|
trance4ever or not ? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| OracaZ |
det jag säger har ni alla redan sagt en liten del av men som sagt alla som lyssnat "intresserat" sig för trance har nog lyssnat på eurodance innan...och man behöver inte gå så lång tebax som 4-5 år bara för se skillnader i trance...98/99 tycker jag är bästa tranceåren...2000 hade oxo vissa bra saker...2001 tycker jag va hitils det sämsta typ....2002 blev mycket bra :D ....men man behöver bara sätta på ett set från 99 och ett av dagens så hör man klara skillnader...själv försöker jag lyssna på den "gamla" trancen..men måste ju ge den "nya" en chans oxo...visst finns det mycket bra nytt..men endå det gamla som är passionen...
Bästa låt genom tiderna age of love ....tror inte nån kommer lyckas göra nått som är bättre än den... |
|
|
| fruktsoppa |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Och jag är ju kvar inom samma changer än
[/COLOR] |
Genre
och nej, det tror jag inte.. man(ni) kommer förmodligen byta till lugnare musik iaf.. lägre bpm och softare toner.. |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by fruktsoppa
Genre
och nej, det tror jag inte.. man(ni) kommer förmodligen byta till lugnare musik iaf.. lägre bpm och softare toner.. |
Ey, Fruktsoppa... saknad!!! |
|
|
| fruktsoppa |
| quote: | Originally posted by Aendy
Ey, Fruktsoppa... saknad!!! |
wish I could say the same! hehe
hur går det era över-120-bpm-dansande-popsnören? |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by Nyx
2 Unlimited
Basic Element
Candy Girls
Cappella
Ice MC
Interactive
Melodie MC
N Trance
Pandora
Poco Loco
Prodigy
Scooter
Solid Base
|
hehe cool lista..:rolleyes: nostalgi!! Ja lyssna me på Scooter (såklart) :D Melodie MC 92-93 å han var ju från s-vall me (granne) :D, Basic Element lite mmm... Capella...jaaaa :D Ice Mc mmm oj oj va bra det var :D å Prodigy... japp... Kan ju lägga till Captain Hollywood Project (More and More å Impossible weeee , riktigt bra!) samt Maxx.. riktiga godingar.. & Pharao minns ja!!! :D
24-7 all sån dansmusik.. hohoho :stongue: Faithless.....Kosmonova, Andreas Dorau minns ja hohoho :D U96, LA Style, Dj PC, Snap (Rythm is a dancer e fortfarande så jäkla bra) Westbam, GTD, Music Instructor, Deff Boys....aaa listan kan göras lång
Poco Loco, Candy Girls & Interactive har ja inte ens hört talats om... :) hoho, missa ja nåt elle? |
|
|
| SteveTranz4ever |
| Still an trancEaddict ? ;) |
|
|
| Glorie |
ja tänkte nån??? eller Nyx (som ju gilla solid base S.B) vet om låten som heter Sunny Holiday me S.B...för ja ladda hem den nu (efter att ha gått igenom alla mina 200 tapes hemma... å skrev upp låtar som var bra... å slängde allt sen.. för man lyssnar ju inte på tapes :p iaf.. så laddade ja hem den.. å den var ju urusel.. fel version ju..alldeles för långsam.
ja skulle ha.... den snabba versionen.. som e mer drag i.. men ja tänkte nyx kanske hade den? :)
just nu lyssnar ja på cappella... - turn it up & down... Nostalgiiii :D
innan de vare Basic Element - This must be a dream
vet inte vare e för kör ja kommit in i nu :)
(kör uttalas som verbet å inte...som substantivet :p) |
|
|
| NooN |
Mycket eurotechno/eurohouse blev det under senare halvan av 90-talet. Sash! var väldigt stor hemma hos mig.
Nu är jag tranceaddict och kommer förbi för en låååååång tid framöver... |
|
|
| hustler |
Till att börja med skulle jag vilja berömma Steve för hans val av diskussion. En mycket kreativ och givande idé.
För min egen del började det hela med E-Type, 2 Unlimited, Scooter och annat som man idag anser vara inget annat än rent skräp (kan ju förstås bero på att ens smak och sinne har mognat).
Man kan ju lätt dra slutsattsen att ens musik smak mognar i takt med en själv. Därför tror jag att folk som en gång lyssnat på en viss sorts musik alltid kommer göra det. I alla fall något som är nära relaterat. Man kommer att utvecklas i takt med musiken för att ibland dra sig tillbaka och drömma sig bort med en gammal Magic 3 skiva.
Personligen lyssnar jag uteslutet på Melodic/Uplifting Trance för att ibland varva detta med Hip Hop och gammla godningar (ombyte förnöjer och lär en uppskatta det man håller av kärast, trancen).
Ta hand om er
/Alex |
|
|
| dbl |
kom o tänka på en sak... undra hur trancen kommer att låta om säg 10 år...
för om man tänker tillbaka 10år så låter den ju ganska så annorlunda mot va den gör idag |
|
|
| hustler |
dbl-->Kom och tänka på en annan grej vad gäller utveckling gällande just elektronisk musik. Lyssnade på lite "musik" som allas våran Tiesto gjorde för ett par år sedan under psedonymen "Da Joker" (var det på tranceland.org jag hörde detta?). Jag kan sammanfatta den upplevelsen som ett helvete, rent ut sagt. Det var alltså skit. Se hur hans smak har utvecklats genom åren. Enbart till det bättre vill säga.
Utgår man just från Tiesto´s makeover gällande musik smak ser det onekligen ganska ljust ut.
Eller?
/Alex |
|
|
| Kongo_kim |
| quote: | Originally posted by hustler
dbl-->Kom och tänka på en annan grej vad gäller utveckling gällande just elektronisk musik. Lyssnade på lite "musik" som allas våran Tiesto gjorde för ett par år sedan under psedonymen "Da Joker" (var det på tranceland.org jag hörde detta?). Jag kan sammanfatta den upplevelsen som ett helvete, rent ut sagt. Det var alltså skit. Se hur hans smak har utvecklats genom åren. Enbart till det bättre vill säga.
Utgår man just från Tiesto´s makeover gällande musik smak ser det onekligen ganska ljust ut.
Eller?
/Alex |
Da Joker - Willow :haha: :haha: Fy Fan säger jag |
|
|
|
|