|
projecct - lost love TILLFIXAD version
|
View this Thread in Original format
| dbl |
så, ny låt att förstöra eran hörsel med :)
VÄNSTER KLICKA HÄR
så, vad skall jag göra för att få den bättre????
EDIT: har tagit och fixat till den nu så ladda gärna ner den igen och kommentera på..
bassen e la fortfarande ingen höjdare kanske, men jag jobbar på den |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by dbl
så, ny låt att förstöra eran hörsel med :)
VÄNSTER KLICKA HÄR
så, vad skall jag göra för att få den bättre???? |
Har inte laddat hem den och kan heller inget om musik rent tekniskt... dock skulle jag lyssna på den enbart för namnets skull... |
|
|
| Aendy |
| Har lyssnat en gång på den nu... väldigt skön... tänker inte lägga mig i formen då jag som sagt har ett lekmannaintresse i musik, dock saknar jag vad jag på just lekmannaspråk skulle kalla "djup" eller "tyngd"... fast vad jag är ute efter och hur detta uppnås har jag inte en blekaste om så du gör nog bäst i att inte ta till dig av mina åsikter... |
|
|
| robstar |
Diggar början.
Synthen som kommer in 02:49 e oxo bra, tycker du ska bygga vidare på den, å göra den mer markant. Skippa den andra synthen du har lagt på.
Sen behöver vi lite mer bass! :D Hör knappt basen, kicken kan du oxo höja ett par snäpp. :)
De börjar ta sej allafall! :) |
|
|
| dbl |
Diggar början.
Synthen som kommer in 02:49 e oxo bra, tycker du ska bygga vidare på den, å göra den mer markant. Skippa den andra synthen du har lagt på.
Sen behöver vi lite mer bass! Hör knappt basen, kicken kan du oxo höja ett par snäpp.
De börjar ta sej allafall!
danke :) jo, det börjar la gå lite bättre :)
så du tycker jag skall utveckla den synthen och skita i den andra..
hmm... m'kay... skall se vad jag kan göra.
jo, jag vet... basen.. hittar inget bra ljud att använda bara...
har ju inga bra bass ljud :(
och jo.. kicken kan nog höjas lite.... i början så blev kicken alltid för hög, men nu e den för låg :/
skall ta och höja den.. tänker på det varje gång, men glömmer alltid av det...
så var får man tag på bra bass ljud????
du har inget på lager?? |
|
|
| SteveTranz4ever |
Du vet vad jag sa över ICQ :gsmile:
Soft iaf.
.../ Steve |
|
|
| Vizay |
| tnakar hem just i denna sekund.....snart ska jag sätta tänderna i den å rata som aldrig förr ;) |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Vizay
tnakar hem just i denna sekund.....snart ska jag sätta tänderna i den å rata som aldrig förr ;) |
du kan inte rata den vizay :D
*vikar lite sexigt på höften* ;) |
|
|
| Vizay |
först å främst tjockt nice percussiondel, enda som behöver fixas är en kraftigare kick.....sen en bra å stabil bas som kan bära låten...jag hör att du har en bas men den e för svag..
sen synthen, bra slinga...behöver kanske liite mer karaktär som robstar säger...lite mer tryck i den också helt enkelt...men iden e lovande :D
keep up the good work, fortsätter du så¨här kommer dom feta produktionerna snart ;) |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Vizay
först å främst tjockt nice percussiondel, enda som behöver fixas är en kraftigare kick.....sen en bra å stabil bas som kan bära låten...jag hör att du har en bas men den e för svag..
sen synthen, bra slinga...behöver kanske liite mer karaktär som robstar säger...lite mer tryck i den också helt enkelt...men iden e lovande :D
keep up the good work, fortsätter du så¨här kommer dom feta produktionerna snart ;) |
tack så mycket vizay :)
jo, jag gillar den också.. nog den bästa jag gjort... kicken e fixad i .flp filen nu.. har inte renderat den än bara.. tyckte inte det var nån idé förrense llt e fixat.... som jag skrev förut så har jag inte hittat nått bra ljud för en bass... bara den som jag har nu :/
håller på att jobba med slingan... vet inte riktigt hur jag skall göra den, men jag experimenterar så gott det går |
|
|
| Vizay |
| jobba på med basen, kan bli en bra erfarenhet i att programmera en bra bas......försök att göra den utan samples bara för träningens skull ;) |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Vizay
jobba på med basen, kan bli en bra erfarenhet i att programmera en bra bas......försök att göra den utan samples bara för träningens skull ;) |
utan samples... och vad skall jag göra den i då???
använder ju fruityloops... finns ju visserligen simsynth och wasp... tror robstar sa att ån av dem funkade bra till bass nån gång..
inte säker på vilken av dem det var dock |
|
|
|
|