return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 [3] 4 5 
Virus (pg. 3)
View this Thread in Original format
x-dream
Inte konstigt att min burk va som den va igår...Fattade inget alls här...Vart tokig....

Men nu har man fått bort det iaf....
robstar
Ahhh va skönt! Jag har oxo win98.
MiB
ni som kör XP kan ju göra en CTRL+ALT+DEL o kolla under process och se om msblase.exe är igång hehe.. eller söka igenom hela datorn efter en fil som heter så.. inte bra isåfall om den lilla rackarn dyker upp..

polarn har fått installera om win 2 ggr nu utan att få bort den.. :haha: :haha: :haha:
dbl
quote:
Originally posted by MiB
ni som kör XP kan ju göra en CTRL+ALT+DEL o kolla under process och se om msblase.exe är igång hehe.. eller söka igenom hela datorn efter en fil som heter så.. inte bra isåfall om den lilla rackarn dyker upp..

polarn har fått installera om win 2 ggr nu utan att få bort den.. :haha: :haha: :haha:


filen ligger i c:\windows\system32\
gör sökningen enklare
ShyTrance
jag har win xp o blev inte angripen av viruset :D
St_Andrew
Nu funkar typ bara tranceaddict och google för mig, heldött, har viruset slagit till igen? :S
dbl
quote:
Originally posted by ShyTrance
jag har win xp o blev inte angripen av viruset :D


blev inte heller angripen, men det får ju inte få en från att köra patchen... om någon nu e så dum

st_andrew: installerade du patchen?
om inte så kan det la mycket väl ha hänt antar jag.. eller så har du inte tagit bort virus filen bara.. att installera patchen bara hjälper inte... tror jag la iallafall inte
ScuL
den enliga dator som är direkt internetuppkopplad till min nätvärk är min server.
(som körer windows 2000 server förresten).. vet inte om det går att infektera den..

men jag har en portblock på alla farliga tcp-ports anyhow. 135/139 osv.)
tror att den där MSBlast kan inte kommer inne i mitt RPC-service eftersom jag har blockerad den där port :p :D
ice_key
quote:
Originally posted by MiB
spelar tydligen ingen roll om man har brandvägg eller antivirus.. den går igenom en backdoor som inte kollas av sånt som microsoft har strulat med .. som vanligt... dra ner patchen med för säkerhets skull..



Nu är det så att jag har en väldigt hårt konfad router och firewall på en NT 4 burk ståendes, ger den endast tillåtelse att använda dom vanliga portarna :nervous: typ 20,21,22,80 och sryrda portar för ICQ...då är man säker :toothless Har dock sett i min firewalllogg att bl.a port 135 e scannad hela tiden :nervous: :nervous:
ice_key
quote:
Originally posted by Nicke
Service Pack 2 till XP? Varifrån då?


Microsoft Windows XP Pro Corp Edition Integrated SP2 English

Den kör jag :nervous: :nervous: :nervous:

St_Andrew
quote:
Originally posted by dbl
st_andrew: installerade du patchen?
om inte så kan det la mycket väl ha hänt antar jag.. eller så har du inte tagit bort virus filen bara.. att installera patchen bara hjälper inte... tror jag la iallafall inte


Nope, men jag var i linux så... var nog någe fel på min isp för nu funkar det iaf :D
JayBee
hehe påtal om virus så har jag bara blivit smittad på min dator 2 gånger i mitt liv och både gångerna var det riktigt patetiska virus :)

både två gick ut på att fylla datorn med "bajs" det var altså filer som kopierade sig tills datorn skulle bli full och inte starta.

jag letade bara efter filerna som kopierade sig och deletade allaihoppa samtidigt och höll in shift :) hahha.

det andra viruset var lite svårare för det stog något i stil med "unable to delete, windows is using this program" så jag gick ut til dos och tog bort den hehe :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 
Privacy Statement