return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 
Nieuwe commerciele ontwikkelingen
View this Thread in Original format
TranceFool
Ik zat gister naar TMF te kijken en toen rolden bijna mn ogen uit mn kop. Er is een clip gemaakt van DJ Quicksilver - Ameno. Dit had ik echt niet van Quicksilver verwacht. Gelukkig hebben ze nog net niet et klassieke stukkie eruit gehaald. Ik heb ook al eerder een clip gezien van Yves Deruyter - Back To Earth.

Veel mensen vinden dit heel erg jammer, ik ook. Ik vind het ook zonde dat het nummer zo wordt ingekort en dat er een gare clip wordt gebrouwd om maar geld te verdienen. Maar er zit volgens mij ook een andere kant aan. Ga maar na, waardoor zijn jullie je gaan verdiepen in trance. Ik denk dat dit door het grootste gedeelte door tv en radio komt. Bij mij in ieder geval wel. Ik bedoel hiermee te zeggen dat er wel steeds meer mensen door tv en radio naar trance gaan luisteren en het is toch juist goed dat er steeds meer mensen zich voor trance gaan interesseren.
Kijk, wij zitten een beetje underground en vinden alles wat op de radio gedraaid wordt veel minder goed (ik ook, begrijp me niet verkeerd) maar als instap is dit toch niet verkeerd.

Kortom: Commerciele nummers zijn niet leuk voor ons TA, maar heeft ook wel een postieve kant.

Zijn jullie het hier een beetje mee eens of totaal niet, ik hoor et wel!!


Latuurrrzzz....
Cold
maar je kan het ook overdrijven. Te veel trance dj's en hun nummers zijn commercieel geworden. jammer... :(


Laters
arno
ik zag die clip ook laatst op tmf, maar ik heb em daarna niet meer gezien, het is idd erg zonde van zo'n bruut nummer dat het wordt ingekort en die clip slaat echt nergens op. Eigenlijk zien al die tranceclips er een beetje goedkoop uit.
Maar je hebt wel gelijk trancefool, doordat je eerst trance op tv ziet ga je je erin verdiepen en kom je steeds meer in aanraking met de betere nummers en begin je opeens een hekel te krijgen aan commerciele nummers die je eerst heel erg bruut vond.
Opti
jaa, je hebt best wel gelijk:)
Robvef
Volgens mij kun je die clip al een tijdje downloaden bij de Music Video's. Maar het is idd zonde dat hier een clip van is gemaakt.
Bellie
en er zullen er nog veeeeeeel meer volgen!!

GREETZ!
Blik
hij was 66 % hot op TMF, was maandag de Hot or not (vorige week)
-=WVG=-
Wij zullen het niet tegenhouden...
Dj Lex
Ja ach dat is al lang niet meer te stoppen. Kijk dat clippie van On the move dan, daar ga je toch ook van huilen. Maar het nummer blijft geweldig.

Mzzl
Jesse
Het is en blijft toch zonde, die vercommercialisering (?)..
De 1e CD die mij echt met trance in aanraking bracht was de Tiësto live @ Innercity CD, daarna volgde er velen en het is nu zo'n 3 jaar geleden. Eerst was het zo dat een nummer al heel lang uit was in het clubcircuit en wanneer het eigenlijk niet meer gedraaid werd maar nog steeds een gaaf nummer was, dat het ook voor de Top40 uitkwam. Op zich is daar weinig mis mee, leuk om zo'n wrede plaat ook nog eens op de radio te horen. Maar de zeer verkorte versies zijn zeer zeker een nadeel. Neem bv de Tiesto remix van Silence, origineel is die 11 minuten lang. De radioversie is zwaar verkort en verpest het nummer wel.

Nu heb je nummers als Ameno (wat ik trouwens nog niet eens zo'n heel vet nummer vind maar dat boeit verder :D) die hooguit 2,3 maanden eerder gereleased wordt voor de djs dan voor de commerciele markt. Dat is gewoon geen gein.
Maar het wordt pas echt erg als je strax flight 643 overal gaat horen...

arno
quote:
Originally posted by Jesse
Maar het wordt pas echt erg als je strax flight 643 overal gaat horen...


Dat zou idd een ramp zijn, maar ik denk niet dat het ooit zo ver zal komen. Het grote publiek houdt nou eenmaal niet van zulk soort nummers, het zijn de pakkende melodietjes die goed verkopen en niet de meer progressive achtige nummers.
Dj Lex
quote:
Originally posted by Jesse
De 1e CD die mij echt met trance in aanraking bracht was de Tiësto live @ Innercity CD, daarna volgde er velen en het is nu zo'n 3 jaar geleden. Eerst was het zo dat een nummer al heel lang uit was in het clubcircuit en wanneer het eigenlijk niet meer gedraaid werd maar nog steeds een gaaf nummer was, dat het ook voor de Top40 uitkwam. Op zich is daar weinig mis mee, leuk om zo'n wrede plaat ook nog eens op de radio te horen. Maar de zeer verkorte versies zijn zeer zeker een nadeel. Neem bv de Tiesto remix van Silence, origineel is die 11 minuten lang. De radioversie is zwaar verkort en verpest het nummer wel.

Nu heb je nummers als Ameno (wat ik trouwens nog niet eens zo'n heel vet nummer vind maar dat boeit verder :D) die hooguit 2,3 maanden eerder gereleased wordt voor de djs dan voor de commerciele markt. Dat is gewoon geen gein.
Maar het wordt pas echt erg als je strax flight 643 overal gaat horen...


ja je hebt wel gelijk. Drie jaar geleden Innercity? Was dat een oude innercity ofzo? Ik ben in aanraking gekomen met trance door innercity ook van tiesto van eind 2000.

Coole sig trouwens had hem ook al ergens gezien. hehe weer een fan van DBZ erbij.

Oh en Flight 643 wil ik dus echt niet in verkorte versie horen he. Dan wordt ie dus gewoon zwaar verneukt en dat kan tiesto beter niet doen, want daar wordt Lexie niet zo blij van.

laterzzz Alex :D:D:D:D:D:D:D:D:D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement