return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 
Idols doorgestoken kaart???
View this Thread in Original format
Switch
dit bericht kreeg ik van een maat van me:

vooral niet stemmen op jou favoriete kandidaat van idols!
het is allemaal doorgestoken kaart. De finale gaat tussen Hind en Jamaï. Jim had afgelopen week de minste stemmen, maar toch moest Marieke eruit. Er is al vuurwerk besteld voor de finale in de letters HIND Volgende week gaat David eruit, dan Jim, gevolgd door Dewi, STUUR DOOR!!

wat denken jullie?
magrec
Officiële reactie: Geen oplichting bij Idols
In mijn hele berichtgeving rondom het stemmen bij uitzendingen van Idols vroeg ik betrokkenen bij Idols om een officiële reactie. Deze heb ik vanmorgen per e-mail van HMG (de producent van Idols) gekregen. Om in elk geval vanaf deze plaats duidelijkheid te scheppen, plaats ik de officiële reactie van HMG. Daaronder staat mijn reactie op deze e-mail, omdat hierin enkele onjuiste suggesties staan. Inmiddels is ook op Fok! een bericht over de reactie van HMG verschenen.

Via Reageer kun je jouw mening hierover achterlaten.

Beste Roel,

Je plaats allerlei geruchten op je site die niet bevestigd kunnen worden. Logisch want ze zijn gewoonweg niet waar of gebaseerd op volstrekte onzinargumenten (dat BMG de platenmaatschappij van de winnaar wordt en Eric van Tijn, die eerder o.a. met Ruth Jacott werkte, de producer wordt is geen aanwijzing richting de winnaar, dit is van het begin af aan als hoofdprijs gecommuniceerd. Voor de volledigheid: Edwin Jansen wordt de manager). Je moet weten dat:

1. Het programma Idols er geen enkel belang bij heeft om een bepaalde kandidaat te laten winnen.
2. De stand via de computer binnenkomt en één op één wordt overgenomen op de presentatiekaartjes.
3. Afgelopen zaterdag een journalist van de Volkskrant heeft mee mogen kijken en hij niets vreemds geconstateerd heeft. Zijn artikel verschijnt zaterdag aanstaande.
4. Zowel Edwin Evers als Jeroen van Inkel zijn uitgenodigd om ook te komen kijken.

Ons beschuldigen van oplichtingspraktijken en daarvoor (o.a.) het RTL Nieuws benaderen is een ernstige zaak terwijl je je slechts baseert op loze geruchten. Je hebt ons ook nooit om een reactie gevraagd terwijl je wel vermeld dat wij die niet geven. Ik stel voor dat je in vervolg wel contact opneemt voordat je dergelijke verhalen verspreidt.

Vriendelijke groeten,
Jaap Paulsen
Persvoorlichter HMG

De volgende reactie heb ikzelf naar Jaap gestuurd, vanwege enkele onjuiste suggesties in hun reactie.

Beste Jaap,

Bedankt voor je reactie.

Allereerst wil ik benadrukken dat ik op geen enkele wijze met derden contact heb opgenomen om geruchten te verspreiden. Dus ook niet met RTL Nieuws of andere programma's. Zoals ik op m'n weblog vermeld, hebben ook andere websites soortgelijke berichten geplaatst. Wellicht dat dat bronnen voor RTL Nieuws zijn geweest.

Het enige wat ik heb gedaan is quoten van iemand die zegt dat hij voor Idols werkt. Of dat werkelijk zo is, betwijfel ik en dat heb ik ook duidelijk op de site benadrukt.
Ook heb ik slechts verwezen naar geruchten op andere websites (die VEEL populairder zijn dan de mijne). Bovendien wordt daar naar een andere "bron" verwezen.
Echter er zijn (waren) voldoende redenen om te twijfelen aan de betrouwbaarheid van de uitslagen. Ook dat heb ik op m'n weblog proberen uit te leggen.

Waar je wel gelijk in hebt, is dat ik met jullie geen contact heb opgenomen. Ik had niet verwacht dat mijn verhaal zoveel stof zou doen opwaaien (normaal haalt m'n log nog geen 100 bezoekers per dag). Ik had jullie daar dan ook van op de hoogte moeten stellen.

Ik stel voor om je reactie op mijn weblog te plaatsen met als titel "Geen oplichting bij Idols" of iets dergelijks. Ik hoop dat dat voor jullie voldoende is.

