return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 
De oorlog gaat beginnen... (pg. 4)
View this Thread in Original format
Miss Proximus
quote:
Originally posted by ScuL
Nou.. je ziet het belangrijkste punt over het hoofd. Er is geen wisseling van de macht geweest na de 1e golfoorlog! Saddam zijn regime is aangebleven en daardoor is er eigenlijk niets veranderd aan de regeringsstructuur en onderdrukking. Iedereen die hem tegenspreekt wordt gestraft met de harde hand. Tsja dan hou je je mond wel :rolleyes:



Haha nee dat heb ik niet over t hoofd gezien (duh :p). Maar toendertijd was het toch eigenlijk ook de bedoeling dat Saddam weg zou gaan. Ze hebben hem echter laten zitten omdat ze dachten dat de oppositie met hem af zou rekenen. De US vond het kennelijk niet meer nodig zich er verder mee bezig te houden, dus lieten ze die hond daar zitten.
Wat ik wil zeggen, is denk je dat ze het nu wel gaat lukken? Of gaan ze weer weg zodra de olie is veilig gesteld....
robin
quote:
Ik mis hier enige relevantie.. Lekker belangrijk of wij hier series over gaan kijken 'later'. Gelukkig voor jou bestaat sesamstraat al lang, en zal dat het ook nog lang blijven bestaan. Heb jij in ieder geval je vaste programma nog..


nee het is nie belangrijk.. t sloeg ook eigenlijk nergens op maar jij moet dr weer zo ed up op gaan regeren met je sesamstraat gejank
!_PeTrUs_!
Blijven we wel aardig tegen elkaar?!?
jploveparade
Saddamn heeft al zo'n 2 miljoen doden op z'n geweten. Het aantal burgerslachtoffers van de komende oorlog zal enkele honderden bedragen. Zoveel mensen (politieke tegenstanders e.d.) vermoord snorremans elk weekend. Dat gezeur over olie moet eens afgelopen zijn. :mad:
robin
*wat moeten die amerikanen toch met olie.. lijkt mij helemaal niet lekker geef mij maar een cola*

k weet niet, k vind t een beetje dubbel.. saddam moet weg maar oorlog is ook niet alles.. en k vind bush al helemaal een domme boer :D maar dat terzijde, maar k vind wat amerika doet zoiezo schandalig.. frankrijk steunt ons niet, dan mag er geen franse kaas meer ingevoert worden, dat is toch gewoon zielig, net als dat plan van ze om de soldaten uit de 1e en 2e wereld oorlog die nu in frankrijk liggen, te gaan herbegraven in de US, dat verzin je toch niet.. alleen omdat ze t niet met oorlog eens zijn, k vraag me trouwens ook ernstig af wat ze na 50 jaar (of nog veel langer wo1) willen gaan herbegraven.. dat soort acties vind k gewoon ziek.. zetten ze zich zelf (zo als iraqse minister al zei) gewoon voor lul

nouja saddam gaat niet weg (k vind ook niet dat ie m nog een ultimatum had moeten stellen, ja je heb een uur om mij te bellen en te zeggen dat je weggaat, of k val je direct aan.. maargoed het wordt dus oorlog, laat dat dan maar beginnen des te sneller hebben we dat ook weer gehad

ps waarom zou een oorlog met noord-korea dan wel een wereldoorlog kunnen worden?
Cosmic Guy
quote:
Originally posted by robin

ps waarom zou een oorlog met noord-korea dan wel een wereldoorlog kunnen worden?


Omdat die gasten kernwapens hebben en gedreigd hebben die te zullen gaan gebruiken als Amerika rechtertje komt spelen.....
Djeebie
quote:
Originally posted by robin
ps waarom zou een oorlog met noord-korea dan wel een wereldoorlog kunnen worden?


De kans dat dat een wereldoorlog wordt is niet zo groot. Kim Jong Il ('leider' van Noord-Korea) speelt een heel slim spelletje. Door enorm te bluffen (opnieuw opstarten kernreactor, opzeggen verdragen, uitzetten wapeninspecteurs etc.) probeert hij vooral geld los te krijgen van de Amerikaanse overheid omdat het niet goed gaat met de economie in Noord-Korea. Er dreigt opnieuw honger waardoor de positie van Kim Jong Il in het geding kan komen. Denk aan opstanden van een verhongerend volk...

De bedoeling van Kim Jong Il is dan ook vooral om miljarden aan buitenlandse hulp binnen te halen om zo in het zadel te blijven. Tot nu toe werkt z'n spelletje blufpoker nog aardig, maar hij moet ook uitkijken dat hij z'n hand niet overspeelt. Noord-Korea maakt uiteindelijk geen schijn van kans tegen de VS.

Wat je nu ziet is dat Bush het conflict met Noord-Korea diplomatiek probeert op te lossen om een oorlog op twee fronten te voorkomen, maar ook om een eventueel gebruik van kernwapens door Noord-Korea te voorkomen.

Ik hoop (en denk) dat het uiteindelijk wel los zal lopen, maar je weet het uiteraard nooit.
Jappio
quote:
Originally posted by robin
nee het is nie belangrijk.. t sloeg ook eigenlijk nergens op maar jij moet dr weer zo ed up op gaan regeren met je sesamstraat gejank


oeww is onze kiddo beledigd?
ScuL
quote:
Originally posted by Miss Proximus
Haha nee dat heb ik niet over t hoofd gezien (duh :p). Maar toendertijd was het toch eigenlijk ook de bedoeling dat Saddam weg zou gaan. Ze hebben hem echter laten zitten omdat ze dachten dat de oppositie met hem af zou rekenen. De US vond het kennelijk niet meer nodig zich er verder mee bezig te houden, dus lieten ze die hond daar zitten.
Wat ik wil zeggen, is denk je dat ze het nu wel gaat lukken? Of gaan ze weer weg zodra de olie is veilig gesteld....


Ja klopt. Ik snap nog steeds niet waarom ze dat niet hebben gedaan.
Of ze het nu weer zo doen durf ik niet te zeggen; ik neem aan van niet, omdat Bush Jr. het klusje van Sr. wil afmaken. Hoe dan ook hoop ik dat ze hem nu eindelijk wel aanpakken.. het heeft nu lang genoeg geduurd. Zolang Saddam daar regeert is die olie echt niet veilig denk ik!
magrec
Bush sr is niet verder gegaan omdat dat niet de bedoeling was van die oorlog het ging erom dat ze koeweit zouden bevrijden van de irakezen. Ze hadden zeg maar toen ook geen recht om irak binnen te vallen en toen luisterden ze naar de vn...

Ding Chavez
quote:
Originally posted by robin
alleen omdat ze t niet met oorlog eens zijn


Fransen, tenminste degenen die het voor het zeggen hebben, zijn een stelletje schijnheilige hypocrieten lulletjes. Ze zijn echt niet tegen de oorlog uit moreel oogpunt. Het is net als al die andere wereldleiders allemaal om de centjes te doen. Economische belangen is het enige dat telt.
Frankrijk heeft ook alweer gezegd dat ze wel bereid zijn mee te helpen Irak op te bouwen als de oorlog voorbij is. Nou dan weet ik alweer genoeg....

GreetZ, DC
Nook
quote:
Originally posted by magrec
Bush sr is niet verder gegaan omdat dat niet de bedoeling was van die oorlog het ging erom dat ze koeweit zouden bevrijden van de irakezen. Ze hadden zeg maar toen ook geen recht om irak binnen te vallen en toen luisterden ze naar de vn...


precies, dat was ook zo'n resolutie, ik vind ook dat het te lang duurt en vind het niet vreemd dat ze zonder steun aanvallen. die saddam mot weg.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 
Privacy Statement