return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 [3] 4 5 6 
De oorlog gaat beginnen... (pg. 3)
View this Thread in Original format
Blik
om 2 uur vannacht is iid die toespraak van Bush, hij zal Saddam een ultimatum geven, over 24 uur moet je uit Irak zijn om een oorlog te voorkomen.

Zo'n ultimatum is zoiezo fatte onzin, dat is alleen voor Bush om te laten zien dat hij Saddam nog eens kans heeft gegeven. Maar Saddam kan zoiezo nergens naartoe want hij krijgt waarschijnlijk nergens politiek asiel
DJ_Siesta
b00m b00m.

irak heeft zich zeer zek0rr niet aan de afsprrake gehoude, maar om daar nu voor te gaan bombardere is beetje overdreven. in economisch oogpunt lijkt het me wel beter, omdat mensen na de oorlog (waarschijnlijk) niet meer gaan afwachten.


btw tnd, je bent wel een breezerslet;)
DJ_Siesta
quote:
Originally posted by Jappio
jongen ga jij nou maar lekker naar sesamstraat kijken, want dit soort replies voegen nix maar dan ook helemaal nix toe aan deze thread. Tis sowieso onzin om oorlogen als vietnam en irak met elkaar te vergelijken.

www.sesamstraat.nl

asje


deris niks meer aan, PINO IS GERUIMD

BOEHOE
Miss Proximus
quote:
Originally posted by ScuL
Persoonlijk ken ik twee Irakezen die gevlucht zijn voor het regime van Saddam en ik moet zeggen dat de verhalen die zij vertellen behoorlijk indrukwekkend zijn. Één van hen heeft zijn ouders en zusje bijna 15 jaar niet meer gezien omdat zijn ouders een uitreisverbod hebben en hij het land niet in kan omdat ie anders gearresteerd wordt. Het Irakese volk heeft mijns inziens genoeg geleden en het word nu eens tijd dat daar voorgoed een einde aan gemaakt wordt.


Maar denk jij dan er een einde aan zal komen? Na die eerste golfoorlog is er toch ook weinig veranderd? En voor die oorlog werd het volk ook zeker al onderdrukt!
Of is het nu zo dat dit weer vergelijken van appels en peren is?

Wat ik laatst trouwens op tv zag (Belgische TV geloof ik) is dat sommige Arabische landen het een beetje "lullig" (tja, rare woordkeus) vinden dat niet zij, maar de westerse landen allemaal zo grotesk tegen de oorlog aan het protesteren zijn. Op zich ook niet raar als je om het minste en geringste opgepakt word en gemarteld en weetikveel wat nog meer. Maar hoe zit dat nou met de buurlanden? Waar zijn de protesten van hen?

Als dit allemaal achter de rug is, hoop ik dat de aandacht op Zimbabwe wordt gevestigd, want wat daar aan de hand is kan eigenlijk ook niet meer door t land zelf opgelost worden...


edit: Ding Chavez, ik vergat erbij te zetten 'naar Mexico' :) het schijnt dat nog weinig buitenlandse bedrijven zin hebben in stagiares als er dit soort dingen (staan te) gebeuren...logisch :S

edit 2: interessant artikel
http://www.omroep.nl/nos/nieuws/ind...g_antwoord.html
magrec
Ik was eerst gematigd tegen de oorlog maar ben wel aardig omgeslagen naar een voorstander voor de oorlog. Als je ziet hoe lang al saddam de boel bij elkaar staat te liegen. Zonder druk van Amerika zaten er niet ééns vn wapen inspecteurs in Amerika. Saddam speelt gewoon een spelletje.

Wat er gaat gebeuren dat weet ik niet. Wat saddam roept is natuurlijk allemaal bluf. Als hij aanvalt met gifgas, biologische wapens of atoomwapens dan krijgt Amerika zijn grote gelijk want dan hield saddam de wereld voor de gek (behalve amerika, UK en spanje dan)

Wat de het grootste probleem zal zijn is dat de moslims een aanval van het "westen" op irak een aanval op de islam zullen zien. Ach ja we will see.

Ik hoop dat het zo snel mogelijk over is en vooral voor de bevolking daar aangezien die mafkees graag mosterdgas op zijn bevolking uitprobeert:

In het zuiden van Irak 150.000 doden onder de Sjiieten.
In het Noorden van Irak 200.000 doden onder de Koerden.
ScuL
quote:
Originally posted by Miss Proximus
Maar denk jij dan er een einde aan zal komen? Na die eerste golfoorlog is er toch ook weinig veranderd? En voor die oorlog werd het volk ook zeker al onderdrukt!
Of is het nu zo dat dit weer vergelijken van appels en peren is?

Wat ik laatst trouwens op tv zag (Belgische TV geloof ik) is dat sommige Arabische landen het een beetje "lullig" (tja, rare woordkeus) vinden dat niet zij, maar de westerse landen allemaal zo grotesk tegen de oorlog aan het protesteren zijn. Op zich ook niet raar als je om het minste en geringste opgepakt word en gemarteld en weetikveel wat nog meer. Maar hoe zit dat nou met de buurlanden? Waar zijn de protesten van hen?

Als dit allemaal achter de rug is, hoop ik dat de aandacht op Zimbabwe wordt gevestigd, want wat daar aan de hand is kan eigenlijk ook niet meer door t land zelf opgelost worden...


Nou.. je ziet het belangrijkste punt over het hoofd. Er is geen wisseling van de macht geweest na de 1e golfoorlog! Saddam zijn regime is aangebleven en daardoor is er eigenlijk niets veranderd aan de regeringsstructuur en onderdrukking. Iedereen die hem tegenspreekt wordt gestraft met de harde hand. Tsja dan hou je je mond wel :rolleyes:

Het is inderdaad wel een beetje vreemd, en ook lachwekkend, dat mensen hier zo fel anti-oorlog protesteren. Ik begrijp hen wel, oorlog is nooit leuk, maar soms is het noodzakelijk. En als een dictator van dit formaat zich niets aantrekt van allerlei maatregelen.. tsja. Op een gegeven moment is de maat vol.

Buurlanden neigen nogal partij te trekken voor Saddam omdat hij een 'moslim broeder' is.. Tevens denk ik ook dat sommige landen best wel bang zijn dat de Irakese regering zich tegen hen zal keren als dit hele gebeuren af is. Eigenlijk is dat jammer, want als de Arabische wereld zich duidelijker had afgezet tegen Saddam waren de bewoners van andere Arabische landen niet zo beïnvloed en anti-Amerikaans geworden.

Ten slotte, met dat laatste heb je zeker een punt. Irak is lang niet het enige land dat schandalig met z'n mensen omgaat. Vele landen in Azië, Afrika en ook Midden-/Zuid-Amerika doen aan onderdrukking.
Persoonlijk vind ik eigenlijk dat een machtige organisatie als de VN veel te laks is in het ingrijpen in dat soort situaties.

quote:
Originally posted by magrec
Saddam speelt gewoon een spelletje.

Ik hoop dat het zo snel mogelijk over is en vooral voor de bevolking daar aangezien die mafkees graag mosterdgas op zijn bevolking uitprobeert.


Inderdaad.. hij speelt al jaren spelletjes. Volgens mij heeft die man ze niet allemaal op een rijtje (Bush ook niet, daar niet van).
Hij leidt o.a. aan grootheidswaanzin en claimt de winnaar te zijn van de vorige golfoorlog omdat Amerika zich terug trok :crazy:
robin
quote:
Originally posted by Jappio
jongen ga jij nou maar lekker naar sesamstraat kijken, want dit soort replies voegen nix maar dan ook helemaal nix toe aan deze thread. Tis sowieso onzin om oorlogen als vietnam en irak met elkaar te vergelijken.

www.sesamstraat.nl

asje


wat is dit nou weer voor scheit replay? t voegt wel degelijk wat toe, wordt dit net zo'n grote oorlog als vietnam en gaan ze de boel daar ook zo gigantisch verneuken? en jij voegt met je sesamstraat replays al helemaal nix toe, k ben niet de enige die vietnam en iraq met elkaar vergelijkt en k vergelijk het niet inhoudelijk maar k zeg dat ze zich met hun eigen zaken bezig moeten houden!(of iniedergeval heeel goed nadenken hoe en of je dat nou wel moet doen) en dan nog iets wat valt dr dan nog toe te voegen iedereen heeft zn serieuse zegje gedaan, ik ook!, bush is idd dom en ik ben voor/tegen, das zo'n beetje t enige wat mensen nog kunnen gaan replayen mensen, vannacht 0155 op ned 1 2 en 3 speach van bush live, gaat ie zeggen my fellow americans blabla lets bomb iraq..

