|
Virus (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| NooN |
| quote: | Originally posted by JayBee
det andra viruset var lite svårare för det stog något i stil med "unable to delete, windows is using this program" så jag gick ut til dos och tog bort den hehe :D |
Vi älskar DOS =) |
|
|
| SWE_TRANCE |
Dett viruset har jag sluppit, tack vare min FW och alltid up to date server :)
Värsta viruset jag har haft är väl Loveletter, som var tidigt i min "internetkarriär". Alla *.JPG-bilder raderades och alla mina *.MP3's döptes om till *.VBS. Även alla filer med namnet default, index, main.htm/html/asp redigerades så det låg en javascriptkod som anropade viruset. Så när någon besökte min webserver så fick dom upp en jefvla "Spara som"-ruta :(
Men numera är man ju mer rutinerad inom allt detta... :) |
|
|
| Gate 42 |
Hade också viruset igår. Men det gick lättare än jag trodde att bli av med. Eller så har man inte blivit av med det utan bara lurat sig själv att tro det. Som i värsta actionfilmen.
När man tar bort msblast.exe så aktiverar man egentligen det "riktiga" osynliga viruset :D
Eller? Har jag lite för livlig fantasi nu? ;) |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Nope, men jag var i linux så... var nog någe fel på min isp för nu funkar det iaf :D |
hehehehehe....ok :p |
|
|
| reveal |
| har fått virus en gång för länge sedan bara, som dock effektivt kunde plockas bort |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by reveal
har fått virus en gång för länge sedan bara, som dock effektivt kunde plockas bort |
har haft virus 1 gång... fick rensa datorn...
det värsta e att jag hade ett virus prog liggandes i typ en månad vid datorn, fast jag installerade det aldrig.. hade jag gjort det så hade jag kanske aldrig fått viruset :(
ibland e man bra dum |
|
|
| reveal |
| behöver man en brandvägg? jag kör bara antivirusprogram för tillfället |
|
|
| robstar |
| quote: | Originally posted by reveal
behöver man en brandvägg? jag kör bara antivirusprogram för tillfället |
Jag kör tvärtom.
Tycker bara virus programen är för omständiga dessutom har jag aldrig haft nått virus på datan. (bara för ja sa de så får jag väl de nu)
Klarar mej bra med brandväggen.
Kolla in ZoneAlarm.
Har kört med de ett par år nu, funkar jättebra. |
|
|
| St_Andrew |
Håller med robstar om virusprogram, jag har haft mer problem med själva antivirusprogrammen än med virus, tex har dom lyckas med att krasha min socket i xp så jag fick installera om hela skiten, tror det var nortan jag använde då, även om inte antivirusprogrammet pajar någe så slöar det ner datorn o pajar till det i registret....
Ständig kommentar i denna thread: LINUX! :p |
|
|
| reveal |
Spana in detta viruset som upptäcktes idag ;)
W32/Nachi.worm
Intentions of the worm
This worm tries spreads by exploiting a hole in Microsoft Windows. It instructs a remote target system to download and execute the worm from the infected host. Once running, the worm terminates and deletes the W32/Lovsan.worm.a process and applies the Microsoft patch to prevent other threats from infecting the system through the same hole. When the system clock reaches Jan 1, 2004, the worm will delete itself upon execution.
Viruset tar alltså bort Blaster, installerar patchen så man inte kan smittas av Blaster igen, sen tar viruset själv bort sig :D
Läs mer på http://vil.nai.com/vil/content/v_100559.htm
Synd att inte fler virus är så här trevliga :p |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by reveal
Spana in detta viruset som upptäcktes idag ;)
W32/Nachi.worm
Intentions of the worm
This worm tries spreads by exploiting a hole in Microsoft Windows. It instructs a remote target system to download and execute the worm from the infected host. Once running, the worm terminates and deletes the W32/Lovsan.worm.a process and applies the Microsoft patch to prevent other threats from infecting the system through the same hole. When the system clock reaches Jan 1, 2004, the worm will delete itself upon execution.
Viruset tar alltså bort Blaster, installerar patchen så man inte kan smittas av Blaster igen, sen tar viruset själv bort sig :D
Läs mer på http://vil.nai.com/vil/content/v_100559.htm
Synd att inte fler virus är så här trevliga :p |
HAHA!! Fan vad coolt. tänk om alla här po jorden vore lika schyssta :D |
|
|
|
|