return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
Na Lightning...nu ook BPM
View this Thread in Original format
TranceFool
Ik hoor net dat BPM er ook mee gaat kappen :nervous:
De labels van o.a. Katana zoals: Silver Premium, Jinx en BPM stoppen er mee.
De zaak in Zoetermeer gaat ook sluiten, alleen de site (www.only-djs.com) gaat door... :eek:
raoel
Omdat ik nog maar net draai ben ik nog niet zo 'into' de labels.

Maar dit allemaal losse bedrijven of veelal sublabels?

Want volgens mij zijn er best veel labels die een sublabel oprichten om daarop een bepaalde muziekstroming op uit te brengen.
Van die stroming worden slechts weinig nummers gemaakt, na een tijdje is die 'sound niet meer in' en verdwijnt het subalbel.

Correct me if i'm, yeah, you know
Cosmic Guy
Ik snap dat niet...Trance leeft als nooit tevoren, volgens mij hebben meer mensen dan ooit een draaitafel en kopen dus platen.

Het is echt niet alleen maar de schuld van mp3 lijkt me...(zoals ze bij Lightening beweren).
raoel
Idd cosmic gay, volgens mij zijn er nu meer vinyl DJ's dan ooit te voren. Ook al is het draaien met CD's in opkomst, dan kan ik niet geloven dat er nu minder vinyl DJ's zijn dan 2 tot 5 jaar terug.

Je zou dus zeggen dat er meer platen worden verkocht, toch?
Of wordt er meer van een ander genre verkocht, dus de genres die niet op die labels staan? --> Hardstyle?
MennoB
Ik snap het niet helemaal, wie draaid er nu mp3's als dj zijnde???
New Wave
Dit zat er aan te komen.
Hij wilde meer tijd besteden aan de on-line shop.
Het kost hem te veel tijd en only-dj's draait als een ketter.
raoel
quote:
Originally posted by MennoB
Ik snap het niet helemaal, wie draaid er nu mp3's als dj zijnde???

Iemand die achter zijn PC begonnen is en een hele verzameling MP3's heeft koopt 2 CD spelertjes en gaat daarmee mixen.
De investering voor redelijke CD spelers veelal lager dan voor redelijk TT's, maar vooral daarna is het veel goedkoper want je download alles ipv van al die dure vinyls kopen.

En vergeet niet dat er ook veel DJ's zijn die in een (apres ski) bar draaien en dus meer top40 en feestmuziek draaien dan house muziek.
Voor hen is het zowiezo interresanter om met CD spelers te draaien om hun muziek niet op vinyl uitkomt.
De enkele keer dat ze house muziek draaien, doen ze dat wel van een digitale bron wat je tegenwoordig ook heel goed kunt beatmatchen.
MennoB
Ik heb iemand die bij mij in de klas zit en die draaid ook apres ski muziek, maar die rijd elke keer in de pauzes naar de winkel toe om daar ff een paar nieuwe singels te kopen. Hij vind dat downloaden ook maar niks.....

Ik download sets of nummers uit sets om ze eens ff goed te luisteren. Vind ik ze na 10 keer luisteren nog leuk dan koop ik ze meestal wel op vinyl.....
Cosmic Guy
quote:
Originally posted by raoel
Idd cosmic gay,

Bek h3rt:whip:

:D
DJ Bazz
quote:
Originally posted by Cosmic Guy
Ik snap dat niet...Trance leeft als nooit tevoren, volgens mij hebben meer mensen dan ooit een draaitafel en kopen dus platen.

dat weet ik zo nog niet, de platenverkoop is de laatste jaren wel naar beneden gegaan, waarschjinlijk dus voornamelijk door die 'download-djs'. en ik weet niet of er wel meer mensen zijn gaan draaien. door het internet lijkt het wel of er steeds meer mensen draaien, maar ik denk dat dat eerder komt door (de groei van) het internet. steeds meer mensen registreren zich bij fora zoals van Tranceaddict. vandaar:)

SoulSanctuary
zullen wel meer labels gaan rotte straks, vooral met de opkomst van de windows versie van stanton final scratch binnenkort.
arj1o1
als het met de site only-djs.com zo goed gaat zal de platenverkoop ook wel toenemen
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement