|
Klubbar i Stockholm (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| zamson |
sluta tjafsa omd en där festen nu...d e säkert inge speciellt :p |
|
|
| Glorie |
| keiwan, hur kommer det sig att du kan svenska? |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Glorie
keiwan, hur kommer det sig att du kan svenska? |
Han är uppväxt i Uppsala... står på Svenska folket :) |
|
|
| impulze |
| pratar steve o keiwan om samma "karameller"? :P |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by impulze
pratar steve o keiwan om samma "karameller"? :P |
Jag pratar om kvallitets fester och kvallitets DJs... får man för mycket av det goda är det inget speciellt längre... klart det är kul men tex. Fokused Scandinavian Tour 2003 var ju en speciell och mycket bra fest... skulle det vara sånna hela tiden, tex. varje helg skulle dom inte alls bli lika spännande... eller hur... |
|
|
| keiwan |
Med "karameller" kan man mena många olika saker....
Och jag menade dem alla..... :eyespop: |
|
|
| Gaby |
| quote: | Originally posted by staz
e du ute efter såna klubbar är tyvärr sverige fel land :( här spelas bara hip hop , rnb, & hits.
fokused kör klubb en gång i veckan på göta källare, fredagar.. och monday bar kör en klubb på stacy en gång i veckan också tror jag..
www.mondaybar.com
www.fokused.net |
Nu är ni väl lite orättvisa? Lite har vi om man verkliegn känner för gå ut!!! :whip:
Weekender (prog/trance/house---> Fredagar
Patricias (trance)-------------> fredag och lördag
Klaras (trance)----------------> Torsdag/fredag/lördag
Massive (House/prog)-------------> Lördagar
Klub One (trance)-------------------> Lördagar
Victorias (prog/house) vet inte va klubben heter)--> Söndagar
Monday Bar (trance/prog/house)------> Måndagar
Olika klubbar- saknar tyvärr namn (psyk/trance/prog)---> Onsdagar
Berns (prog/house)------------------> Torsdagar
Finns andra klubbar som kommer och går! stacys har väl ett och annat, Mondo kör väl oxå lite då och då?
Sen har vi större events lite då... på senare tid har det varit rätt så ofta.
Tyvärr är publiken ibland lite för petig. Själv har jag varit ute och festat ofta under 10 års tid, så klart man ställer något högre krav. Jag personligen är inte så pigg på att dra på 18-års ställen, eller ställen där det finns för mycket neon/stavar/"wanna be ravers"-idioter/eller endast trance (sorry skjut mig inte!) Men sen har jag som sagt varit ute och klubbat i många år och hittat min grej.
Ni som är 18-20 har ju knappt hunnit ens klubba hur kan man peta bort en massa ställen utan att ens varit där?
Ge ställerna en chans! På senare år har jag varit Vertigo fan en gg i tiden (innan det blev snobbställe), TipTop var haket med grymmaste musiken, Massive älskade jag förra sommarn men i år hann jag inte kolla läget... Monday bar är klart mitt favvo ställe sen några år tillbaka(äldre publik av gamla gänget), Weekender är så nice! (Nu nämnde jag endast ställen som IDAG finns kvar ;) )
Tyvärr dömmer många stället redan från början för att det inte är någon känd dj eller för att det inte är ren trance ----> ge prog och house en chans, testa och gå på technofest, psyktrance ute i skogen... vidga era vyer och upptäck den den elektroniska världen där ute... Sluta dömma efter mp3 filer!!!! :whip: |
|
|
| keiwan |
| quote: | Originally posted by Gaby
Nu är ni väl lite orättvisa? Lite har vi om man verkliegn känner för gå ut!!! :whip:
Weekender (prog/trance/house---> Fredagar
Patricias (trance)-------------> fredag och lördag
Klaras (trance)----------------> Torsdag/fredag/lördag
Massive (House/prog)-------------> Lördagar
Klub One (trance)-------------------> Lördagar
Victorias (prog/house) vet inte va klubben heter)--> Söndagar
Monday Bar (trance/prog/house)------> Måndagar
Olika klubbar- saknar tyvärr namn (psyk/trance/prog)---> Onsdagar
Berns (prog/house)------------------> Torsdagar
Finns andra klubbar som kommer och går! stacys har väl ett och annat, Mondo kör väl oxå lite då och då?
Sen har vi större events lite då... på senare tid har det varit rätt så ofta.
Tyvärr är publiken ibland lite för petig. Själv har jag varit ute och festat ofta under 10 års tid, så klart man ställer något högre krav. Jag personligen är inte så pigg på att dra på 18-års ställen, eller ställen där det finns för mycket neon/stavar/"wanna be ravers"-idioter/eller endast trance (sorry skjut mig inte!) Men sen har jag som sagt varit ute och klubbat i många år och hittat min grej.
Ni som är 18-20 har ju knappt hunnit ens klubba hur kan man peta bort en massa ställen utan att ens varit där?
Ge ställerna en chans! På senare år har jag varit Vertigo fan en gg i tiden (innan det blev snobbställe), TipTop var haket med grymmaste musiken, Massive älskade jag förra sommarn men i år hann jag inte kolla läget... Monday bar är klart mitt favvo ställe sen några år tillbaka(äldre publik av gamla gänget), Weekender är så nice! (Nu nämnde jag endast ställen som IDAG finns kvar ;) )
Tyvärr dömmer många stället redan från början för att det inte är någon känd dj eller för att det inte är ren trance ----> ge prog och house en chans, testa och gå på technofest, psyktrance ute i skogen... vidga era vyer och upptäck den den elektroniska världen där ute... Sluta dömma efter mp3 filer!!!! :whip: |
Tack för ditt inlägg.....tyckte att det var lite underligt med att det inte finns riktiga klubbar i Sthlm...
Och jag föredrar faktisk Prog/House......bäst skulle vara om i samma ställe spelades olika stilar på olika dansgolv...som här i tyskland
Jag får väl testa och se själv när jag kommer till Sverige i början av Oktober....tyvärr hinner jag inte till 22 September.....missar Deep Dish igen |
|
|
| reveal |
| quote: | | Originally posted by Gaby Sluta dömma efter mp3 filer!!!! :whip: |
Kan bara tala för mig själv, men jag dömer inte efter mp3-filer. Jag har varit på ställen som spelat house, ställen som spelat trance, ställen som spelat progressive, ställen som spelat hardtrance, ställen som spelat psy. Jag föredrar trance, men kan ha jävligt roligt åt de andra stilarna, jag har inget emot en psytrance-fest till exempel, kan vara riktigt fett.
Utom house. Jag klarar fan inte av house, det är i mina öron hur jävla dåligt som helst. Inte dömt efter mp3-filer, utan efter hur det låter när stora djs spelar det.
Trance och hardtrance all the way baby :D |
|
|
| mindshooter |
själv har jag vart på riktigt måna Progg\House fester nu och faktiskt verkligen inte tyckt om det nån gång tyvärr, jag fortsätter att gå dock...softare än att vara nån annanstans en fredag. Men musiken tilltalar mig verkligen inte och det är oftast inte alls lika mycket drag där som ett fett Trance golv :)
| quote: |
Patricias (trance)
Klaras (trance)
Klub One (trance)
|
Blir nyfiken vad det är för Trance? Clubtrance då eller? Uplifting?
Har inte hört talas om att det ska spelas sånt där nämligen :) |
|
|
| keiwan |
Det beror naturligvis vem det är som spelar...
Jag såg Miguel Migs i La Terrrazza, Barcelona i mitten av Augusti. Hur jävla bra som helst.
Eller t.ex. EDDIE AMADOR!!! Kommer hit nästa lördag.
När jag talar om House, då talar jag om såna DJs. Det finns massor med bra DJs och massor med dåliga.
"Not everyone understands House Music. It`s a spiritual thing, a body thing, a soul thing!"
. |
|
|
| staz |
| sjyssta tips gaby.. kanske får kolla upp ngt av det.. men känns ändå som att weekender är det ända stället man hör att folk går till pga av musiken.. och att det mesta folket som går till de andra ställena går pga lokalen/stället (t.ex. berns, 'wow, berns, det har jag hört är klassigt') = mest folk som inte delar ens musiksmak eller förstår sig på den härliga stämningen som kan uppstå på ett sjysst trance/tech/prog golv.. mera brats och mera fylleraggare än musiknjutare dvs. |
|
|
|
|