return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 [3] 4 
Bra böcker tack (pg. 3)
View this Thread in Original format
Aendy
quote:
Originally posted by Kamelen
=) ge mig lite boktips nu.. så man kan ligga i gräset och läsa massa.. med fin musik i bakgrunden =) alltid när jag hör push - universal nation kommer jag att tänka på en bok.. =) lyssnade på en skiva där några utav de låtarna va med..samtidigt som jag läste boken.. blev så bra utan att man tänkte på det.. typ "bok-musik" =) .. hursom hellst.. ge mig lite bra tips..kram!


Oj, kan inte ens börja gissa vilken typ av böcker som skulle falla dig i smaken. Ett litet tips dock; "lilla dassaboken", känns som något i din stil...
jofawe
gammal topic detta är ..

men mitt tips är Liftarens Guide till Galaxen .. 830 sidor är rätt lite för den boken =)
Glorie
quote:
Originally posted by Aendy
Ett litet tips dock; "lilla dassaboken", känns som något i din stil...



:stongue: :stongue: :stongue: :stongue: :stongue: hohoho... va bra du är Aendy!
tobo99
quote:
Originally posted by dbl
Dean Koontz - kall eld e också bra... har inte läst ut slutet på den ännu.. vet inte varför jag slutade läsa för när jag väl läste läste jag ett bra tag... rätt gammal e den visserligen.


Bästa Koontz boken är Skymningsögon tycker jag, har läst de flesta...
Kamelen
=) man får tacka för alla tips.. mera mera mera =) ingen som läst ondskan? låt tistlarna brinna? 3dagars kriget? osv =) (= =) (=
Aendy
quote:
Originally posted by Kamelen
ingen som läst ondskan? låt tistlarna brinna? 3dagars kriget? osv =) (= =) (=


Säkert har vi läst dem men du ville ha tips om böcker att läsa väl? Vad alla kan läsa i första posten så har du dels redan läst dessa böcker och sedermera även tipsat om dem. Redan glömt det?
MojjMojj
Robert Jordan: "wheel of time"
Om du har ens en gnutta fantasi så kommer du älska den serien, så fruktansvärt bra :D

Ondskan är som sagt bra också, det mesta från Jan är bra :)

EDIT: glömde bort ALLt från Tom Clancy! Stephen King är bra också, dreamcatcher är den bästa hit tills för mig :)
Kamelen
lär läsa den =) fantasi har jag gott om.. kan få hiphop-låtar att låta som trance i huvvet.. kan få tanter att se helt ok ut.. desutom har jag lyckats att tänka på färgen grön när jag såg ett rött äpple.. det ni! nu är ni impade? .. ja ni får röra mig.. kram!
SilverX
Mitt lilla bibliotek :D

Dean Koontz:
Trasdockan
Demon Seed
Blixtsken
Nattfrossa
Draktårar
Midnatt
Mr. Murder
Hjärtats Mörka Flod
Viskningar
Cold Fire
Phantoms
Skuggeld
Falskt Minne
Vakande Ögon
Psykopaten
Isfällan
Fånga Natten
Frukta Ingenting
Himlen Är Nära

Tom Clancy:
Jakten På Röd Oktober
Hedersskuld
Patrioter
Utan Misskund
Presidentens Order Del 1
Presidentens Order Del 2
Kardinalen I Kreml
Summan Av Skräck
Påtaglig Fara

Jan Guillou:
Vägen Till Jerusalem
Tempelriddaren
Riket Vid Vägens Slut
Arvet Efter Arn
Häxornas Försvarare
En Medborgare Höjd Över Varje Mistanke
Den Enda Segern
I Hennes Majestäts Tjänst
Ondskan

John Grisham:
Det Målade Huset
Juryn
Firman
Partners
Brödraskapet
Testamentet

J.R.R. Tolkien:
Sagan Om Ringen
Sagan Om De Två Tornen
Sagan Om Konungens Återkomst
Silmarillion
Bilbo

Douglas Adams:
Liftarens Guide Till Galaxen (alla 5 böcker i en bok)


Jag rekommenderar alla :D
Kamelen
tackar! :)

Jre
Dessa böcker är riktigt bra!
Jag gillar att Arn sopar banan med Ivanhoe :)

Jan Guillou:
Vägen Till Jerusalem
Tempelriddaren
Riket Vid Vägens Slut
Arvet Efter Arn

/ Jre
Mirv0
The Da Vinci code av Dan Brown

Bok som är svårt att lägga ifrån sig:)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 
Privacy Statement