|
Nån som fått sina The Lab-pengar tillbaka? (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| jake |
Come on people!
Hajja att ni blivit sjukt hustlade. Tråkigt, men sant och det var fan synd att jag inte tjatade ännu mer om att det förmodligen rörde sig om en jävla bluff.
Det lös ju lyckosökare rakt igenom och att Herr Bas nu går och skyller fördröjningen på att han blivit pappa innebär förmodligen bara att han söker era sympatier så att ni ger dem mer tid.
De sitter nog på en varm plats och myser med drinkar vid det här laget.
Big time hustling rakt igenom. Glöm det och gå vidare eller skicka in en polisanmälan pronto. Det skulle jag göra. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by jake
Hajja att ni blivit sjukt hustlade. |
Vi vet, mest att vi gärna vill höra "hur det går" så att säga med alla som blivit lurade. Nån kanske har hört nåt eller så... |
|
|
| jake |
| Jag tror att den som hör nåt droppar det rätt snabbt. Jag skulle rekommendera att samtliga polisanmäler detta så Bastian och folket får det hett om öronen. Då kommer svaren till slut. |
|
|
| trondman |
Tror de flesta fattar att de blivit blåsta på pengar men de vill gärna veta så mycket som möjligt om dom ändå, ju mer info man har om dom desto lättare skulle det vara att göra en polisanmälan med.
Ingen som hört hur det gick med den/dom de skulle polisanmäla för förtal och allt vad de snackade om?
Eller om deras bokade djs/artister fått del av pengarna än? |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by jake
Jag tror att den som hör nåt droppar det rätt snabbt. Jag skulle rekommendera att samtliga polisanmäler detta så Bastian och folket får det hett om öronen. Då kommer svaren till slut. |
precis va fan dax o göra nått åt saken! |
|
|
| Zliten |
| men var finns dessa killar da? Här i Stockholm.. Åk och ta ett snacka med dem da... :crazy: |
|
|
| eXton |
*boink*
Upp med trådjäveln! Råkade se min gamla The LAB biljett i byrolådan när jag skulle ha min reservnyckel till cykeln... ARG BLIR MAN!!!
ingen som hört något nytt? hur gör man en polisanmälan ang något sådant här? nåt måste man väl kunna göra med vårt fina "konsumentskydd" osv i Sverige. Kan inte Ravekomissionen gå in och betala? :nervous: |
|
|
| St_Andrew |
Ring konsumentverket: 08 429 05 00
annars om det pågår en rättslig tvist så behöver dom inte lämna ut pengarna, tror jag. :S |
|
|
| Glorie |
för att få igen ev pengar måste man anmäla till konkursförvaltaren (antar att den e holländsk?):whip: (som är skyldig att ta upp det i sin rapport. ex. 10 svenska personer har anmält.. bla bla bla) men hur får man tag på den ansvarige liksom, när inte ens det går att nå de personer bakom The Lab? genomruttet...
i vilket fall så har konkursförvaltaren denna rangordning vad gäller återbetalning (i Sverige!)
första prioritet: hyror, 2:a bank, 3:a stat och sist övriga fordringsägare som oftast blir utan
så om man anmäler, enligt papas... får det sista ledet ändå inte en krona tyvärr :( |
|
|
| trondman |
Jag tror aldrig vi kommer få se några pengar hur vi än gör tyvärr.
Men det minsta man kan begära av dom är ju att dom går ut och säger som det är, för det är ju mer och mer uppenbart att ingen kommer få tillbaks några pengar överhuvudtaget och det bara var tomma löften de körde om pengarna tillbaks mm.
Dom har ju en del att förklara med allt de ställt till med... |
|
|
| JayBee |
någon annan än jag som ser ett mönster här?
efter the lab så gjorde dem en till i LUND. hemsidan var den samma fast med nya färger och ny adress. den vart oxo inställd.
ganska smart igentligen, de startar värsta festen och folk köper biljetter och sen går de ut och säger att det vart misstag och att alla ska få tillbaka sina pengar. för att få det hela att verka mer realistiskt så går de ut i forumen och låtsas bry sig vad folk tycker och frågar angående nya fester som den där med tåget.
arrangörerna var ju från holland, varför skulle de starta en fest i sverige? det finns mycket mer pengar att tjäna på trance fester i holland.
det luktar bedrägeri på långa vägar. de har sett till så att folk ska ha hopp, vänta länge. typ "det är lungt vänta ett tag till så får ni era pengar" och tillslut har det gått ett år eller så och ingen orkar bry sig längre och ingen kan typ anmäla och sånt för det var så länge sedan. medans så har den där jävla holländaren stuckit till bahamas med alla pengar han fick.. haja hur många som skickade in pengar för biljetter.
han gjorde säkert allt från sitt rum, skapa hemsida, bokade DJ's, skrevi forumen, promotion osv..
jag hoppas att någon kan bevisa mig fel för det vore verkligen tragiskt om sånt här hände, det kommer knappast att hjälpa få fler att acceptera och lyssna på trance i sverige :P
|
|
|
|
|