|
Eftersnack: Devotion (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| staz |
| quote: | | att färre vågar ha med sig knark till festerna |
det kanske är syftet, frågan är om det funkar.. svaret på det är väl detsamma som svaret på frågan om att göra nånting illegalt stoppar de som vill från att göra det? |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Smekbar
tja... har iofs aldrig stött på dem, bor ju i skåne, men efter vad jag hört så behandlar de ju folk fruktansvärt dåligt så jag tycker nog inte att det är fel att lägga till ett negativt attribut. bara den grejen att de kan ta folk från festen, tvinga dem att göra pissprov (vilket är en direkt inskränkning i den personliga friheten), och sedan bara lämna dem på station är förjävligt. Kan _möjligtvis_ tycka att det är okej om personen ifråga faktiskt tagit nånting, men när de tar människor som inte "knarkat" och förstör deras kväll så blir jag bara så jävla arg. Fy fan... |
ok, om polisen gör saker "bara för att jävlas" är det såklart inte skoj, jag hade själv blivit väldigt arg om jag tvingades lämna en fest utan anledning |
|
|
| JayBee |
jag tycker att polisen borde bli hårdare i sverige. fast jag vet inte om det de gjorde igår kväll var något vidare bra altså. jag känner till en person som var tvungen att "strippa" för polisen. det är kränkande tycker jag, själv hadde jag inte gått med på det och anmält dem för han hadde inte tagit någon drog alls, någonsin i sitt liv.
sånt gör mig förbannad bara och börjar minska mitt stöd för svenska polisen.
jag kan förstå att gestapo fasonerna ska skrämma kanske men det som verkligen är tragiskt är att sånna här events får en stämpel hos alldagligt folk. många jag känner får för sig att det är någon slags håla för olagliga kretsar eller nått liksom.
|
|
|
| St_Andrew |
Wow vilken vecka för club sverige! pvd, cosmic gate, gtr, above & beyond, picotto, flutlicht, orkidea... bara för att nämna några! GO SVERIGE! :D
O jag har missat allt! GRRRRMF!
Synd det där när polisen ska paja, men minst lika tråkigt att det finns personer som ska förstöra festerna genom att knarka... |
|
|
| WhiteRussian |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Synd det där när polisen ska paja, men minst lika tråkigt att det finns personer som ska förstöra festerna genom att knarka... |
Nej, nu får du juh fan ge dig med ditt jävla korståg! :mad:
Du var juh inte ens där!
Hela denna kultur är uppbyggd runt droger! Utan droger så skulle den här kulturen aldrig existera. Det var så den uppstod från början på Ibiza, i England och i USA.
Sen att de går lika bra att njuta av festerna utan droger, självklart, väldigt sällan som jag tar något när jag är ute.
Men att påstå att knarket "förstör" festerna är lite väl magstarkt från någon som inte varit på så många fester... |
|
|
| SteveTranz4ever |
Det som förstör mest vad jag har förståt är all den uppförstorade smutskastningen på kulturen från massmedia...
Sa jag de... bad om automografiering av Lekebusch, han blev hel glad å ryckte fram en vinyl å frågade oma jag hade just den... nej sa ju jag så fick jag den som han signade... hel glad å trevlig var han :) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by WhiteRussian
Sen att de går lika bra att njuta av festerna utan droger, självklart, väldigt sällan som jag tar något när jag är ute.
Men att påstå att knarket "förstör" festerna är lite väl magstarkt från någon som inte varit på så många fester... |
Jag har varit på några fler fester och tycker det är synd att folk inte kan hålla sig borta från sådana substanser. Jag blir fett med nojig när jag vet att det finns människor runt mig som för tillfället knappt vet vilken planet de är på. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by WhiteRussian
Nej, nu får du juh fan ge dig med ditt jävla korståg! :mad:
Du var juh inte ens där!
Hela denna kultur är uppbyggd runt droger! Utan droger så skulle den här kulturen aldrig existera. Det var så den uppstod från början på Ibiza, i England och i USA.
Sen att de går lika bra att njuta av festerna utan droger, självklart, väldigt sällan som jag tar något när jag är ute.
Men att påstå att knarket "förstör" festerna är lite väl magstarkt från någon som inte varit på så många fester... |
hehe korståg...
det jag menar är att det förstör dancekulturens rykte om folk ska knarka på festerna. Bra eller dålig drogpolitik spelar ingen roll det ger inge bra ansende om det är massa folk på vissa fester som bryter mot lagen... |
|
|
| staz |
intressant diskussion här
http://www.tranceclubber.com/?page=...=15448&show=105
aendy, låter som du råkat ut för folk med en kraftig traditionell fylla ;)
andrew, på varenda krog och klubb finns det folk som bryter mot lagen, dock så är det större chans att det uppmärksammas i media när det händer på just EDM fester.. har t.ex. faktumet att ca 80% (läst ngnstans, ingen källa tyvärr) av besökarna på sensation är påverkade av illegala substanser gett festen ett dåligt rykte?.. tvärtom snarare..
(electronic dance music) |
|
|
| mindshooter |
| Finns en alldeles utmärkt tråd för att diskutera droger HÄR |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by AC.
Träffar på Glorie nästan på en gång efter jag kommit. Har inte träffat henne på nästan ett år, kul att träffas igen! :)
|
skamligt AC :) ett år är alldeles för länge. SKitsoft å träffa dig me :) Underbart me familjära ansikten :)
nu ska vi se, jag har vandrat runt på stockholms gator och torg i princip.....(få tänka) 18 timmar, skojar inte.. utslaget på tre dagar :) har träningsvärk i rumpan, men den är skön, träningsvärken alltså :D haha :) Festen var mkt mkt trevlig. A blast!
nu ska vi se alla ja träffa
Envioooo, var är du? :) ja addar dig på icq pronto :) Shiver trodde jag skulle vara mer pratglad :( Träffa AC :) weeee å hans kompis Mattias. Kenny! Tack så mkt för visitkortet :) Ska jag vara rädd om.. plus! de var schyst att du tog mig till stefan och VIKTOR...(stefan hade jag letat ef. hela kvällen) whiterussian, haha, jag har verkligen inte så dåligt närminne som jag hade på Devotion i går :( dåligt av mig att glömma namnet på 3 minuter :p men nu vet ja. kul å ses :)
TRäffa många goda vänner från stockholm, som tyvärr inte hänger på TA... :) Träffa många goda vänner från Linköping :) som inte heller hänger här...å vissa kom tom fram å sa att de kände igen mig :) de var COOLT som attan.. ja blev helt tagen ;) (alltså, sa.. e det du som e glorie) hoho! Träffa polare från GBG :) skoj! Och det var väl det om det... Alla härliga människor är det jag kommer att minnas mest från festen :)
Grymt najz lokal ;) första gången för mig.. kan bara hålla me om vad tidigare personer sagt om trancegolvet.. varmt etc. A&B var KLART bäst! Parham blev jag lite förvånad över.. haha... Han var ju bra ju. Ja trodde i mitt stilla sinne att han spelade musik jag inte gillar ;) :p
Det var grymt hög volym på trancegolvet.. ja hade plOppar (uttalas med o ;)) i öronen, men de hjälpte inte... gick inte att konversera me min vän jag var med.. så ja fick skriva på telefonen =/ ack....
Picotto var jag inte inne på mkt.. för jag tyckte de var bättre på Trancegolvet.. Kommer ihåg Picotto som mycke bättre från Mysteryland.. jag fattar inte riktigt :( han var skön bakom skivspelarna iaf :) nåväl... vi gick väl några vändor där inne på technogolvet.. (gick runt hela alltså) :D på jakt efter TA's! no luck :(
De två som jag såg! som snabbast.. var staz och laszlo, men eftersom det var ef. att festen slutat å alla (inkl. jag själv) ville hem och UT.. bemödade jag mig inte me att gå fram. de skulle ändå inte veta vem jag var :p
hmmm, vad mer? JO, sen gick vi (jag, nicklas och miriam) i regnet med tava och en kille som hade rötter i s-vall :D plus en tjej oxå, till Slussen! Det visade sig endast gå EN buss hem för oss.. annars hade vi fått vänta i en timme :( dåligt.. så vi kom me de bussen... anlände till vår boning :) och jag la mig på madrassen :) Miriam gick för att dricka vatten & ta ut linserna, när hon kom tillbaka hade jag somnat :D OTROLIGT :D Lätt rekord :p vaknade sedan nån timme efter, som en stelfrusen (jag vet inte vad) och fick fixa allt :p GALET :)
Rätt mörbultad kände jag mig när jag till slut vaknade och gick upp klockan 12. Fick såklart ingen biljett :( hem till LKPG när jag kom till SJ :( så jag fick driva runt ytterligare 2 timmar på sthlms gator. suuuuuck. Kom till slut hem, efter att ha delat plats med en stor labrador på tåget.. jag satt alltså med fötterna i vädret och han låg under mitt säte... på tåget.. men jag sa till ägaren att det var ok... de var ju synd om hunden, att de var så trångt på tåget...
nu känns det som att jag har skrivit om nåt helt annat än Devotion :p
aja :)
förresten, BRA rapport kenny! |
|
|
|
|