|
Voortaan ook urban op ID&T (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| AlFerox |
| quote: | ik vind dat id-t zo ie zo laatste tijd beetje achteruit gaat 's middags. Wordt weinig boeiends gedraaid maar dat er nu ook r&b en hip hop komt vink best wel erg. Opzich kan ik zo heel af en toe een r&b hip hop plaatje best waarderen maar dan zet ik die zelf wel aan of dan zet ik tmf/radio 538 ofzo wel aan.
Maar dat je het nu op id-t krijgt vink gewoon sjit. Zoals al gezegd is dance only, nou r&b hip hop is geen dance.
Maar het levert geld op dus jah dat is belangrijker he?
|
waarom is hip-hop geen dance? kan je daar niet op dansen soms?
bovendien is er naast die 50cents/nelly/pdiddy zooi genoeg kwaliteits hip-hop. ik persoonlijk denk dat id&t meer die onbekende hip-hop zal gaan draaien en niet van die gangsta-rap waarmee je op tmf, 538 en the box wordt doodgegooid. |
|
|
| AlFerox |
| quote: | Originally posted by basvh
op fransje bauer kan je ook dansen. Op elvis ook (althans volgens mijn ouders) Zo kan id-t dus alles gaan draaien.
Ze hebben zovaak in de pers en op hun station DANCE MUSIC ONLY geblaat. dus moeten ze dat draaien ook |
heb jij ergens een definitie gelezen van dance-muziek dan? is er in de wet opgenomen wat wel en wat niet onder dance-muziek mag vallen? |
|
|
| Blik |
| quote: | Originally posted by AlFerox
waarom is hip-hop geen dance? kan je daar niet op dansen soms?
bovendien is er naast die 50cents/nelly/pdiddy zooi genoeg kwaliteits hip-hop. ik persoonlijk denk dat id&t meer die onbekende hip-hop zal gaan draaien en niet van die gangsta-rap waarmee je op tmf, 538 en the box wordt doodgegooid. |
als dat zo zijn dan kan het inderdaad nog wel, maar dat doen ze dus niet, kijk maar deze quote van Magik54
| quote: | | Ik kan het trouwens bevestigen, had verleden week ID&T radio aanstaan in me auto en toen kwam in de middag big pimpin langs van Jay-Z. |
Jay-Z - Big Pimpin kan wel tot de gangsta rap gerekend worden waar je helaas mee word doodgegooid op tmf, box, mtv etc...
ik vind het een grove fout in ieder geval van id-t om urban/r&b te gaan draaien, als ik dat wil horen luister ik wel naar andere zenders dan id-t |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by AlFerox
waarom is hip-hop geen dance? kan je daar niet op dansen soms?
|
Dit had ik nou niet van jouw gedacht :)
Ik vind dit namelijk zo'n domme uitspraak.
Je weet donders goed dat 'dance' gerelateerd wordt naar de electronische muziek. (trance, hardstyle, techno, progressive, hardcore enzenzenz)
Hip Hop hoort daar gewoonniet tussen omdat het gewoon niet onder de catagorie 'electronische- muziek' valt.
Nu zul je wel gaan zeggen: 'Hip Hip is ook met electronische apparaten gemaakt'
Wat jij nu beweerd is dat als je op muziek kan dansen, dat dat meteen 'dance' is....dat is geen dance, dat is muziek.......volgen sjouw is klasieke muziek ook 'dance'?
Klopt niet wat je zegt |
|
|
| AlFerox |
| quote: | Originally posted by Blik
als dat zo zijn dan kan het inderdaad nog wel, maar dat doen ze dus niet, kijk maar deze quote van Magik54
|
tja, het zou heel goed kunnen. ik luister nooit id&t.
toch vind ik het erg voorbarig om aan de hand van één nummertje het hele urban/rnb/hip-hop repertoire van id&t te beoordelen. |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by AlFerox
waarom is hip-hop geen dance? kan je daar niet op dansen soms?
bovendien is er naast die 50cents/nelly/pdiddy zooi genoeg kwaliteits hip-hop. ik persoonlijk denk dat id&t meer die onbekende hip-hop zal gaan draaien en niet van die gangsta-rap waarmee je op tmf, 538 en the box wordt doodgegooid. |
Ben ik met je ééns alleen id&t doet het niet iig ik heb vooral de bekende gangsta-rap gehoord.
Ach ja ik luister toch alleen maar naar online radio's zoals proton en frisky. Wil ik goede hip hop horen dan leen ik wel wat cd's van mijn zwager. |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by New Wave
Dit had ik nou niet van jouw gedacht :)
Ik vind dit namelijk zo'n domme uitspraak.
Je weet donders goed dat 'dance' gerelateerd wordt naar de electronische muziek. (trance, hardstyle, techno, progressive, hardcore enzenzenz)
Hip Hop hoort daar gewoonniet tussen omdat het gewoon niet onder de catagorie 'electronische- muziek' valt.
Nu zul je wel gaan zeggen: 'Hip Hip is ook met electronische apparaten gemaakt'
Wat jij nu beweerd is dat als je op muziek kan dansen, dat dat meteen 'dance' is....dat is geen dance, dat is muziek.......volgen sjouw is klasieke muziek ook 'dance'?
Klopt niet wat je zegt |
HOHOHO weet jij wel hoe (detroit)techno is ontstaan???
Nog steeds heeft hip hop een grote invloed op een heleboel dj's (een heleboel dj's draaiden vroeger ook hip hop)
Beetje jammer timmie. Dance heeft zijn bestaan grotendeels te danken aan hip hop. |
|
|
| AlFerox |
| quote: | Originally posted by New Wave
Dit had ik nou niet van jouw gedacht :)
Ik vind dit namelijk zo'n domme uitspraak.
Je weet donders goed dat 'dance' gerelateerd wordt naar de electronische muziek. (trance, hardstyle, techno, progressive, hardcore enzenzenz)
Hip Hop hoort daar gewoonniet tussen omdat het gewoon niet onder de catagorie 'electronische- muziek' valt.
Nu zul je wel gaan zeggen: 'Hip Hip is ook met electronische apparaten gemaakt'
Wat jij nu beweerd is dat als je op muziek kan dansen, dat dat meteen 'dance' is....dat is geen dance, dat is muziek.......volgen sjouw is klasieke muziek ook 'dance'?
Klopt niet wat je zegt |
01 het enige dat ik weet is dat dance-muziek electronische muziek is, gedraaid wordt door djs en dat je er op kunt dansen. naar mijn weten gaat dat ook op voor hip-hop. ik zou niet weten waarom je het dan niet onder dance-muziek zou kunnen scharen?
02 als je kijkt naar het ontstaan van 'dance' is hip-hop in principe de oervorm van alle tegenwoordige muziek.
03 eerder dit jaar naar een bunker-labelnight geweest en in plaats van een knallende electro-set kwam de laatste dj met een hip-hop set aanzetten, en dat was echt stoer kan ik je zeggen!! dave clarke, heeft pas geleden in las palmas het laatste uur alleen maar hip-hop staan draaien..
wat ik hiermee wil zeggen, ik vond hip-hop normaal echt helemaal ruk!! maar heb ervaren dat het eigenlijk best wel stoer kan zijn en het op dansvloer zeker niet misstaat. en wat dat betreft dus helemaal niet zoveel verschilt van trance/techno/club/ etc etc |
|
|
| Ding Chavez |
| quote: | Originally posted by AlFerox
02 als je kijkt naar het ontstaan van 'dance' is hip-hop in principe de oervorm van alle tegenwoordige muziek. |
Dat ligt er maar aan hoe ver je terug gaat... |
|
|
| AlFerox |
| 2new wave: download eens blue on blue van dave clarke's laatste album.. :disbelief |
|
|
| AlFerox |
| quote: | Originally posted by Ding Chavez
Dat ligt er maar aan hoe ver je terug gaat... |
ja je zou het ook nog op disco kunnen gooien.. maar hip-hop/electro hebben toch wel de meeste concrete fundamenten gelegd voor de 'dance-muziek' |
|
|
| ROFL |
| quote: | Originally posted by AlFerox
ja je zou het ook nog op disco kunnen gooien.. |
Dat zou ik nou niet zo erg vinden :rolleyes:
Maarja, dat kan je ook geen dance noemen. Het is gewoon heel moeilijk de lijn te trekken wat nou wel en wat nou niet dance is. Zeker als je teruggaat naar het begin, maar om eerlijk te zijn denk ik dat het ID&T geen moer uitmaakt wat voor genre ze draaien. Ik vind rap ook niet onder dance vallen, maar het wordt wel gedraaid. Zolang het maar aanslaat en het in de buurt komt van electronische muziek is het voor ID&T allang goed. |
|
|
|
|