*ben ik nou de kleuter scroll eens fijn omhoog!!*
Ding Chavez
quote:
Originally posted by robin
wat is dit nou weer voor scheit replay? t voegt wel degelijk wat toe, wordt dit net zo'n grote oorlog als vietnam en gaan ze de boel daar ook zo gigantisch verneuken?


Wat hij je probeerde duidelijk te maken was dat die vergelijking helemaal niet opgaat... Oorlog in de jungle is heel wat anders dan oorlog in een woestijn. Het enige waar het in deze oorlog voor amerika fout kan gaan is middenin bagdad. En een stad is nog altijd heel wat anders dan een oerwoud.

GreetZ, DC
robin
tis geen vergelijking.. laat k t anders zeggen.. zullen wij later naar oorlogs series over iraq gaan kijken met zn allen..
Jappio
quote:
Originally posted by Ding Chavez
Wat hij je probeerde duidelijk te maken was dat die vergelijking helemaal niet opgaat... Oorlog in de jungle is heel wat anders dan oorlog in een woestijn. Het enige waar het in deze oorlog voor amerika fout kan gaan is middenin bagdad. En een stad is nog altijd heel wat anders dan een oerwoud.

GreetZ, DC


en bovendien is het huidige wapenarsenaal niet te vergelijken met de tijd van Vietnam. Verder is dit een reactie op 11 september, dus de achterliggende gedachte voor de VS is hoe je het went of keert een andere als die van alle landen die tegen zijn. Als hier een flink gebouw opgeblazen zou zijn en er vielen zoveel doden, had de publieke opinie hier ook sterk voor oorlog geweest. Ik heb vannacht zitten kijken, en denk dat oorlog de enige juiste oplossing is.

quote:
Originally posted by Robin
tis geen vergelijking.. laat k t anders zeggen.. zullen wij later naar oorlogs series over iraq gaan kijken met zn allen..



Ik mis hier enige relevantie.. Lekker belangrijk of wij hier series over gaan kijken 'later'. Gelukkig voor jou bestaat sesamstraat al lang, en zal dat het ook nog lang blijven bestaan. Heb jij in ieder geval je vaste programma nog..

Cosmic Guy
quote:
Originally posted by magrec

Wat de het grootste probleem zal zijn is dat de moslims een aanval van het "westen" op irak een aanval op de islam zullen zien. Ach ja we will see.


Daar ben ik het mee eens. Een derde wereldoorlog zal t niet worden, daarvoor is Iraq echt te onmachtig tegenover het superieure Amerika. Maar zoals Blik zei, als ze zich gaan bemoeien met het zooitje in Noord-Korea wordt het wel een andere zaak natuurlijk... Ik denk ook dat dat de volgende stap van Bush wordt.

En inderdaad, de VN is eigenlijk een slap zooitje, Saddam veegt al zn hele leven zn reet af met al die resoluties en de VN wil hem 'nog meer tijd geven'. Wat ben je dan voor slappe organisatie?

Ik denk dat Bush vandaag of morgen wel tot de aanval zal over gaan.

(btw, Saddam Houssein is niet zn echte naam naam, Saddam betekent zoiets als machtig man of vernietiger ofzo, maar dit terzijde..)
Ding Chavez
quote:
Originally posted by Cosmic Guy
Ik denk dat Bush vandaag of morgen wel tot de aanval zal over gaan.


Vanochtend NL tijd kreeg Saddam nog 48 uur, dus donderdagochtend nederlandse tijd kun je tijdens je ontbijt naar vallende bommen gaan kijken...

GreetZ, DC
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 
Privacy Statement