return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 
akanamn för elektronisk musik?
View this Thread in Original format
Glorie
Har ni hört några skojsiga uttryck för musiken vi lyssnar på?
Eller ja..ni kanske använder nåt ord, eller säger nåt skällsord om eurotrance (eurotrash) eller nåt? :) Alltså..alla aka-namn ni kan komma på...

skriv här! :)

Själv kan ja bidra med:

Jungeltrance myntat av mig själv...det e Amnezia som lyssnar på det :D (sorry, var bara tvungen, heheheheh) Fråga honom om ni vill ha en definition :p :p

Mangeltechno Fråga mig inte...det låter bara så coolt...å jag hade inte ens hört talats om det, till för några veckor sen :)wohooo

Turkrave A, ja brukade bli retad för att ja lyssnade på turkrave, vilket fult namn..vilket är en annan benämning på...ja...Aquagen typ...sån musik...typisk dansmusik på krogen typ...Warp Brothers..:)

D.O.N.S-remixen går iofs fortf. hem :)
Connector
kongodunk är det senaste jag hörde :)
Vizay
jag har aldrig hört turkrave men turkdunk används på sån musik i mina kretsar :p

sen finns de ju toktechno.....de e väl typ hardcore å sånt....
Kraith
Tvättmaskinstechno är ett rätt skönt uttryck. Typ minimalistiskt och monotont. :)
Aendy
Min gamla flickvän kallade psytrance och goa för "tvåkronorochentorktumlartechno". Böjd att hålla med.
mindshooter
quote:
Originally posted by Vizay
turkdunk


aka "JallaJallaMusik" haha brukar jag kalla det för :)

Pillertechno, blibblop musik,


Telefontechno < Kom på nu
King of Clubs
Haha, rolig tråd.

Turretechno då tänker jag på 4 lirare som spelar komersiell hardtrance/hardhouse dunkandes i en hottad(kjolpaket, bakhöjd, vingbeklädd med 20 tumsfälgar) BMW 316 och drar 14 varv förbi stureplan en lördagskväll.
Amnezia
Själv kan ja bidra med:

Jungeltrance myntat av mig själv...det e Amnezia som lyssnar på det :D (sorry, var bara tvungen, heheheheh) Fråga honom om ni vill ha en definition :p :p

lol.....asså fattar fortf inte hur d fick det till nått me jungel?????
lyssna på phi phi - a friend call phi phi e en gammal progressive trance låt...för mig d var hyperstate99 skivan föressten...duh..:rolleyes: :rolleyes: men ok..får vä lheta jungel progressive nu då....;)
Glorie
hoho......det kanske e progressive för dig, men d var jungeltrance för mig :)
robstar
quote:
Originally posted by King of Clubs
Haha, rolig tråd.

Turretechno då tänker jag på 4 lirare som spelar komersiell hardtrance/hardhouse dunkandes i en hottad(kjolpaket, bakhöjd, vingbeklädd med 20 tumsfälgar) BMW 316 och drar 14 varv förbi stureplan en lördagskväll.


lol!

Ja råkade ut för en sånn snubbe för ett tag sen.
Va ute med en polare å gick.
Så rulla de upp en bil å parka i rondellen , han öppnade bagageluckan å lät NRJ Extravadance pumpas ut ur högtalarna.
Han stod säkert där i 5-10 minuter. Grejen va att han var ensam oxo.
En riktig stekare! Haha!

Glorie
hahaha....ja höll på att köpa en ascoool ford me kjolpaket som ni kallar det ;) hehehhe (visste inte att d hette så, men ja fattar va ni menar ;)

den va röd å hade vinge bak... å tonade rutor bak me...en riktig turretechno bil m.a.o :)
reveal
quote:
Originally posted by Glorie
hoho......det kanske e progressive för dig, men d var jungeltrance för mig :)


har "jungel" nåt med djungel (eng. jungle) att göra? om inte, varför heter det jungel? och om det har med det att göra, på vilket sätt?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement