|
Basic* är tillbaka!
|
View this Thread in Original format
| Gaby |
Parham och Jörgen Andréasson spelar på fredag!!!
Be There! Nu är det Party igen! |
|
|
| SteveTranz4ever |
Jag har aldrig fattat vart Basic håller till egentligen...
... / ST4ever |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Jag har aldrig fattat vart Basic håller till egentligen...
... / ST4ever |
jag e ganska säker på att det inte ligger i gbg iallafall...
finns inga bra ställen i gbg.. inte vad jag vet om iallafall.. hmmm |
|
|
| AC. |
heh Basic håller till i STOCKHOLM
Närmare bestämmt nere i Dianas källare i gamla stan
ligger på en tvärgata upp från kajen (Glömmer alltid bort vad denna gata heter) den som går från slussen till kungsträdgården via slottet och längs med vattnet
Basic har två dansgolv ett i källaren och ett ovandför. Där nere liras det house av alla dess former och där uppe håller hiphop kiddsen till med deras musik...Nedervåningen är rätt liten och med få sittplatser och bjuder inte direkt på något pratvänlig miljö
Ett lite trevligt, mysigt stället för musik älskare eller något i stil med det =) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Fan om man kanske skulle ta en sväng förbi där... ja om man hittar...
Va e de för ålder.... inge kul om de e för smått för då blir de lätt småkaxiga kickers... iaf om man ser som till ställen som Kickis... där höll man till ett par gånger för tusen år sen... |
|
|
| AC. |
Det är inte samma slags folk som på kicks
Jag brukar säga att man ska gå till ställen som antinge har klass eller stil
ställen med lite klass är de lite finar nere vid stureplan tex jag har iofs ingen större erfarenhet av dem
ställen med stil är just sådana som Basic där folk vet vad de vill ha!
men kickis clara bäcka hästen residence... listan kan göras lång, de tar vad de får så.... totalt smaklöst!
jag har varit på Basic en gång, var där och såg orkidea var helt okej skulle klart kunna svänga förbi där igen
åldern var bölandad dvs 18-25
Gaby kan kanske berätt alite mera om stället =) |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by AC.
ställen med lite klass är de lite finar nere vid stureplan tex jag har iofs ingen större erfarenhet av dem
|
stureplan e totalt överskatat....bara massa folk som försöker leka kändisar |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Vizay
stureplan e totalt överskatat....bara massa folk som försöker leka kändisar | Sant
Jag har vart där en del i mina dagar.... därför inte jag gillar det för det är massa wannabees |
|
|
| Gaby |
Finns tillräckligt me plats för dom som vill sitta (????)
Härligt ställe med skönt folk. Bra djs varje vecka ;) Underbar musik varje gång!!!
Ålder: runt 20 uppåt |
|
|
| AC. |
| quote: | Originally posted by Vizay
stureplan e totalt överskatat....bara massa folk som försöker leka kändisar |
Från en 17åring :P
Det är nog Spybar du tänker på som blivit totalt överhypad av pressen... |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by AC.
Från en 17åring :P
Det är nog Spybar du tänker på som blivit totalt överhypad av pressen... |
jag vet ovanligt mycke för å va 17 ;)
nae men du har kanske rätt...jag talar inte av egen erfarenhet men jag har både polare å syskon som säger samma sak så lite sanning i det hela måste det ju ligga :p |
|
|
| AC. |
Det är nu tydligen åldergräns 20 på basic numera.
Har ett par polare som blivit nekade där nu ett par ggr... |
|
|
|
|