Graag ontvang ik van je een e-mail of je met het plaatsen van je reactie akkoord gaat.

Met vriendelijke groet,

Roel.

Geloof jij het? Via Reageer kun je jouw mening hierover achterlaten.

17:12 | Reageer (7 reacties)
De oplichtingspraktijken van Idols: Finale gaat tussen Jamai en Hind (4) - Officiële reactie?
Indien een van de betrokkenen bij Idols een (officiële) reactie op de verhalen wil geven, kan hij of zij natuurlijk een mail sturen.

10:30 | Reageer (0 reacties)
Down en weer up
Na een paar uur down te zijn geweest (probleem bij hostingprovider), is de site weer up :)

09:33 | Reageer (0 reacties)
dinsdag 11 februari 2003
De oplichtingspraktijken van Idols: Finale gaat tussen Jamai en Hind (3) - Het vervolg
Nadat ik zondagnacht het eerste bericht over mogelijke onregelmatigheden bij Idols postte, verschijnen nu ook elders op internet berichten erover. Zo berichtte Fok! gisteravond laat dit artikel. Ook hieruit blijken geen concrete bewijzen, maar is de bron "anoniem en betrouwbaar".

Hind zou volgens deze bron gaan winnen en een platencontract krijgen bij maatschappij BMG. Ze zou een Nederlandstalige plaat op gaan nemen met behulp van songwriters die eerder schreven voor onder andere Ruth Jacott.

Nadat ook in diverse radioprogramma's (waaronder dat van Jeroen van Inkel) vraagtekens bij de uitslagen wordt gezet, plaatste ook de site van Veronica een bericht. Naast de geruchten die ook op Fok! staan, wordt melding gemaakt van vuurwerk dat door de programmaleiding is besteld:

Jeroen van Inkel meldde bovendien in zijn radioprogramma dat de programma-leiding vuurwerk zou hebben besteld. Sterker nog, vuurwerk in de vorm van de letters H, I, N en D. Geheel toevallig de naam van één van de deelnemers. Geen van deze geruchten is echter nog bevestigd.

Ook hier bleef een reactie van HMG of platenmaatschappij BMG uit.

Door de toenemende stroom geruchten kan een officiële reactie van betrokkenen bij Idols natuurlijk niet uitblijven. Het feit dat het programma - vooralsnog? - geen reactie op de roddels heeft gegeven, zet natuurlijk ook aan 't denken ...

Ik wacht met spanning op die reactie.

20:14 | Reageer (0 reacties)
maandag 10 februari 2003
De oplichtingspraktijken van Idols: Finale gaat tussen Jamai en Hind (2) - update
Na m'n verhaal gistermorgen kwamen aardig wat reacties van lezers ... Ik zag in de stats dat zelfs op diverse Idols-fora over m'n stukkie werd geschreven. Voorbeelden zijn het Idols FanForum, Jongerenpraat, Idols.nu, Gamers Forum en ID&T Forum.

Grappig om te zien hoe één televisieprogramma (of beter: de mogelijkheid tot stemmen voor de favoriet) zoveel discussie oplevert. Je merkt het ook steeds meer in andere media buiten het internet. Zo werd vanochtend bij Stenders Vroeg op 3FM gebeld met Henk-Jan (de voorzitter van de jury bij Idols. Opvallend is namelijk dat hij slechts één keer het twee- of drietal kandidaten met de minste stemmen niet goed heeft voorspeld. Maar hij bleef erop hameren dat het allemaal honderd procent eerlijk eraan toe gaat. De Telegraaf vond het in elk geval opvallend genoeg en besteedde een artikeltje eraan.

Wat misschien niet helemaal duidelijk is in m'n post van gisteren, is dat ik sterk twijfel of SCH wel echt bij Idols (of 'daaro' zoals hij het noemt) werkt. Waar ik minder aan twijfel - en wat ook de reden was om de uitspraken van SCH te plaatsen - is het feit dat we als kijker worden belazerd. In de diverse fora worden diverse redenen hiervoor aangegeven: de een heeft te weinig uitstraling om ook na Idols een echt idool te blijven (lees: veel cd's te verkopen); de ander zou homo zijn en daarom niet genoeg bij meisjes in de smaak vallen enzovoort ...
Het is dus commercieel erg interessant om een kandidaat die de programmamakers en platenmaatschappijen zelf supergoed (en marketingtechnisch verantwoord) vinden als uiteindelijke winnaar te "laten" uitroepen. Vanzelfsprekend willen ze na afloop van de televisie-uitzendingen - en dus inkomsten via telefoon en sms - verdienen aan de verkoop van singles, cd's en overige merchandise.

