return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 [3] 4 
Wat is jouw klassieker of choice? (pg. 3)
View this Thread in Original format
DJ_Massive
de soundtrack van The Lion King ! (elton john r0xx!)

(Y)
magrec
quote:
Originally posted by SnuggLe
Allemaal stuk voor stuk ECHTE classix (van voor 94 dus). Dat is waar de house is ontstaan, dat is waar de hele scene van nu vandaan komt. Deze nr's zou eigenlijk iedereen moeten kennen.


Als je zo begint dan zou ik zeggen laat iedereen ook maar alle nummers van kraftwerk, moroder en jean michel jarre kennen. Daar is het pas echt mee begonnen.
Switch
quote:
Originally posted by franzelare
:D mijn nummer:

King B - Back by dope the man


't is Back by dope demand :)
SnuggLe
quote:
Originally posted by magrec
Als je zo begint dan zou ik zeggen laat iedereen ook maar alle nummers van kraftwerk, moroder en jean michel jarre kennen. Daar is het pas echt mee begonnen.


Das bull, want in Nederland is het meer met dit begonnen, dat is HouseParty 1 en 2-werk. Dat noem ik het begin. Kraftwerk enzo was nog inderdaad van ver daarvoor, maar dat kent echt bijna niemand. Dat ken ik ook niet, en dat zal niemand hier kennen (nah behalve jij misschiendan :rolleyes: ).
raoel
Ik heb al een hele hoop klassiekers gezien in deze topic, maar niet allemaal:

Mario Piu - Serendipity (Mass Mix)
Dj Tiësto - Theme From Norefjell (Magikal Remake)
Rank 1 - Airwave
Cosmic Gate - Fire Wire (DJ Scott Project Remix)
Cosmic Gate - Mental Atmosphere (Midnight Remix)
Disney
Misschien nog niet oud genoeg... maar

Nalin & Kane - Open Your Eyes

is wel een klassieker to be!
New Wave
quote:
Originally posted by Chicane
RTC - Poing


Wadie van Rotterdam Terror Corps :D? sodeju mwhehe.
trouwens, heeft iemand dat nummer op mp3?
Heb hem alleen op bandje :)
mr.marcello
quote:
Originally posted by Switch
Felix - Don't You Want Me


The one and only!! :D
Chicane
quote:
Originally posted by New Wave
Wadie van Rotterdam Terror Corps :D? sodeju mwhehe.
trouwens, heeft iemand dat nummer op mp3?
Heb hem alleen op bandje :)


Rotterdam_Termination_Source_-_Poing_Remixes-CDM-1992-***

heb ik eventueel voor je
-TAIS-
quote:
Originally posted by SnuggLe
Das bull, want in Nederland is het meer met dit begonnen, dat is HouseParty 1 en 2-werk. Dat noem ik het begin. Kraftwerk enzo was nog inderdaad van ver daarvoor, maar dat kent echt bijna niemand. Dat ken ik ook niet, en dat zal niemand hier kennen (nah behalve jij misschiendan :rolleyes: ).


Da's ook niet helemaal waar ;). Ik weet wel zeker dat er wel meer mensen muziek van Jean Michel Jarre kennen (Oxygen's etc), alleen al omdat de melodieen later vaak gejat zijn.
De Houseparty, iT etc. series zijn meer het begin van de commerciele house in NL (bij het grote publiek, niet per se negatief!!!). Kraftwerk, JMJ (Jean Michel Jarre, niet Jam Master Jay :)), Moroder is de echt basis van de house.

Djeebie
quote:
Originally posted by -TAIS-
Kraftwerk, JMJ (Jean Michel Jarre, niet Jam Master Jay :)), Moroder is de echt basis van de house.


Klopt inderdaad. En ook de New Wave en Synth Pop van eind jaren '70 en begin jaren '80 heeft een grote rol gespeeld. Bands als New Order (Blue Monday), Depeche Mode (Just Can't Get Enough, Enjoy The Silence), Duran Duran (Save A Prayer), Eurythmics (Sweet Dreams) enz. hebben een soort blauwdruk achtergelaten voor de huidige electronische muziek.
Cosmic Guy
Ik kom toch terug op me oude keus. Ik ga nu voor Push - Universal Nation. Vanmiddag gehoord onder t werken en hij blijft goed.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 
Privacy Statement