return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 [3] 4 
Klubbar i Stockholm (pg. 3)
View this Thread in Original format
Versace
quote:
Originally posted by staz
sjyssta tips gaby.. kanske får kolla upp ngt av det.. men känns ändå som att weekender är det ända stället man hör att folk går till pga av musiken.. och att det mesta folket som går till de andra ställena går pga lokalen/stället (t.ex. berns, 'wow, berns, det har jag hört är klassigt') = mest folk som inte delar ens musiksmak eller förstår sig på den härliga stämningen som kan uppstå på ett sjysst trance/tech/prog golv.. mera brats och mera fylleraggare än musiknjutare dvs.


listan är nog lite för gammal
AcidBrain™
quote:
Originally posted by Gaby
Klaras (trance)----------------> Torsdag/fredag/lördag
Massive (House/prog)-------------> Lördagar
Klub One (trance)-------------------> Lördagar



ok för att jag bor i storstockholm:) , men vaf--n ligger dessa?:conf: :conf: :conf:
staz
Club one på chiaro vid stureplan.
clara ligger på en avgata till drottninggatan, mellan sergels torg och gamla stan.

f.ö. är det närmsta man kommer trance på clara rednex, scooter, tetris låten osv.. iofs en gång spelade dom dj mangoo - eurodancer, den e faktiskt lite nice.
Dragon Kick
Haha, okej att tråden är gammal, men jag behöver verkligen hjälp med att hitta klubbar i Stockholm som spelar EDM, spelar ingen större roll vad det är, jag är villig att expandera mina vyer;)

Så himla trött på R'n'B klubbar överallt och fjortisfester, för mycket "status-tävling", man blir bara less på smörjan.

Så, nån som kan ge lite tips på vart man kan gå som EDM addict?:)
SteveTranz4ever
Har inte koll på allt men här är lite iaf. som händer i helgen...

Funked Up (rätt nytt och dom försöker väl etablera sig en del)
Date: 2006-03-02
Time: 22:00 - 03:00
Location: Snaps (Medborgarplatsen)
City: Stockholm
Price: Free entrance
Age: 18

DJ's:
- Inkfish
- Johan Lindquist
- John Traxx

Ingen dålig lina heller !


Tribalism (kör varje fredag på Moatje nära centralstation)
Date: 2006-03-03
Time: 22:00 - 03:00
Location: Moatje, vasagatan 7
City: Stockholm
Price: 60 SEK innan kl 23, 120 SEK efter
Age: 20
Website: http://www.tribalism.se under construction

DJ's:
- Chris Lake (www.cris-lake.com)
- Ken1/kenuna
- Esteban Nunez

Vi flyger över Chris Lake på fredag. Han måste vara en av världens hetaste producenter och djs just nu. Med sin hybrid av funkig smutsig big room house, progressive, electro, beats och tech-house har han crossover potential som få. Han supportas av så skilda djs som Micah, Max Graham, Sander Kleinenberg, Steve lawler, Chris Cargo, D-Nox, Paul van Dyk, Lee Cabrera, Digweed och Dave Seaman för att nämna några få. Chris Lake har de senaste åren producerat klubbklassiker som de fantastiska "Filth" och "MalteserGeezer" tillsammans med Rowan Blades, attitydstinna electropumpiga "Until She Rises" blytunga trippiga "Wrong Turn" med Rhythm Code och senast den pianofantastiska "Changes" släppt på Desyn Masiellos Alternative Route precis som "Filth".

Några helger framöver på Tribalism




Grodan (Kör ofta fester, har inte full koll men kolla alltid deras sida för kommande fester med Sveriges/världens bästa house-DJs)
Date: 2006-03-06
Time: 22:00 - 03:00
Location: Grodan Cocktail Club (Grev Turegatan 16)
City: Stockholm
Arranger: Grodan Cocktail Club
Age: 23
Website: http://www.grodan.se/cocktailclub

DJ:
- Joel Mull

DEN 12e MARS KOMMER TIGA TILL GRODAN



Här >> på Liquidsunset.org listar jag de flesta festerna runt om i Sverige (inga UG)
Braxen
omfg, Paolo Mojo på Tribalism, coooolt :tongue3
Laszlo
bah - hata stockholm :whip:

en vacker dag när jag blir stor ska jag banne mig bosätta mig där så att jag slippe ruttna här hemma...
Gate 42
Stockholm is teh :D
montana
quote:
Originally posted by Gate 42
Stockholm is teh :D


fo real

och ni missade ett jävla ös när hipp-e från h-foundation lirade på göta källare. min kropp är fortfarande inte återställd efter all den sköna housen som spelades, trodde att det skulle vara massa tribal men det var skön funkyhouse som spelades
SteveTranz4ever
______________________________________________________________________
EPILOG
Förfest, fest och efterfest!

PREMIÄR Lördag den 18 mars

Så du trodde att det var slut med Epilog, men icke sa Nicke nu är det dags igen.
Premiären lördag den 18 mars bjuder Epilog-gänget in 6djs under 8 timmar för 150kr
och självklart fri bar som vanligt.
Epilog är ingen vanlig Stockholmsklubb utan en rätt så ovanlig företeelse.
Du betalar entré här som på alla andra klubbar men skillnaden är att all dricka i baren
är 4-FREE!

På Epilog är det alla som festar, samt djn och musiken i centrum
och det är det som skapar den oförglömliga klubbkvällen.

Dj´s lördagen den 18 mars:
Jack Mörner (Epilog resident)
Inder Eek (Queen Of Sound/Clubstockholm)
Jeff Cooper (LaserBoy)
Resten av djserna TBA!

Lördag den 18 mars
Plats: Wallingatan 32-34 [Karta]

Tid: 22:00 – 06:00
Ålder: 20år
Pris: 150kr

Förköp: 150kr på PlusGiro/PostGirot 1407485-1 och ange för- och efternamn,
personnummer (6 siffror) och mejladress för bekräftelse. Köper du förköp så är du
garanterad insläpp mellan 22-04 den 18 mars.

______________________________________________________________________

Braxen
^^ Verkar va nåra schyssta housejocks ju :) å öppet till 06 :eyespop: .. men ere verkligen så jävla bra me gratis dricka ? haha ;)
SteveTranz4ever
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 
Privacy Statement