return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 
Flutlicht rockar för fan
View this Thread in Original format
mindshooter
Har som många vet aldrig haft något större intresse för hard trance. Efter att jag tankat ett av Flutlichs radio set så måste jag säga att jag ändrat uppfattning till viss del. Jävlar vilken energi har har fått in i sina set. Har nu tankar flera stycken varav den senaste var

Flutlicht - Infinity live at mad 28-02-2003

o fan vilket draaaaag, han har hittat sådana pärlor inom hard trance scenen som får mig att hoppa upp och ner i stolen :) Kan inte få nog av hans set... Deras låtar har jag alltid diggat dock.
Riktigt bra på att mixa oxå! ojojoj....rekomdenderar hans set varmt till er alla!
Nyx
quote:
Originally posted by mindshooter
Har som många vet aldrig haft något större intresse för hard trance. Efter att jag tankat ett av Flutlichs radio set så måste jag säga att jag ändrat uppfattning till viss del. Jävlar vilken energi har har fått in i sina set. Har nu tankar flera stycken varav den senaste var

Flutlicht - Infinity live at mad 28-02-2003

o fan vilket draaaaag, han har hittat sådana pärlor inom hard trance scenen som får mig att hoppa upp och ner i stolen :) Kan inte få nog av hans set... Deras låtar har jag alltid diggat dock.
Riktigt bra på att mixa oxå! ojojoj....rekomdenderar hans set varmt till er alla!


flutlicht..mixar de hard trance?

har du tracklist till setet så jag får se om det är hard trance eller "hard trance". :rolleyes:
SteveTranz4ever
Vill gärna ha... vill ju dela din entusiasm mind :D

Du vet vart min ftp ligger ;)
RebeL9
gillar du det så tanka Resonate 2 The Brutal Sound of Hardtrance mixad av The Freak.
bästa hardtranceskivan jag hört i mannaminne :D
Dioxys
blir jävligt nyfiken på det där med nu :) flutlicht's produktioner har jag gillat, dem jag hört iaf :)

och har även böjat lyssna mer och mer på "hårdare" trance :)
är den uppe på din ftp nu steve?
Nyx
quote:
Originally posted by RebeL9
gillar du det så tanka Resonate 2 The Brutal Sound of Hardtrance mixad av The Freak.
bästa hardtranceskivan jag hört i mannaminne :D


ganska patetiskt av The Freak att kalla skivan för "The Brutal Sound of Hardtrance" när låtarna är gränsfall till att vara det jag definierar som hardtrance...det finns mycket mer brutala hardtrancelåtar än de han hade med i mixen. :o
mindshooter
01. Dumonde - God Music (Flutlicht Mix)
02. Marc Dawn - Expander (Flutlicht Mix)
03. Uptide Tuner - Last Night
04. Marco V – In Charge (Original Mix)
05. 040 feat. Erica Baxter - Dreams (Mix)
06. Marco V - GODD
07. Marco V - Revolt
08. Talla2XLC - The Silence (Flutlicht Mix)
09. Sound Of Overdose - City To City (S.H.O.K.K. Mix)
10. Geilomatics - Geilomat (S.H.O.K.K. Mix)
11. Flutlicht - The Fall (Deep Fall Mix)

Deras egna produktioner är väl "highlights" i settet så att säga...älskar hela dock :)

dbl: Vet inte vad du har för syn på vad som är vad inom trance såklart men detta har iaf alltid varit Hard trance för mig :)
Nyx
quote:
Originally posted by mindshooter
01. Dumonde - God Music (Flutlicht Mix)
02. Marc Dawn - Expander (Flutlicht Mix)
03. Uptide Tuner - Last Night
04. Marco V – In Charge (Original Mix)
05. 040 feat. Erica Baxter - Dreams (Mix)
06. Marco V - GODD
07. Marco V - Revolt
08. Talla2XLC - The Silence (Flutlicht Mix)
09. Sound Of Overdose - City To City (S.H.O.K.K. Mix)
10. Geilomatics - Geilomat (S.H.O.K.K. Mix)
11. Flutlicht - The Fall (Deep Fall Mix)

Deras egna produktioner är väl "highlights" i settet så att säga...älskar hela dock :)

dbl: Vet inte vad du har för syn på vad som är vad inom trance såklart men detta har iaf alltid varit Hard trance för mig :)


jag anser att de låtarna ligger närmare uplifting/epic/eller-vad-ni-nu-kallar-det trance än hardtrance..men, alla har inte samma uppfattning när det gäller genrer.

btw...flutlicht är faktiskt bra..deras remixer på "expander" & "isn't it all a little strange" är helsköna :D
mindshooter
quote:
Originally posted by Nyx
jag anser att de låtarna ligger närmare uplifting/epic/eller-vad-ni-nu-kallar-det trance än hardtrance..men, alla har inte samma uppfattning


ok...kanske är därför jag diggar dom då... har bara läst att det är ett hard trance set så det är den uppfattningen jag fått....expander och Marco V har jag oxå hört ett flertar ggr klassas som hard trance..därav min slutsats...men kärt barn har många namn :) alla tycker olika som sagt
Vizay
dricka sprit å _hålla käften_ ;)


hmm har inte hört någe live med flutlict men jag avgudar hans/hennes/deras låtar å remixer...så jävla nicea :D

dbl
quote:
Originally posted by mindshooter
dbl: Vet inte vad du har för syn på vad som är vad inom trance såklart men detta har iaf alltid varit Hard trance för mig :)


??????
vad har jag med detta att göra?????
ShyTrance
quote:
Originally posted by Vizay
dricka sprit å _hålla käften_ ;)


hmm har inte hört någe live med flutlict men jag avgudar hans/hennes/deras låtar å remixer...så jävla nicea :D


Det är två män bakom flutlich DJ Natron och DJ Reverb

edit: btw.. kolla in www.djnatron.com det är flutlichts hemsida. Sen kolla på dates där står det SWEDEN!!! 31.05.03 dom kommer hit också :D :crazy:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement