|
akanamn för elektronisk musik?
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
Har ni hört några skojsiga uttryck för musiken vi lyssnar på?
Eller ja..ni kanske använder nåt ord, eller säger nåt skällsord om eurotrance (eurotrash) eller nåt? :) Alltså..alla aka-namn ni kan komma på...
skriv här! :)
Själv kan ja bidra med:
Jungeltrance myntat av mig själv...det e Amnezia som lyssnar på det :D (sorry, var bara tvungen, heheheheh) Fråga honom om ni vill ha en definition :p :p
Mangeltechno Fråga mig inte...det låter bara så coolt...å jag hade inte ens hört talats om det, till för några veckor sen :)wohooo
Turkrave A, ja brukade bli retad för att ja lyssnade på turkrave, vilket fult namn..vilket är en annan benämning på...ja...Aquagen typ...sån musik...typisk dansmusik på krogen typ...Warp Brothers..:)
D.O.N.S-remixen går iofs fortf. hem :) |
|
|
| Connector |
| kongodunk är det senaste jag hörde :) |
|
|
| Vizay |
jag har aldrig hört turkrave men turkdunk används på sån musik i mina kretsar :p
sen finns de ju toktechno.....de e väl typ hardcore å sånt.... |
|
|
| Kraith |
| Tvättmaskinstechno är ett rätt skönt uttryck. Typ minimalistiskt och monotont. :) |
|
|
| Aendy |
| Min gamla flickvän kallade psytrance och goa för "tvåkronorochentorktumlartechno". Böjd att hålla med. |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by Vizay
turkdunk |
aka "JallaJallaMusik" haha brukar jag kalla det för :)
Pillertechno, blibblop musik,
Telefontechno < Kom på nu |
|
|
| King of Clubs |
Haha, rolig tråd.
Turretechno då tänker jag på 4 lirare som spelar komersiell hardtrance/hardhouse dunkandes i en hottad(kjolpaket, bakhöjd, vingbeklädd med 20 tumsfälgar) BMW 316 och drar 14 varv förbi stureplan en lördagskväll. |
|
|
| Amnezia |
Själv kan ja bidra med:
Jungeltrance myntat av mig själv...det e Amnezia som lyssnar på det :D (sorry, var bara tvungen, heheheheh) Fråga honom om ni vill ha en definition :p :p
lol.....asså fattar fortf inte hur d fick det till nått me jungel?????
lyssna på phi phi - a friend call phi phi e en gammal progressive trance låt...för mig d var hyperstate99 skivan föressten...duh..:rolleyes: :rolleyes: men ok..får vä lheta jungel progressive nu då....;) |
|
|
| Glorie |
| hoho......det kanske e progressive för dig, men d var jungeltrance för mig :) |
|
|
| robstar |
| quote: | Originally posted by King of Clubs
Haha, rolig tråd.
Turretechno då tänker jag på 4 lirare som spelar komersiell hardtrance/hardhouse dunkandes i en hottad(kjolpaket, bakhöjd, vingbeklädd med 20 tumsfälgar) BMW 316 och drar 14 varv förbi stureplan en lördagskväll. |
lol!
Ja råkade ut för en sånn snubbe för ett tag sen.
Va ute med en polare å gick.
Så rulla de upp en bil å parka i rondellen , han öppnade bagageluckan å lät NRJ Extravadance pumpas ut ur högtalarna.
Han stod säkert där i 5-10 minuter. Grejen va att han var ensam oxo.
En riktig stekare! Haha! |
|
|
| Glorie |
hahaha....ja höll på att köpa en ascoool ford me kjolpaket som ni kallar det ;) hehehhe (visste inte att d hette så, men ja fattar va ni menar ;)
den va röd å hade vinge bak... å tonade rutor bak me...en riktig turretechno bil m.a.o :) |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Glorie
hoho......det kanske e progressive för dig, men d var jungeltrance för mig :) |
har "jungel" nåt med djungel (eng. jungle) att göra? om inte, varför heter det jungel? och om det har med det att göra, på vilket sätt? |
|
|
|
|