120 gb hd
CD-brander (DVD = te duur en te langzaam)
17" TFT-tje
GeForce 4 Ti4600
... |
|
|
| arj1o1 |
geen amd ze liggen te ver achter
pentium 4 2.8 (3.06 =te duur)
512 DDR ram
geforce 4 ti4400 (ligt aan je kosten weinig =4200 (64mb) en veel geld=ti4600)
80 GB HDD 7200 RPM
17 inch TFT met een lage respond tijd als je wilt gamen (ongeveer 20 ms)
[edit] en nog gewoon een cd-brander omdat er nog geen keuze is over dvd-r of dvd+r pak gewoon een goedkope cd-bradner (ongeveer 60 euro) maakt niet uit welk merk je hebt dan ongeveer een 40x hoger is niet nodig levert toch geen voordelen op[/edit] |
|
|
| Yarnie |
| 2* 160gb HD:crazy: :crazy: :crazy: |
|
|
| DJ_Massive |
| quote: | Originally posted by Blik
Als jullie een nieuwe computer mochten kopen, waaruit zou die computer dan bestaan, ik heb het dan vooral over hardware en niet over printers, scanners, en boxen. |
nou een moederbord, geheugen, processor, geluidskaart, videokaart etc;) |
|
|
| Nook |
| 1024 rimm geheugen, p4 3(en een beetje)ghz, radeon 9700 ultimate blabla zoiets. |
|
|
| Teknikol |
| quote: | Originally posted by arj1o1
geen amd ze liggen te ver achter
|
denket nie, pentium is alleen schneller doordat ze die rimmetjes als geheugen hebben. Die make het verschil. |
|
|
| Blik |
Dat is de moeilijkste keuze inderdaad, een AMD of een Pentium 4...
Spelletjes gaan er zeker op gespeeld worden, daarom zitten we nog te twijfelen tussen een normaal CRT-scherm of een 15" of 17" TFT-scherm. Omdat dus de samplerate bij de TFT-schermen niet echt goed is voor spelletjes |
|
|
| Rinus |
Als ik op dit moment een nieuwe computer zou kopen, zou ik gaan voor dual processor. 2x amd 2ghz ofzo.
en wat betreft dat amd achterloopt is niet helemaal waar.
amd haart performance rating methode is iets anders dan die van pentium. Lees http://www.tweakers.net/nieuws/23017 |
|
|
| Nook |
| toch moet je soms, als je een amd processor heb een patch downloaden voor een spel die je wil spelen, is niet altijd optimaal compatible daarmee. |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by Nook
toch moet je soms, als je een amd processor heb een patch downloaden voor een spel die je wil spelen, is niet altijd optimaal compatible daarmee. |
nog nooit gehad..
ikzelf heb een xp2000+ met 512 meg ddr en een geforce 4 ti4400-tje.. ultieme pc voor games moet ik zeggen, er zijn maar weinig games die niet vloeiend willen draaien :D
binnenkort staat een 17" TFT in de planning maar ik moet ff mijn 13e maand afwachten :) |
|
|
| Teknikol |
| quote: | Originally posted by Nook
toch moet je soms, als je een amd processor heb een patch downloaden voor een spel die je wil spelen, is niet altijd optimaal compatible daarmee. |
Ook nooit probs mee gehad.
Hooguit een anti-in-game-porno-pop-up-patch, maja dat heeft andere oorzaken gloof ik. |
|
|
|
|