return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 
Invloeden van House op de economie
View this Thread in Original format
JunKX
quote:
Onderzoeksbureau KPMG heeft het afgelopen half jaar onderzoek gedaan naar de culturele en economische betekenis van dance in Nederland. De resultaten zijn opgetekend in een uitgebreid rapport en zijn op zijn minst verrassend te noemen. Het NRC Handelsblad zal vrijdag het rapport uitgebreid bespreken

Aldus de ID-T nieuwsbrief die ik zonet ontving. Ik heb er een stukje van gelezen en het is best wel boeiend. Mensen met een economische inslag zullen dit stuk zeer intressant vinden :)
Het plaatsen hiervan is misschien een tikkeltje overbodig aangezien bijna iedereen hier lid is van die nieuwsbrief, maar voor de enkele uitzondering toch maar even gepost.

Download het complete verslag hier. (Acrobat reader vereist.)

Enjoy,

JunKX.
franzelare
wat ik in dit overzicht mis is de invloed van de nederlandse productie in het buitenland en de inkomsten die die daaruit verworven worden want dat is volgens mij ook niet gering!!

verder leuk stuk om te lezen, als ik tijd heb lees ik het hele rapport nog wel ff ;)
M5
wat een slap geouwehoer zeg als ik het zo even vluchtig doorlas. Geen wonder dat het positief uitpakt.. Id&t heeft immers zelf de opdracht gegeven.

En ik maar denken dat Id&t financiele problemen had. Mensen ontslaan etc etc. Zo'n rapport kost echt $$$$$

Ik zag het net al op 1300 journaal.. opzich wel goede publiciteit
SnuggLe
quote:
Originally posted by franzelare
wat ik in dit overzicht mis is de invloed van de nederlandse productie in het buitenland en de inkomsten die die daaruit verworven worden want dat is volgens mij ook niet gering!!

Helemaal mee eens. Men vergeet de waarde die de dancemuziek uit NL in het buitenland toevoegt!! Deze is erg belangrijk!! Het is exportproduct nummer 1, zoals in vele kranteartikelen al geschreven wordt. Producties en DJ's uit Nederland gaan de hele wereld over, kijk bv naar Tiesto die de popprijs krijgt, en het feit dattie op nr1 staat in de DJlist.

Verder:
Erg interessant rapport. Had hem niet gezien, ID&T-spam meteen gedelete.

Check pagina 16: Daar staat een grafiek naar interesse in Dance, en het opleidingsniveau. (kan hem niet posten hier, omdat ik alleen acrobat reader heb). Hier wordt niet gesproken over een sterke relatie tussen hoog opleidingsniveau en interesse voor dance.

Op pagina 19 worden de Nederlandse 'sterren' genoemd: Als eerste staat daar DJ Jean :) Ook staat Johan Gielen erbij, terwijl het niet eens een Nederlander is. Ook andere opvallende namen: Piet Bervoets en Mark Van Dale, terwijl Ferry Corsten neit eens genoemd wordt.
Pagina 38 is daarna helemaal mooi, let op de 'box' met de text "Bekende Nederlandse DJ's". Zo'n onderzoekje is mooi, maar laat het ook een keer nakijken door mensen die er echt verstand van hebben. Laat ze het maar gewoon over de situationele factoren hebben in plaats van over waarde-oordelen over dj's.

Op pagina 22 hebben ze het over grootschalige evenementen voor 'de massa' met specifieke muziekstijlen. Hierbij staat: "Impulz (hardhouse) en Extrema (house)". Laat me niet lachen! Impulz alleen maar Hardhouse! Nou dan klopt er echt iets niet in hun onderzoek. Extrema, house, hmm...dacht dat daar ook nog wel veel meer bij kwam kijken.

Pagina 44, die financi�le stromen, die zeggen niets. Wat bedoelen ze nou met DJ's en Vj's? De gages die deze krijgen? Dit zegt heel weinig zo, alleen maar leuke getalletjes.

Pagina 47 is het mooiste, onder het kopje: individueel.
het maken van en luisteren naar dance muziek maakt duidelijk is wat typerend is voor dance: je kunt het in je eentje doen en tegen relatief lage kosten. Er hoeft geen complete studio worden gebouwd om dance muziek te maken; een krachtige Pentium-computer (edit: SLUIKreclame) is echter w�l een noodzakelijke voorwaarde voor succes.
Wat denken ze wel niet, dat Tiesto met een my first sony en een computertje al die tracks maakt??? Sjezus, open your eyes. DJ's/producers zijn allang niet meer zo kleinschalig bezig. Ze hebben het zelf over de grote status die dance heeft in Nederland, en dan maken ze fouten zoals dit door ze te onderschatten. Vele dj's en producers hebben juist dikke studio's. We zijn niet allemaal zoals DJ Boozywoozy, die met een pentium zijn nummers maakt.

Verder wordt er weinig aandacht besteed aan het internetmedium, toch wel een booming business. Ook wordt in deze verkenning niet echt veel verteld over wat de mogelijkheden in de toekomst zijn, echte concrete aanbevelingen doet het rapport niet.

Als laatste, als je bij de bijlagen kijkt, dan zijn er allemaal 'deskundigen' geinterviewd volgens het rapport. Maar mijn vraag is, wie zijn er nu de echte deskundigen?? De DJ's en de consument die naar dancefeesten gaat & de cd's koopt, of de professoren etc???
kolkiewolkie
volgens dat rapport zijn er 81 dance-clubs in Nederland... :eek: ben ik toch wel benieuwd naar wat ze nou allemaal meegeteld hebben, want ik kan me er nog geen 30 voor de ogen halen :p .

kmoe ze maar es meelen welke dat allemaal zijn, mocht ik me een keer vervelen :p
M5
quote:
Originally posted by kolkiewolkie
volgens dat rapport zijn er 81 dance-clubs in Nederland... :eek: ben ik toch wel benieuwd naar wat ze nou allemaal meegeteld hebben, want ik kan me er nog geen 30 voor de ogen halen :p .

kmoe ze maar es meelen welke dat allemaal zijn, mocht ik me een keer vervelen :p

ach tis van KPMG he.. als je ziet watvoor volk daar allemaal loopt :rolleyes:
magrec
quote:
Originally posted by SnuggLe

Pagina 47 is het mooiste, onder het kopje: individueel.
het maken van en luisteren naar dance muziek maakt duidelijk is wat typerend is voor dance: je kunt het in je eentje doen en tegen relatief lage kosten. Er hoeft geen complete studio worden gebouwd om dance muziek te maken; een krachtige Pentium-computer (edit: SLUIKreclame) is echter w�l een noodzakelijke voorwaarde voor succes.
Wat denken ze wel niet, dat Tiesto met een my first sony en een computertje al die tracks maakt??? Sjezus, open your eyes. DJ's/producers zijn allang niet meer zo kleinschalig bezig. Ze hebben het zelf over de grote status die dance heeft in Nederland, en dan maken ze fouten zoals dit door ze te onderschatten. Vele dj's en producers hebben juist dikke studio's. We zijn niet allemaal zoals DJ Boozywoozy, die met een pentium zijn nummers maakt.

Ben ik niet met je ��ns snuggle.

Grote voorbeeld is nog steeds james holden daarin.
Die produceert met het gratis software programma buzz.
Ook een laidback luke heeft zijn studio verkocht om te investeren in software matige productie tools.
magrec
Trouwens ik denk dat dit rapport zeker voor ons.(We weten er nu eenmaal vrij veel vanaf) niet echt de moeite waard is, maar voor de leken (media vooral :p) zal het zeker interessant zijn..

Kolkiewolkie: Er zijn zeker wel 80 danceclubs/caf�s, dat moet je zeker niet onderschatten.

Snuggle: Ze geven gewoon een opsomming van een aantal dj's lijkt mij niet zo'n ramp toch dat ferry corsten er bijvoorbeeld niet bijstaat. Ik bedoel er staat niet dat zij de enigste grote sterren zijn.
Cosmic Guy
quote:
Originally posted by magrec
Ik bedoel er staat niet dat zij de enigste grote sterren zijn.

Nou, dat denk ik ook niet. Er zijn vast leukere sterren :D
Switch
quote:
Originally posted by SnuggLe
Check pagina 16: Daar staat een grafiek naar interesse in Dance, en het opleidingsniveau. (kan hem niet posten hier, omdat ik alleen acrobat reader heb). Hier wordt niet gesproken over een sterke relatie tussen hoog opleidingsniveau en interesse voor dance.

Moet dat dan?
alleen maar omdat 20 ventjes hier op deze forum replyen welke opleiding ze hebben, is er ineens een verband tussen dancemuziek en hoge IQ? de HBO-ers zijn gewoon de computernerds die vaak op internet zijn te vinden, de MBO-ers hebben nog een leven outside. ze interessen zich niks in de randzaken, maar houden net zoveel van dancemuziek.
dus wees niet bevooroordeeld dat omdat jij en een aantal anderen HBO doen, ineens het IQ van danceliefhebbers heel hoog is, want dat is het niet.
vink een beetje lijken op jezelf een schouderklopje geven en complimenteren dat je het zo goed doet

M5
quote:
Originally posted by Switch
Moet dat dan?
alleen maar omdat 20 ventjes hier op deze forum replyen welke opleiding ze hebben, is er ineens een verband tussen dancemuziek en hoge IQ?

haha iedereen die hier wel eens op Partyflock is geweest heeft kunnen zien dat er absoluut geen verband is tussen deze twee zaken.
Switch
quote:
Originally posted by M5
haha iedereen die hier wel eens op Partyflock is geweest heeft kunnen zien dat er absoluut geen verband is tussen deze twee zaken.

LOL precies :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement