return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 
Bra böcker tack (pg. 2)
View this Thread in Original format
Glorie
oj, ska tipsa min brorsa... han höll på att läsa.. liftarens guide, nu när ja var hemma :) å ibland hörde man hur man började asgarva rakt av... då visste man att han... läste ;) å så kom han utspringandes.. å skulle läsa högt för en måttligt road syster... men ja tyckte inte alls de var roligt :) haha... fattar inte den där humorn han har.. för mig var de bara gallimattias... det var nåt kapitel... som bara var huuuh.. ja vet inte vad... nåt på nån restaurang.. å ja fattade nada... vi hade högläsning det korta kapitlet hemma :D ja, mamma å bror.. å jocke var den enda som skratta :D

behöver jag tillägga att jag VET att ja borde läsa... Liftaren... började när jag var 14 typ.. läste 100 sidor.. å la av ;) för det slog mig att jag inte hade fattat nåt om vad jag hittills läst i boken..
St_Andrew
quote:
Originally posted by Virus
Några bra böcker jag läst på sistone:
Trustor- och Boo.com böckerna är ruggigt intressanta. Inte alls svårbegripliga, utan vänder sig till folk som kanske inte har full koll på företagsekonomi. Man lär sig en hel del på kuppen.

Läste boo.com boken (patriks version) på semestern, var riktigt intressant!

Läste oxå stupid white men, riktigt skojsig bok (och intressant)!
JayBee
hmm det beror ju på vad man har för smak.

jag går efter böcker som är spännande, actionfyllda men framförallt så är det viktigt för mig med bra inlevelse och realism.

Därför tycker jag om Andy McNabs böcker om "Nick Stone" :D lysande!:toocool: (Firewall är min favvo)

Väldigt spännande och skrivna av en person som har första hands erfarenheter. jag har oxo läst hans verkliga berättelse böcker.. LÄSKIGT! :nervous:
Virus
quote:
Originally posted by St_Andrew
Läste boo.com boken (patriks version) på semestern, var riktigt intressant!

Skulle vara intressant att läsa, men han är en sån skojare så det känns som om han skrev den för att rentvå sig själv. Rekomenderar varmt Gunnar Lindstedts bok hursomhelst.

quote:
Läste oxå stupid white men, riktigt skojsig bok (och intressant)!

Den skulle jag verkligen vilja jag läsa. Michael Moore är en hjälte, Bowling for Columbine är kanske den bästa dokumentären jag sett. Började ganska nyligen på Naom Chomsky - Skurkstater, men jag blev så upprörd att jag inte klarade av att läsa mer.

Liftarens Guide till Galaxen är ju en klassiker.

Annars så känner jag för att rekomendera Mario Puzos böcker The Sicilian, The Last Don, Omertā och Gudfadern.
RagingEskimo
Charles Bukowski - "Post Office"
...egentligen allt han skivit, men denna och "Women" är något i särklass.
Sen har vi ju även Erlend Loe's "Naiv.Super" som inte får missas. Det är inte mycket själsligt en röd boll av lämplig storlek inte kan åtgärda om man bara försöker. ;)
Aendy
quote:
Originally posted by Aendy
Dokumentär ikväll 18/8 kl. 22.30 (SVT2)

Åhh... hade glömt av hur mycket jag älskar Pink Floyd (spelades flitigt i dokumentären) mm... *nynna*so you wish you were here*nynna*

Boktips: John Kennedy Toole - Dumskallarnas sammansvärjning; nu vet jag var Guy Ritchie fått sin storyline till "Lock, stock..." och "Snatch" ifrån. I övrigt en ganska underhållande och bizarr bok men framförallt är det storylinen som är vattentät!
St_Andrew
quote:
Originally posted by Virus
Skulle vara intressant att läsa, men han är en sån skojare så det känns som om han skrev den för att rentvå sig själv. Rekomenderar varmt Gunnar Lindstedts bok hursomhelst.

Var det inte han som skrev boken ur patrics perspektiv? Som man fatta det då så var det ju ernst o kajsa som var skojare.... Även fast patric nog inte var helt oskyldig... Kajsa verkar vara en riktigt bimbo.. hehe...

Men som sagt vore intressant o läsa den andra..
[nils]
the best of Sherlock Holmes
by Sir Conan A. Doyle

sjukt hur gamla dom är igentligen... fortfarande bra läsning. synd bara att man inte har en aning om vem boven är förns han berättar brottets händelsebelopp i slutena :(
Virus
quote:
Var det inte han som skrev boken ur patrics perspektiv? Som man fatta det då så var det ju ernst o kajsa som var skojare.... Även fast patric nog inte var helt oskyldig... Kajsa verkar vara en riktigt bimbo.. hehe...

Men som sagt vore intressant o läsa den andra..

Javisst, det är jag som är väck! Vi snackar ju naturligtvis om samma bok. Jag trodde du menade Ernst Malmstens bok som gavs ut ungefär samtidigt. Kommer ihåg att jag också tänkte att den där Patric nog inte var så oskyldig som man ges intryck av, men dom andra två var ju riktigt jävliga mot honom.

Trustorboken gillade jag ännu mer. Tycker att Lindstedt är en riktigt bra författare, som vet hur man håller intresset hos läsaren uppe. Det enda som jag inte gillar med honom är att han kastar in sina egna upplevelser i ämnet som ofta inte har nån poäng. Som t.ex. kapitlen om hans egen "IT-satsning" med CD-Romskivor i början av 90-talet i Boo.com boken. Vad hade det med nånting att göra???
Smekbar
Arthur C. Clark - The Light of Other Days <-- sjukt bra SF bok.
LOTR trilogin på förstås, som Vizay skrevs så bör den njutas på engelska och absolut inte på svenska. Den svenska översättningen är värdelös.
Sagan om Belgarion och Sagan om Mallorea av David Eddings är väldigt bra fantasy, dock ganska enkel sådan. Väldigt bra avkopplingsfantasy, typ. ;)
Terry Pratchet - Shannaras Ättlingar. Mycket bra fantasy.
The Wheel of Time av Robert Jordan. Jätteelit avancerad fantasy med massor av detaljrikedom. Rekommenderas varmt, även den serien läses helst på engelska. Översättningen är långt ifrån dålig, jag tycker dock att böcker bäst läses i urspungsversionen, dvs på det språket de skrevs. Det gäller förstås dock endast om de är skrivna på svenska eller engelska. ;)

robstar
quote:
Originally posted by Nyx

SPeRMaHaReN

Haha! :D
Kamelen
=) ge mig lite boktips nu.. så man kan ligga i gräset och läsa massa.. med fin musik i bakgrunden =) alltid när jag hör push - universal nation kommer jag att tänka på en bok.. =) lyssnade på en skiva där några utav de låtarna va med..samtidigt som jag läste boken.. blev så bra utan att man tänkte på det.. typ "bok-musik" =) .. hursom hellst.. ge mig lite bra tips..kram!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 
Privacy Statement