|
Virus (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| MiB |
| quote: | Originally posted by ice_key
Brandvägg o antivirus :stongue: då funkar det som det ska :stongue: kör XP Pro SP2 och har inga problem alls :stongue: :stongue: |
spelar tydligen ingen roll om man har brandvägg eller antivirus.. den går igenom en backdoor som inte kollas av sånt som microsoft har strulat med .. som vanligt... dra ner patchen med för säkerhets skull.. |
|
|
| Nicke |
| quote: | Originally posted by ice_key
Brandvägg o antivirus :stongue: då funkar det som det ska :stongue: kör XP Pro SP2 och har inga problem alls :stongue: :stongue: |
Service Pack 2 till XP? Varifrån då? |
|
|
| Dj_Irish |
| quote: | Originally posted by MiB
spelar tydligen ingen roll om man har brandvägg eller antivirus.. den går igenom en backdoor som inte kollas av sånt som microsoft har strulat med .. som vanligt... dra ner patchen med för säkerhets skull.. |
Precis, såvida du inte redan hade laddat ner patchen efter den 16:e Juli eller av någon anledning blockerat port 135 (som aldrig är blockerad som default i brandväggar). |
|
|
| St_Andrew |
| tur att man har linux då =) dock hade jag lite oflyt eftersom jag installera redhat 9 igår o efter installationen kunde jag inte komma ut på internet så jag höll på i x antal timmar för att försöka få det att funka, gick sedan in i windows för att se om det funka där men det gjorde det inte, dock kom det upp en liten ruta om att datorn skulle starta om om en minut, blev ännu mer förbanad ringde till ISP supporten och dom sa att det var virus som slagit ut alla servrar, blev sur över allt oflyt, stängde av datorn, SOV. |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
tur att man har linux då =) dock hade jag lite oflyt eftersom jag installera redhat 9 igår o efter installationen kunde jag inte komma ut på internet så jag höll på i x antal timmar för att försöka få det att funka, gick sedan in i windows för att se om det funka där men det gjorde det inte, dock kom det upp en liten ruta om att datorn skulle starta om om en minut, blev ännu mer förbanad ringde till ISP supporten och dom sa att det var virus som slagit ut alla servrar, blev sur över allt oflyt, stängde av datorn, SOV. |
Computers.. You can't live with them, you can't live without them. :thepirate |
|
|
| MiB |
| quote: | Originally posted by JayBee
Computers.. You can't live with them, you can't live without them. :thepirate |
fel =) u cant live without them, you cantt live witout them hehe.. |
|
|
| St_Andrew |
E det bara jag som tycker det e lika kul varje gång som ett stort virus angriper nån av microsofts program?
Linux to everyone! :D |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
E det bara jag som tycker det e lika kul varje gång som ett stort virus angriper nån av microsofts program?
Linux to everyone! :D |
hmmmm.... jag råkar ju använda windows så för mig är det inte så kul. de som gör de satans virusen borde hitta något mer konstruktivt att göra. Det är någon osocial jävla tönt som inte fick nog med uppmärksamhet där hemma så han måste ställa till med jobb för resten av hela världen, jag skulle bra gärna villja veta hans adress även fast jag själv inte blev något vidare drabbad. |
|
|
| mjz |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
E det bara jag som tycker det e lika kul varje gång som ett stort virus angriper nån av microsofts program?
Linux to everyone! :D |
bara sammanträffanden... microsofts program har inga säkerhetsbuggar... :rolleyes: |
|
|
| Glorie |
det står såhär på sidan som nobben postade:
Affected Software:
Microsoft Windows NT® 4.0
Microsoft Windows NT 4.0 Terminal Services Edition
Microsoft Windows 2000
Microsoft Windows XP
Microsoft Windows Server™ 2003
Not Affected Software:
Microsoft Windows Millennium Edition
Alltså berörs inte ja då eftersom ja har Win 98?
Kan ja va lugn elle? tack på förhand :thepirate |
|
|
| St_Andrew |
| Jupp du kan känna dig megalugn, bara windows NT (med efterföljare...) som berörs denna gång... |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
E det bara jag som tycker det e lika kul varje gång som ett stort virus angriper nån av microsofts program?
Linux to everyone! :D |
Ja! För eftersom Linux kräver lite mer datorvana än en vanlig Svensson har så sugger det rätt fett när deras vanligaste verktyg i datorn blir angripit av virus! Det drabbar den lilla människan, inte storkoncernen Microsoft, hårdast. |
|
|
|
|