return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 4 
Loveparade!!!!!!
View this Thread in Original format
sipowitz
WOW!

Hemma ifr�n Berlin och den fantastiska festen LOVEPARADE! Har knappt sovit n�got sen i fredags s�
h�r kommer en resum� fr�n resan... s�mnig som sagt, s� lite konstiga meningar och felstav f�r ni r�cka med..

Jag hade turen att f� �ka med futuretrance club fr�n danmark ner som �ven hade en
vagn under sj�lva paraden.

Vi anl�nde till berlin 5 p� morgonen och till v�r stora f�rv�ning s� h�lls det fortfarande p� f�r fullt
att f�rdigst�lla v�r vagn... det visade sig att de hade f�tt fel starttid och trodde den skulle vara klar 10
n�r vagnen i verkliga fallet skulle vara klar m�nga timmar tidigare... Well.. det slutade med att
m�nga av oss fr�n bussen stod och hj�lpte till med vagnen.. s� jag var med och byggde vagnen
jag senare �kte p� =) F�rsta blicken s� s�g den klen ut i j�mnf�relse med de andra stora gigantbilarna (v�r lastbilvar ungef�r h�lften s� l�ng som de flesta andra)... men nu i efterhand... s��.. n��� det som saknades i storlek ;-) ersattes med en otrolig clubk�nsla och gemenskap! Vi hade en engelsk trum/kongoskille med som spelade till musiken och �ven 10 gogo dans�serr... men alla vet ju att vi svenska ta(tc'are dansar b�st ;-)

Jag hade �ven tid att kolla p� alla de andra vagnarna p� morgonen, var �ven uppe och tittade p� flertalet =)

Vid tio satte vi av mot sj�lva paradomr�det... sj�lva paraden skulle inte b�rja f�rr�n 2 s� v�ldigt gott om tid, visade sig att n�gon hade gl�mt repet som ska bindas runt sj�lva lastbilen f�r att g�ra utrymme mellan publiken och vagnen... s� das reisleiter fick ta en taxi till n�rmaste bauhaus ;-) Sj�lva grejen med repet runt var klockren... inhyrda vakter som h�ll publiken p� bra avst�nd... s� kunde man vara nere �ven p� asfalten och dansa utan massa tr�ngsel, fri cult (typ redbull), o �l/cider... s� bara att springa och plocka n�r man blev t�rstig och hungrig... okej... jag erk�nner... man k�nde sig som en kung =)

Lite tyst med musik innan paraden drog ig�ng... lite synd... men var nog r�tt s� bra... 35 vagnar som spelar olika musik p� ett par meters avst�nd... inge bra hehe.... FAEN nu drog paraden ig�ng........ jag har alldrig varit med om n�got liknande... trance energy var kungligt... kryssningar...h�rliga... men nu har jag f�rs�tt vad alla pratar om... loveparade �r KUNG av allt! jag och polare passade p� att springa upp p� ovand�ck
och roffa �t oss de b�sta platserna... hmsii.. m�ste hamnat p� tusentals fotorullar... hemskt att folk sl�ngt ut
pengarna f�r film som jag hamnar p� ;-)

Vi var vagn nummer 11 p� paraden... och efter ett par timmar s� l�mnade jag v�r vagn och sprang ifatt bussarna f�re oss... bland annat sunshine live. V�r vagn hade en gigantisk flygande blopp s� man hittade alltid tillbaka... dansade �ven kort vid blank & jones vagn och kremlin's (med tiesto b.l.a).

Fantastiskt v�der... innan paraden var det typ 20 grader och molnigt... sen under de f�rsta 5 timmarna var det
varmt och g�tt... sen b�rjade det iofs regna... men d� satt jag och g�mde mig p� underv�ningen p� vagnen =)
V�r resa led dock av en sak.. och det var den s�kallade Danska Planeringen(tm)... lite kaosartat hela tiden, typ ingen visste n�r bussen gick hem eller varifr�n.. menmen... that's life =)
Vid 6 tiden var det n�mligen planerat att alla vagnarna skulle sluta spela sin egen musik. Ist�llet s� hade alla varsin radio och skulle spela en liveradios�ndning fr�n tiergarten i mitten av paraden..... alla vagnar gjorde det utom f�rst�s......... gissa... en g�ng... =))) Men folk verkade uppskatta v�r musik iallafall hehe. Problemet var att den radios�ndaren som v�r vagn hade inte fungerade... men efter att vi n�rmat oss torget s� gick radion ig�ng... Vid halv 7 tiden b�rjade vi n�rma oss en stor park/torg... tror det �r tiergarten.. det �r en stor gudinna i mitten av torget iallafall... nu h�ll jag p� och d�... p� detta torget var mer folk �n jag trodde var m�jligt att samla.....mer.. �n n�r ikea har extrarea f�r pension�rer! Jag var uppe p� ovand�ck igen tog nu plats precis vid v�g vagn h�gsta plattform mumms ;-)

Helt om�jligt att gissa hur m�nga det var... men oavsett vilket h�ll man kollade (vagnen stod ungef�r i mitten) s� var det folk �nda ut till horisonten... n�gon sa att det var ett par hundra tusen m�nniskor.. och det tycker jag kan l�ta rimligt. Just n�r vi cruisade in p� omr�det s� b�rjade Tiesto spela... just denna synen kommer jag aldrig att gl�mma..... helt FANTASTISKT OTROLIGT..................
x-dream
L�ter som att du haft det underbart....Vet hur det �r det �r en fantastiks k�nsla att vara d�r....Alla folk som �r runt om finalen det �r m�sterligt...N�r m�rkret b�rjar falla...Ryser n�r jag t�nker tbx n�r jag var d�r f�r 3 �r sen...

�r s� underbart...S�g ut att vara lite d�ligt med folk i�r...Minskar ju hela tiden med folket...Vart cirkus 1,3 miljoner n�r jag vart d�r...Folk �ver allt...

Hur vart det med ambulanserna i �r....H�rdes r�tt ofta eller?
dj_hysterix
wow...n�ng�ng i mitt liv kommer jag va p� loveparade :)
sipowitz
quote:
Originally posted by x-dream
L�ter som att du haft det underbart....Vet hur det �r det �r en fantastiks k�nsla att vara d�r....Alla folk som �r runt om finalen det �r m�sterligt...N�r m�rkret b�rjar falla...Ryser n�r jag t�nker tbx n�r jag var d�r f�r 3 �r sen...

�r s� underbart...S�g ut att vara lite d�ligt med folk i�r...Minskar ju hela tiden med folket...Vart cirkus 1,3 miljoner n�r jag vart d�r...Folk �ver allt...

Hur vart det med ambulanserna i �r....H�rdes r�tt ofta eller?

Jag kan inte riktigt f�rst� hur det kan vara mer folk... det var liksom... fullpackat =) �rligt talat s� tror jag bara de har blivit b�ttre och b�ttre p� att r�kna hehe

Jod� ambulanser h�rde man ett par stycken
x-dream
quote:
Originally posted by sipowitz
Jag kan inte riktigt f�rst� hur det kan vara mer folk... det var liksom... fullpackat =) �rligt talat s� tror jag bara de har blivit b�ttre och b�ttre p� att r�kna hehe

Jod� ambulanser h�rde man ett par stycken

Sant det ju att dom kanske har blivit b�ttre p� att uppskatta hur m�nga det �r d�r ungef�r...Men mera folk har det varit kan jag s�ga....K�pte han med sig n�got hem?

Dom pep hela tiden n�r jag vart d�r alls�...
sipowitz
N� inget hemk�pt.. eller jo p� f�rjan �t jag och mjz frukostbuffe... muuummmmmms.. ;-)

Loveparade.de verkar vara grymt sl� idag p� pictures delen.. undrar varf�r ;-)
Sv�rt att hitta bilder fr�n �rets upplaga �nnu, men folk ligger v�l fortfarande sover antar jag...
x-dream
Okej...Finns ju annars sk�na tr�jor med mera att k�pa...

Kolla p� H�r kan ha n�got...Brukar vara r�tt snabba p� att l�gga ut...
sipowitz
Hoho!

Kolla vad jag hittade... bild som cnn tagit p� paraden...

Och vad ser vi p� bilden.. v�r vagns stora vita flygande gubbe =)))))))))))))))))))
x-dream
quote:
Originally posted by sipowitz
Hoho!

Kolla vad jag hittade... bild som cnn tagit p� paraden...

Och vad ser vi p� bilden.. v�r vagns stora vita flygande gubbe =)))))))))))))))))))

Det �r ju m�ktigt bara man ser p� det....Hoppas man ser mera kort p� eran vagn...
x-dream
H�r kan du kolla p� mera bilder....

Bilder

sipowitz
quote:
Originally posted by x-dream
Det �r ju m�ktigt bara man ser p� det....Hoppas man ser mera kort p� eran vagn...

Snyft vilka minnen man f�r till denna bilden... v�r vagn stod ungef�r som vagnen med huvudet fast p� andra sidan bilden... d�r det var samma utsikt �t andra h�llet ;-)

GAAAAAAAALLLLLLLEEEEEEETTTTTTTTTTTTTT
dbl
fan va jag �nskar att jag hade varit d�r.. n�n annan g�ng kanske :/
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 
Privacy Statement