Of daadwerkelijk met de uitslagen wordt geknoeid (en er nu - weken vóór de finale - al een winnaar vaststaat, zullen we nooit weten. Het is wel opvallend dat nergens cijfers zijn te zien over hoe groot de verschillen tussen kandidaten in een uitzending waren. Natuurlijk kan ook met die cijfers zijn geknoeid, maar het zou wel een grote twijfel over de uitslagen, die blijkbaar bij het grote publiek bestaat. wegnemen. Het woord notaris heb ik ook nog niet in een van de uitzendingen gehoord. Bovendien is de tijd tussen het sluiten van de telefoonlijnen en het bekendmaken van de uitslag erg kort. Een notaris heeft dan nooit de tijd om nog enige controle uit te voeren. Je kunt bij zulke grote uitzendingen niet alleen volstaan met het beoordelen van de organisatie van het stemmen.

Maar ach, ook al wordt er gesjoemeld, 't blijft een fenomeen dat Nederland in z'n greep houdt. En dat is nou net wat de programmamakers voor ogen hadden ...

Natuurlijk kun je ook nu je reactie achterlaten!

UPDATE:
Inmiddels is ook op Fok! een bericht verschenen waarin wordt getwijfeld aan de waarheid van Idols. Een anonieme, maar betrouwbare bron zou dit bevestigen. Bewijzen hiervan of een officiële reactie van HMG blijven vooralsnog uit.

Ik houd je op de hoogte!

20:53 | Reageer (6 reacties)
zondag 9 februari 2003
De oplichtingspraktijken van Idols: Finale gaat tussen Jamai en Hind
Vanavond weer meegedaan in de Idols-topics op het Fok!-forum. Het meest leerzame topic was wel dit.

Iemand die zegt dat hij voor Idols werkt, doet daar uit de doeken hoe het eraan toegaat bij de wekelijkse uitzendingen en met name de uitslagen. Overigens heeft betreffende user (SCH) niet bewezen dat hij daadwerkelijk voor Idols werkt. Ik betwijfel het, maar lees toch maar even mee ...

Hij schrijft onder andere:

Volgende week David eruit
Week daarop Jim eruit
Week daarop Dewi eruit
Finale gaat tussen Jamai en Hind. Wie gaat winnen, hebben ze nog niet vastgelegd. Waarschijnlijk Hind.

De volgorde kan eventueel nog veranderen - de finale staat vast.

En vervolgens:

Ze vinden Dewi toch wat te alternatief voor het definitieve idool. Vandaar dat ze nu alvast op de bank zat.

Natuurlijk worden ook Jim en zijn zang- en danskwaliteiten besproken. Daarover heeft SCH het volgende te melden:

Taurus - neem van mij aan dat hij vorige week op de bank zat om het publiek alvast te laten wennen aan het idee dat hij niet onsterfelijk. De jury en RTL vonden ook dat hij de slechtse performance van de avond had - maar ze willen hem nog even vasthouden.

Op de een post over het bellen en sms-en voor Jim antwoordt SCH:

Jij denkt dat de uitslag wordt bepaald door de telefoontjes en sms-jes?????????????????????? haha

Het belangrijkste is natuurlijk de uitslag van de uitzending van vanavond. Na een post waarin wordt getwijfeld aan de "overtuigheid" van SCH, schrijft SCH:

Ze krijgen ook wel een idool dat geld oplevert. Er wordt goed over nagedacht en het zit goed in elkaar. Het publiek heeft het gevoel dat er naar ze geluisterd wordt. Maar Jim had vanavond de minste stemmen - toch zit hij er nog in. Marieke had er zelfs meer dan Dewi en David. Hoe kan dat nou?

Hoe hij dat weet?

Nou - heb even meegekeken in de computer.

Nee echt - ze hebben nog wel even getwijfeld of ze Jim er dan toch al niet moesten uitgooien vandaag, maar hij staat gepland bij de laatste 4 omdat hij veel publiek trekt. Bij Marieke was haar zus steeds een belangrijke overweging. Goed in de bladen enzo.

Het bewijs van deze praktijken zul je nooit officieel te zien krijgen. Het is in de mediawereld een bekend gegeven. Aldus de user golfer. Reactie van SCH:

Ja - ik zie er ook geen kwaad in. Het is wel erg stout natuurlijk.

Natuurlijk wederom twijfel bij andere users over de uitspraken van SCH.

Hoezo zwijgplicht - ik zeg toch dat het niet echt geheim is. Er wordt gewoon gezegd dat er gestemd kan worden, en dat kan ook. Ik werk daaro - meer hoef je niet van me te weten.

Nee naiefje - het staat echt vast. Er wordt iedere week over vergaderd. Deze week is de top 5 vastgelegd, daar kan nog iets in veranderen. Eerst ging het per week.

Ikzelf vond een topic op Fok!forum over voetbal waar hij om 21.49 uur - dus tijdens de uitzending van Idols een bericht had gepost. Beetje raar, lijkt me, als je bij Idols werkt en tijdens de uitzending je met hele andere dingen bezig houdt. Zijn reactie:

Ja - nu ga je ook nog beweren dat er bij de tv geen computers zijn? Ik zei toch dat ik teletekst volgde - dat is voor mij belangrijker dan die hele idols-@!#$.

Waar houdt ie zich dan mee bezig, vroeg ik me af:

Ik hou me op de avond zelf helemaal nergens mee bezig - ben gewoon in de eindregie voor eventuele calamateiten.

Overtuigend bewijs dat hij bij Idols werkt, heeft SCH niet geleverd. En datgene wat hij zegt, is op zich redelijk voorspelbaar. Maar ook als hij niet bij Idols werkt, zal het verhaal niet ver van de waarheid af liggen.

Eens te meer blijkt dat we als kijker enorm worden belazerd. En de kijkers die bellen en/of sms-en om voor hun favoriet te stemmen, worden al helemaal opgelicht. Bij kijkcijfers van 2 tot 2,5 miljoen kijkers per uitzending (als de cijfers kloppen tenminste) loopt dat aardig op.

Het verbaast me dat De Telegraaf nooit met een verhaal als hierboven naar buiten is gekomen. Of worden die door de omroepen betaald om hun mond te houden?

Het originele topic waaruit bovenstaande informatie komt, vind je zoals gezegd hier.

Natuurlijk staat het vrij om te reageren op het verhaal hierboven. Zeker als je nog meer (betrouwbare) informatie denkt te hebben.

blablavla vla

lekkel vla :)
Original
quote:
Originally posted by magrec
...bla bla bla

Tering... je zou die informatie maar is per smsjes binnekrijgen.
vraag me wel af of er hier iemand "gevote" heeft op een van die gasten
, ik doe er niet aan mee en ken eigenlijk ook niemand die er aan meedoet.

wel geinig dat het mensen zo bezighoud.
Chicane
Blauwe M&M's zijn echt vet lekker :D
Original
Blauwe M&M's zijn alleen een media hype
Switch
quote:
Originally posted by Chicane
Blauwe M&M's zijn echt vet lekker :D

meelopende HEE HOO-er :D

wheheheh

btw ik zou niet eens weten wie er meedoet, ik vind dat soort programma's echt dikke onzin. ook al hebben sommige misschien een leuke stem, ze zullen toch niks anders dan K-otic muziek maken :)
arj1o1
het zou best kunnen, ze 'hebben' bijvoorbeeld meer aan iemand die zij zelf goed vinedn zingen en die er goed uitziet omdat zei daar het meeste geld mee kunnen verdienen mar we zien het vanavond of david eruitgaat
Chicane
Starmaker 2 :rolleyes:
arj1o1
je zag het gisteravond: david eruit dadelijk gaat de theorie nog kloppen ook of het is toeval
Teknikol
quote:
Originally posted by arj1o1
je zag het gisteravond: david eruit dadelijk gaat de theorie nog kloppen ook of het is toeval

waarschijnlijk toeval want irene moors heeft het aaaallemaal gezien het was helemaal ok:rolleyes: :)

arj1o1
quote:
Originally posted by Teknikol
waarschijnlijk toeval want irene moors heeft het aaaallemaal gezien het was helemaal ok:rolleyes: :)

ja irene moors (die is ook van rtl4)
maar ja het kan 25% kans
maar als volgende week degene die voorspeld was eruit gaat geloof ik het niet meer 0,2*0,25=0,05 kans
MaGiK54
quote:
Originally posted by Teknikol

Als Irene het zegt dan isset zo hoor. Mijn Telekidsheldin zal hier niet over gaan liegen hoor :toothless
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement