|
vill vi ens ha en TA-fest?
|
View this Thread in Original format
| Vizay |
| tjae jag tänkte att vi kanske ska göra en undersökning nu hurvida vi ens folk vill ha en TA-fest eller inte dårå :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Jag e på och har alltid vart det
Jag såg hur det gick till när tranceclubber.com hade sin igår.... inget är omöjligt... vi vet problemen redan... lokal. |
|
|
| Dioxys |
| locka över de som ordnade TC festen då? :rolleyes: så kunde de vara med på en TA fest? :rolleyes: |
|
|
| Vizay |
hehe de vore iofs en ball ide....ena lägret bjuder det andra osv :p
fast TC e väl ganska många jämfört med TA?
hur många kom det på deras gather? |
|
|
| AC. |
| Jag är på men under förutsättningen att den hålls i sthlm och dessutom inte i någon av dess mindre fina förorter. |
|
|
| mindshooter |
Det finns ett antal skäl till att det inte funkar just nu.
Första problemet är antal medlemmar. Vi har cirka 50 aktiva varav 12 anmälde sig till förra festen. Tranceclubber har ett par tusen medlemmar. Det skulle kommer flera hundra igår. Vet inte hur mågna osm kom....alla kom och gick liksom. Ok vi kan alla ta med oss polare. Men om det är 1\3 TA folk och sen 2\3 kompisar då är det ingen fest för TAs längre om ni frågar mig.
Dom som anordnade tranceclubber är erfarna. Dom har gjort fester förut.
Ett annat problem är att alla ställer olika krav. För att festen ska gå att ordna måste den tydligen vara i stocholm city och i lund samtidigt t.ex....
Så här är det, jag har själv pratat med Gurra om TA fest. Och han nämnde själv att det skulle vara skitcoolt med en Allians fest mellan TC och TA.... Det är dock fortfarande så att det skulle komma 400 TC och högst 50 TA.... Jag tycker dock att det är en bättre idé. Gurra har snackat om att jag kan hänga med och vara med på ett festfixande nån gång. Så får jag se hur det går till lite mer innifrån. Efter det så kanske vi kan börja tänka på att köra nåt riktigt fett nånstans i Sverige.
Det är mina tankar :) |
|
|
| dbl |
klart det skulle vara kul att komma på, men för det första så bor jag i gbg vilket betyder att jag måste fixa resa hem och tillbaka vilket går på något + någonstans att bo...
har visserligen mitt loggement på berga, men man skall ju liksom kunna komma dit på nått sätt och jag kan ju säga att jag inte hittar för 5 öre i sthlm. och skulle det finnas nån mer lumpare som inte bor i sthlm skulle dem ju också kunna joina mig till mitt loggement :)
vi har massa tomma rum :)
blir visserligen väldigt tidig uppgång, men ändå ;)
för det andra så har jag ingen polare som skulle vilja hänga med.. inget super stort problem, men ändå
och jag har ju lumpen också, men får man ett datum kan jag ju alltid begära ledigt och det finns rätt stor chans att jag kan få det.
om det inte e v.10... har överlevnads vecka då :(
kan inte komma på nån mer bortförklaring ;) |
|
|
| Vizay |
min tanke egentligen vore att hålla en stor tranceaddictfest inte bara som en TA-gather utan även för att få folk att komma å dansa osv. till annat än det som spelas på dagens rave här i sverige
men som mind har sagt förut (tror de va mind) så måste vi kunna få det att funka i liten skala först :)
men om vi lyckas med det så ;) |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by Vizay
men som mind har sagt förut (tror de va mind) så måste vi kunna få det att funka i liten skala först :)
men om vi lyckas med det så ;) |
japp det var jag...därför kam man hoppa på en annan båt för att testa hur många som verkligen är intresserade och kommer. Ifall ingen kommer så är ingen skada skedd eftersom man har gjort det tillsammans med några som man vet har folk så det räcker :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Vad gäller boende så ska inte många oroa sig ... finns säkert många som kan bjuda på lite plats hemma hos sig... bla jag som bor i en 2a...
vad gäller distans... på TC festen kom folk från när å fjärran... en tjej reste ensam med tåg från Sundsvall ner till Norrköping...
Airbase kom från Göteborg å slagga hos enav arrangörerna...
Jag ser bara ett problem fortfarande = Lokal |
|
|
| Vizay |
| ja lokal är fortfarande största problemet.....ska försöka ta reda på mer om lokalen i skärholmen....det området är ju inte så jättefarligt om man jämför med vad som finns längre ut på tunnelbanelinjerna osv. :) |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Vad gäller boende så ska inte många oroa sig ... finns säkert många som kan bjuda på lite plats hemma hos sig... bla jag som bor i en 2a...
vad gäller distans... på TC festen kom folk från när å fjärran... en tjej reste ensam med tåg från Sundsvall ner till Norrköping...
Airbase kom från Göteborg å slagga hos enav arrangörerna...
Jag ser bara ett problem fortfarande = Lokal |
jag ser ett till problem.. lumpen ;)
troligtviss inget jätte stort problem.. beror dock på när det blir :/
och det e ju endast för mig |
|
|
|
|