|
livet? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Vizay |
att vara lycklig är ju relativt....om jag blir lycklig av att dansa t.ex. så är ju detta en av dom saker jag inte börskjuta undan då...men bara för det betyder det inte att alla blir lyckliga av det...eller hur?
när man kan vara sig själv till 100%..då har man kommit en bit på vägen...man kan nog aldrig vara 100% lycklig om man inte kan vara 100% sig själv och stå för vem man är och det man gör...
förövrigt är handdukar bra till det mesta men det kan vi ta i klotterplanket ;) |
|
|
| Dioxys |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
men tyvär så verkar en del få för mycke av den ena delen... jag är nog en av dom...
|
jag är väldigt försiktig när jag säger att jag varit med om mkt skit, för jag har ju inte levt spec länge än.. men jag kan säga såhär.. jag har varit med om mkt mer än dem flesta i min ålder, och en vad en del är med om i hela deras liv, komprimerat på 1år!
kan säga att det fått mig tänka på just den frågan nu en väldig massa! och det är givande att se på hur andra som levt längre eller som också tänkt mkt på det har att säga! för jag vet inte vad som kanske kan vänta bakom nästa hörn.. |
|
|
| lonne |
Jag säger så här ! För mig handlar livet om balans, för att kunna må riktigt bra, måste man ibland må rikitigt dåligt. Tråkigt men sant, prova på vad livet har att erbjuda, inte tacka nej till frestelser,
men gör allt med viss modifikation. Dåliga, så som bra ting. |
|
|
| Gaby |
Jag kände att jag ville kommentera flera av er, så jag gör så här. Hoppas ingen ser det som påhopp utan det är mera att era inlägg har fått mig på olika banor i tänkandet.
Jag är ju en av dom äldsta här inne så nu får jag väl komma med min sk "livserfarenhet" *skrattar*
Mindshooter:
Att resa iväg ensam eller med någon som man verkligen bryr sig om är det bästa man kan göra! Så länge du ser resan som inte bara en resa ut i världen utan in i ditt själv så har du kommit långt.
Jag lovar, man kommer hem som en helt ny människa. Själv har jag varit ute och rest mycket men det bästa jag har gjort var att dra iväg i 6 månader runt i Latin Amerika. Man ifrågasätter allt runt omkring en och plötsligt så inser man att det finns viktigare saker att bry sig om en dom små petitesserna... Man inser också vilka som är en riktiga vänner och vilka man borde göra sig av med...
Aendy:
Stockholm kan vara en kall stad, människorna kan vara otroligt stängda och ytliga. Håller bara med till en viss del.
Denna vackra stad har sina underbara stjärnor också. Öppna, kärleksfulla, ljupa själar... Gäller bara att hitta dom där ute... Ibland måste man tyvärr ifrågasätta sig själv ifall man är tillräckligt öppen själv. När man börjar finna ro hos sig själv så plötsligt öppnar sig en hel värld med underbara människor.
Dioxys:
Man tror alltid att man är ensam när allt skit händer. DU är inte ensam! Lär dig istället av allt som har hänt, försök hitta något positivt mitt i allt skit. Jag lovar att något kommer du hitta!
Det man inte dör av gör en bara starkare. Tyvärr så verkar det som att det är meningen att vissa ska bli starkare än andra... idag vet vi ju inte, men någon dag kommer vi få veta varför...
Låt skiten bli din styrka! Du överlevde ju allt eller hur?
dj_hysterix:
Tyvärr så tillhör det åldern att tycka så... men tänk på allt som du inte har hunnit göra? Sätt upp nya mål och NJUT av drömmen.
lonne/SteveTranz4ever:
What goes up must go down, eller hur? Hur ska man annars veta att man mår bra ifall man aldrig har mått dåligt? Ja visst hjälper det att tänka så? What goes up must always go down!!!
Vizay:
Att förstå sig själv, acceptera sig själv men ibland tror jag inte riktigt att man kan vara sig själv till 100 %.
Alla har sina bra och dåliga sidor. Alla har vi våra fina och sen självklart våra mörka tankar. Jag tror helt enkelt inte att det passar sig att vara sig själv i alla lägen. Men det här menar jag inte att man ska låtsas vara någon annan heller... Ni som har accepterat er som ni är vet vad jag pratar om ;) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Gaby
Aendy:
Stockholm kan vara en kall stad, människorna kan vara otroligt stängda och ytliga. Håller bara med till en viss del.
Denna vackra stad har sina underbara stjärnor också. Öppna, kärleksfulla, ljupa själar... Gäller bara att hitta dom där ute... Ibland måste man tyvärr ifrågasätta sig själv ifall man är tillräckligt öppen själv. När man börjar finna ro hos sig själv så plötsligt öppnar sig en hel värld med underbara människor. |
Jovisst är det så att jag nog inte är tillräckligt öppen själv, men det är sådant för många besvikelser och krossade illusioner leder till. Man tröttnar och känner att det inte är värt att vara öppen och hjälpsam då det i alla tillfällen slår tillbaka på en och folk utnyttjar det.
| quote: | Originally posted by Mindshooter
Aendy, har du inga liktänkande kompisar eller så då? |
Nix, är rädd att de flesta likasinnade sitter på café Java och försöker hitta olika sätt de kan visa för allmänheten att de är speciella och unika (oj vad cyniskt det blev)
dj_hysterix:
Tyvärr så tillhör det åldern att tycka så... men tänk på allt som du inte har hunnit göra? Sätt upp nya mål och NJUT av drömmen.
|
Det är inte lätt att hitta nya mål och drömmar ner de tidigare en gång väl är uppfyllda |
|
|
| zamson |
| Livet är ju rätt meningslöst - men jag antar att det blir vad man gör det till. En saks om man lärt sig är att man ska göra det man känner för, inte för att man är feg eller för att det borde vara så. Gå på känsla ...haha |
|
|
| Sand Leaper |
| Må livet ha en mening?Kan vi ikke bare leve livet for livets egen skyld?(Eller vent, da har jo livet en mening da.Eller?:conf: ) |
|
|
| Dioxys |
| quote: | Dioxys:
Man tror alltid att man är ensam när allt skit händer. DU är inte ensam! Lär dig istället av allt som har hänt, försök hitta något positivt mitt i allt skit. Jag lovar att något kommer du hitta!
Det man inte dör av gör en bara starkare. Tyvärr så verkar det som att det är meningen att vissa ska bli starkare än andra... idag vet vi ju inte, men någon dag kommer vi få veta varför...
Låt skiten bli din styrka! Du överlevde ju allt eller hur?
|
Jovisst är det så, men när så mkt skit händer, tycker jag det nästan
är logiskt att börja ifrågasätta ens egens existens som vi gör
här :) Har funderat ett tag, och kan inte ritkigt se så mkt posetivt med det mer än att jag vet vad jag ska akta mig för eller inte. Det kallas väll livserfarenheter? Jag har nu försökt utnyttja dessa ett tag fram nu, men det har lätt till ännu mer problem bara! Folk
förstår inte varför man tar säkerhetsåtgärder osv.. man blir
jävligt instängd minst sagt, för man blir så rädd för att all skit
ska hända igen!
Varför jag frågade Vizay denna fråga (kolla första inlägget i
tråden), var för att jag ifrågasatte min egen framtid, inte varför
jag lever här och nu, men vilka njtutningar av livet kommer jag att
få uppleva? alla intryck jag fått i hela mitt liv och så, om när du
har det som bäst, hur du har det som bäst -i livet.. det känns rätt
omjligt att kunna uppnå dem.. Då börjar man VERKLIGEN blir förvirrad! om jag inte ska verkligen kunna känna livet verkliga
njutning, vad har jag då för menning med att existera?
ahja, blev kanske lite mkt där :) men men, kommentera gärna som sagt |
|
|
| Glorie |
ey! :) lyssnar på: marc_et_claude_-_its_all_for_love_noemi_remix.. känns som den får va temat för dagens inlägg.. djup tråd :) behövs :) Mycket visa ord har ja läst..nästan allt ju! man blir ju rörd...minst sagt.
hmmm,meningen me livet... ja trodde ja kommit fram till det för ett par år sen, men det har skitit sig tyvärr :p då ansåg ja att meningen me livet var att livet måste levas...med alla goda ting och alla dåliga ting som det må innehålla. Men urk, idag vet ja inte.. :conf: låter ju rätt krasst liksom :)
Det enda ja vet är att livet är orättvist. Att man ens har mage att klaga över små saker, när andra människor runt om i denna värld har det 1000 ggr. värre med alla odds emot sig :( typ om man jämför med u-länder. Eller när man vet om att det finns människor som inte blir älskade av sin fam. etc. Det blir ju faktiskt jag. etc. Eller om ungdomar som far illa på annat sätt...jobbigt.
men som sagt.. ja tror nog meningen me livet e att älska å bli älskad...ändå :) å göra såna saker som man blir glad av.. som så många talare innan mig har påpekat :) vad för små saker det än må vara.... det enda ja känner dock är att ja inte tar vara på mitt liv och tar saker för givet.. kan ju faktiskt dö i morgon. vem vet? just därför vill ja inte vakna i morgon.. veta att igår (alltså IDAG) gjorde ja ingenting som gav mig något.. sen går ja ut idag och blir påkörd av en "drunk driver". Men det e just så jag går omkring just nu....lever verkligen inte som om denna dag var min sista.. men vem lever så eg? En stor klyscha! hehe men ni fattar "my point" kanske... :)
Gaby, bra skrivet!
Dio, du känner kanske inte njutning nu! Men du kommer få smaka av livets sötma tids nog ju! Lovar! Och du kommer som sagt bara bli stärkt av det du går igenom. |
|
|
| lonne |
Att hitta sig själv...Förstå och acceptera den man är... älska sig själv så att man kan älska andra.
|
Det där tror jag är en av de viktigaste faktorena för att må bra som människa. Älskar man sig själv, så har man enklare att vara en kärleksfull människa och kunna se det fina hos andra. Många försöker finna sin kärlek i andra, men det är jävligt viktigt att försöka finna kärleken i sig själv. |
|
|
| Dioxys |
| life's a bitch and then you die :/ |
|
|
|
|