|
Citat
|
View this Thread in Original format
| sipowitz |
Hehe nedan kommer ett citat som jag fick tillskickat av mig, kommer kanske röra upp en hel del känslor... men faen, this is true!
_________________________________________
Ny dag, dags att reta upp folk! Inte avsiktligt, inte medvetet. Oh nej, detta var helt oplanerat, jag är oskyldig som ett lamm.
Varför är det så att de som är emot ditt och datt alltid är minst lämpade för just ditt och datt? Avskyr du matematik är du säkert inte lagd åt det matematiska hållet. De som är emot porrindustrin är dåliga på sex, lider av undermåligt självförtroende. Vissa avskyr att festa för att de inte har någon att festa med. Ibland hör man folk prata om hur mycket ragg det är ute på krogen, och irriterar sig på detta. Som observatör lägger man då också märket till, att samma som irriterade sig på festragget oftast är fula. Visst kan det tyckas att hela utelivssystemet är uttjatat och hjärndött i varje skrymsle, ragg och råsupande. Jag är själv av den åsikten, men det måste ändå påpekas att de som stör sig på enskilda detaljer som just raggnigen, ofta ÄR fula. Femenisterna tillhör också allt för ofta kategorin ”fula” Dom stör sig på att vackra kvinnor får fördelar, tyvärr är vi genetiskt programmerade att föredra fagra anleten än femenisternas gristrynen. Sen har vi alla vänsterfjollor som nu besudlar nationen med sin kommunistsmörja. Dessa är ofta fattiga outbildade ungdomar som irriterat sig på rikare folk sedan ung ålder. Högertokar är ofta äldre och kommer ofta från rika familjer i storstaden med ”fin” utbildning. Feta hatar att motionera och ofta även sport i allmänhet, för att dom är dåliga på detta. Folk som hatar internet har aldrig lärt sig använda internet eller datorer. Folk tenderar att - lustigt nog - avsky det dom inte är bra på.
Då är frågan, vad ÄR bra och vad ÄR dåligt egentligen?
Mitt svar är att det inte finns något bra eller dåligt.
Sup, knarka, spela in porrfilm för all del, bara ni har vett nog att se saker från andras synvinklar. Skildra er verklihetssyn ur andras ögon så lär ni med tiden märka ett och annat. Saker är så solklara som de verkar.
-------------------------
Den partiledare som drar detta som sitt valtal inför nästa val kommer jag rösta på hehe |
|
|
| Aendy |
*Vissa avskyr att festa för att de inte har någon att festa med. (Då bör jag vara en av de som hatar att festa)
*Ibland hör man folk prata om hur mycket ragg det är ute på krogen, och irriterar sig på detta. Som observatör lägger man då också märket till, att samma som irriterade sig på festragget oftast är fula. Visst kan det tyckas att hela utelivssystemet är uttjatat och hjärndött i varje skrymsle, ragg och råsupande. Jag är själv av den åsikten, men det måste ändå påpekas att de som stör sig på enskilda detaljer som just raggnigen, ofta ÄR fula. (Kallade skribenten precis sig själv för ful?)
*Femenisterna tillhör också allt för ofta kategorin ”fula” Dom stör sig på att vackra kvinnor får fördelar, tyvärr är vi genetiskt programmerade att föredra fagra anleten än femenisternas gristrynen. (Undrar var forskningsunderlagen finns för de preferenser som tydligen ska vara genetisk betingade?)
Förövrigt kan jag nämna att jag inte kan ta något på allvar som skrivs av någon som inte behärskar språket. Ta en stavningskurs och korrekturläs för fan allt som man ska lämna ifrån sig eller "publicera". Dumbass! |
|
|
| St_Andrew |
jag tyckte det låg ganska mkt i det han (?) sa. ser dock inget konstigt med det. självklart e det tråkigt att festa om man inte har någon att festa med, självklart e det alltid många som blir avundsjuka på andra, självklart e det tråkigt med saker man inte e bra på...
o ang språket så tycker jag det är fånigt att hänga upp sig på (kanske för att jag e ett språkligt missfoster själv) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
jag tyckte det låg ganska mkt i det han (?) sa. ser dock inget konstigt med det. självklart e det tråkigt att festa om man inte har någon att festa med, självklart e det alltid många som blir avundsjuka på andra, självklart e det tråkigt med saker man inte e bra på...
o ang språket så tycker jag det är fånigt att hänga upp sig på (kanske för att jag e ett språkligt missfoster själv) |
Jag tycker mest att det är en dåligt strukturerad text med uselt språk och vaga referenser. Det hade inte gjort mig så mycket om det inte varit för att han uppger sig att vara en skribent av något slag; | quote: | | Ny dag, dags att reta upp folk! Inte avsiktligt, inte medvetet. Oh nej, detta var helt oplanerat, jag är oskyldig som ett lamm. | .
Dessutom... vad vill han ha sagt och varför? Texten är ju helt menlös och det känns som att en 12-åring hade kunnat uttrycka samma åsikter mer djuplodande och klarsynt. *SUCK* |
|
|
| Liza |
| quote: | Originally posted by Aendy
Jag tycker mest att det är en dåligt strukturerad text med uselt språk och vaga referenser. Det hade inte gjort mig så mycket om det inte varit för att han uppger sig att vara en skribent av något slag; .
|
dvs du kan inte ta det på allvar därför att skribenten anser sig vara skribent och har massa språkfel etc. eller?
Om en forskare kommer till sin chef med en rapport om botemedel för en sjukdom, men hans rapport är full av språkfel. Ska man då ta rapporten på mindre allvar då?
| quote: | [
Dessutom... vad vill han ha sagt och varför? Texten är ju helt menlös och det känns som att en 12-åring hade kunnat uttrycka samma åsikter mer djuplodande och klarsynt. *SUCK* |
Han vill väl ha sagt just det som han skrev.
Varför tycker du den är menlös, den är väl ganska rolig och drar en röd tråd genom mycket av debatten idag.
Även om jag kanske inte håller med allt så har jag inga problem med att förstå vad han menar. |
|
|
| mindshooter |
Ehm, finns väl en del sanning i texten... finns sjukt många människor som väljer att hata saker dom inte kan uppnå, det kallas för att vara avundsjuk...vad denna mannen som skrivit texten dock fallit för, är fördomar och saker som faktiskt inte stämmer...
Feminister t.ex... att säga att feminister är fula är som att säga att Tranceare knarkar...ungefär samma "dra alla över en kant" syndrom. Dock stämmer påståendet om Tranceare mer eftersom vi faktiskt lever i en kultur grundad i mycket droger, men det är en annan diskussion. Vad jag vill säga är att Feminister så ofta dras över en kant. Själv är jag matat med feminism sedan 0 års ålder då min mor är feminist. First off, kriteriet för att vara feminist är att man tycker att män och kvinnor är lika värda. Punkt slut, finns det nån här inne som inte är feminist?
Second, min morsa har fan en ny kille varje månad känns det som, feminism har ingenting med snygghet, utstrålning eller sexuell läggning att göra... Förstår inte var folk får detta ifrån...
Sen finns det givetvis extrema feminister som typ går i celibat och typ odlar skägg för att bevisa att man inte behöver vara snygg...
För att slippa dumma frågor om min morsas rak-vanor (vilket alla kopplar till feminism och inte till eget tänkande) så kan jag redan nu säga att hon rakar sig både under armarna och på benen, för att hon vill...och det finns ingen i hela hennes feminist organisation som överhuvudtaget skulle yttra sig om det...jag tror att det finns många som gör det....
Mannen som skrivit denna artikel har alldeles bevisligen inte mycket fakta bakom sitt påstående då han grundat det på fördomar och skitsnack. |
|
|
| JayBee |
rätt och fel, det finns inget rätt och fel som vi målar upp det i huvudet. man målar ju oftast upp att rätt och fel är något universielt. rätt och fel är helt enkelt vad majoriteten av vad folk tycker. majoriteten av allt folk här på jorden tycker det är fel att döda andra människor och därför är det fel. inte för att det finns någon mystisk kraft som säger att det är fel :)
men egentligen så är det altså inget fel på att döda varandra.... i paintball altså ;) |
|
|
| sipowitz |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Ehm, finns väl en del sanning i texten... finns sjukt många människor som väljer att hata saker dom inte kan uppnå, det kallas för att vara avundsjuk...vad denna mannen som skrivit texten dock fallit för, är fördomar och saker som faktiskt inte stämmer...
Feminister t.ex... att säga att feminister är fula är som att säga att Tranceare knarkar...ungefär samma "dra alla över en kant" syndrom. Dock stämmer påståendet om Tranceare mer eftersom vi faktiskt lever i en kultur grundad i mycket droger, men det är en annan diskussion. Vad jag vill säga är att Feminister så ofta dras över en kant. Själv är jag matat med feminism sedan 0 års ålder då min mor är feminist. First off, kriteriet för att vara feminist är att man tycker att män och kvinnor är lika värda. Punkt slut, finns det nån här inne som inte är feminist?
Second, min morsa har fan en ny kille varje månad känns det som, feminism har ingenting med snygghet, utstrålning eller sexuell läggning att göra... Förstår inte var folk får detta ifrån...
Sen finns det givetvis extrema feminister som typ går i celibat och typ odlar skägg för att bevisa att man inte behöver vara snygg...
För att slippa dumma frågor om min morsas rak-vanor (vilket alla kopplar till feminism och inte till eget tänkande) så kan jag redan nu säga att hon rakar sig både under armarna och på benen, för att hon vill...och det finns ingen i hela hennes feminist organisation som överhuvudtaget skulle yttra sig om det...jag tror att det finns många som gör det....
Mannen som skrivit denna artikel har alldeles bevisligen inte mycket fakta bakom sitt påstående då han grundat det på fördomar och skitsnack. |
Finns tusentals olika tolkningar.. jag tolkade det hela så här: I slutet skriver han eller hon :-),
DET FINNS INGET BRA ELLER DÅLIGT ... gör vad du vill, men tänk dig in i hur andra upplever det..
D.v.s. det finns inget som är bra eller dåligt sätt... han/hon dömmer ingen.. |
|
|
| mindshooter |
Människan är utrustad med moral, som är våran rätt och fel guide...läser mycket om det här i skolan just nu inom filosofin...fanns en filosof som sa att var och en kunde komma fram till vad som var rätt och fel genom att tänka följande..
Är min handling så pass moraliskts korrekt att jag kan uppföra den till allmän lag?
Detta betyder att var och en av oss ska inte göra något som vi inte anser att alla andra oxå ska kunna göra....as simple as that :) nu är det bara en filosofs vinkel på det hela såklart... |
|
|
| Liza |
| quote: | Originally posted by mindshooter
att säga att feminister är fula är som att säga att Tranceare knarkar...ungefär samma "dra alla över en kant" syndrom. Dock stämmer påståendet om Tranceare mer eftersom vi faktiskt lever i en kultur grundad i mycket droger, men det är en annan diskussion. Vad jag vill säga är att Feminister så ofta dras över en kant. |
haha.. men om då trancekulturen är grundad i droger så är isåfall feministerna ofta fula eftersom du drog den parallellen. Dåligt exempel mao. :)
Vi kanske istället ska säga att feminister är fula lika mycket som invandrare är kriminella. (men kriminella är ju ofta invandrare, fast inte tvärtom)..
En massa fördomar alltihop, eller inte?
Feminister är ju de som oftast protesterar högst mot dagens ideal för kvinnan. Och feminister låter sig kanske ofta låta bli att raka sig etc i just detta syftet. Jag säger inte alla men kanske fler i denna gruppen än i andra.
Och en del börjar kanske protestera just därför att man tycker det är fel att dessa andra snyggingarna/bimbos ska ha det så lätt eftersom man själv inte är det.
Vi kan ju iaf säga att dessa bimbos/snyggingar som tjänar på att leva i det moderna idealsamhället oftast INTE är feminister varav vi ju då får att feministerna har förlorat en massa snyggingar. Plus att de ju har extremisterna som odlar skägg och inte VILL vara snygga :)
Vad jag vill säga är inte att alla feminister är fula, utan om man träffar på en slumpmässig feminist är det större chans att denna personen är ful än om personen inte hade varit feminist.
Inget konstigt med det eller hur. Att säga att ALLA feminister är fula är fel. Men det är inga fördomar om man råkar råka göra parallellen eftersom det ändå har ett visst samband som kan diskuteras. |
|
|
| Liza |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Människan är utrustad med moral, som är våran rätt och fel guide...läser mycket om det här i skolan just nu inom filosofin...fanns en filosof som sa att var och en kunde komma fram till vad som var rätt och fel genom att tänka följande..
Är min handling så pass moraliskts korrekt att jag kan uppföra den till allmän lag?
Detta betyder att var och en av oss ska inte göra något som vi inte anser att alla andra oxå ska kunna göra....as simple as that :) nu är det bara en filosofs vinkel på det hela såklart... |
Eller varför inte den gamla dängan från kyrkans barntimmar:
Behandla andra så som du vill att andra ska behandla dig.
Jag tappar verkligen andan varje dag när jag tänker på denna visa filosofi ;)
Jättefint ordspråk, men det är ändå mest bla bla bla egentligen till slut. |
|
|
| dbl |
som sagt så finns det la både "rätt" och "fel" saker i texten.
men angående feminister så förstår jag mig fan inte på dem ibland.. va fan e det för fel med underklädesmodeller?
dem flesta ser bra ut, e smala.... men hur mycket hade det sålts om en riktigt fet äcklig kärring skulle stå modell.... just det...
sen oandra sidan så va la det ganska så överdrivet, men inte varenda modell e trådsmal faktiskt som många verkar tro.
det kommer ju mer och mer manliga underklädesmodeller och typ byx modeller som står i enbart ett par byxor utan tröja och så.
men inte fan e det nån kille som går till varenda tidning och säger att det e förjävligt och skamligt och att det får varenda kille till att vilja börja gymma, sola etc... varje dag bara för att dem själva inte ser ut så.
det e enbart patetiskt av dem feminister som håller på så... och så att ingen skulle få för sig att säga något (vilket jag inte tror), men det e bara massa feminister som håller på att babbla om det.
alla feminister kanske inte bryr sig om det, men en jävla massa gör och dem kan ju bara hålla tyst.
och tro inte att jag e emot gämnställdhet eller nått sånt nu.
tycker att tjejer e lika mycket värda och dem kan vara bättre på många saker... även om killar ändå nästa e bäst på allt.
t.ex. alla dem som går catwalk.. vem e bäst och lär alla.. jo.. en kille.
vilka e dem bästa designers... jo.. killar.
bara att dra upp massa sånna saker... visst e dem killarna ganska så myucket bögar, men ändå.. ändå killar.... :p
neee.. ska titta på tv nu |
|
|
|
|