return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 4 
Svenson - sunlight theory = envio - sunlight theory.. hehe
View this Thread in Original format
dbl
hehe... tog precis o lyssnade på svenson - sunlight theory för första gången nu... men tyckte jag kände igen den... och så kom jag på från var.

Envio - sunlight theory som jag fått av envio för ett bra tag sen.
ganska lik originalet, men en del ändringar och så... finns en del grejer jag gillar mer i orginalet... en del grejer jag gillar bättre i svenson versionen också såklart.

hehe... blev så paff bara :)

men hel bra låta alltså :)
Vizay
har för mig om jag inte minns helt fel att envio va nere hos svenson i studion för ett tag sen å att de va så den kom till :)

har inte hört låten själv dock men den borde ju falla mig i smaken om dom två e inblandade ;)
mindshooter
Envio är juh en svenson ;) hihihoho

coolt
dbl
checkade datumet precis på den o den va ändrad senast:
den 24 maj 2002 :)
dbl
quote:
Originally posted by n0bben-
undrar bara om ni inte förväxlar titlen med envio's "sunset highway" ?


neee.. jag fick envio - sunlight theory av envio själv nån gång förra året.....
montana
envio co-proddade sunlight theory,
det har han sagt i en tråd om svenson's låt. jag har inte hört envio's version, men om den är så lik så har svenson gjort en pvd (ni vet smpla, göra om & släppa under eget namn)
Gate 42
En trevlig låt. Dock förstår jag inte varför inte Envio nämns i titeln?
En annan grej som är rätt kul också är ju att Svenson gjorde B-side remixen också under namnet 'O-Zone' som är skrämmande likt Jesper Söderlunds alias Ozone. Smidigt sa bill, smidigt sa bull :D
envio
tack för topicen :D

det är såhär va:

jag gjorde låten för 1½ år sedan... å då hade jag ingen kontakt alls med någon "big guy" eller bolag inom branschen... och plötsligt lyckades jag få kontakt med Svenson.

jag skickade iväg låten till han och han rå-diggade den direkt.
vi kom överens om att göra om den i hans studio för att sedan släppa den som "Svenson - Sunlight Theory".

givetvis blev jag lite sur för att han inte föreslog att ha en Envio vs. Svenson eller något, men jag fick ett antal svar och de räckte gott och väl. först och främst så var detta min första (och då ENDA) chans att komma in i branschen. det var en liten "take it or leave it" situation för mig.. eftersom jag var rädd att han skulle säga upp avtalet ifall jag klagade på att jag ville ha med mitt namn i låt-titeln.

sedan så är ju SVENSON väldigt känd nere i Japan, en av de mest kända artister faktiskt. och marknaden i Japan är dubbelt så dyr som Europas. alltså säljer man en skiva för t.ex 150 kr i Japan så tjänar man 300 kr i Sverige på det (jag gör det inte för pengar men nu när dom finns måste man ta för sig lite så att man kan fortsätta!:) )

och tack vare att det är en SVENSON-låt nu, så blev det TRANCE ENERGY 2004 official theme :)

så jag har INGET att ångra när det gäller beslutet, trots att jag gjort hela orginalet :)
Vizay
ibland dyker de ju upp sånna one time chances, man ångrar oftast om man inte tar den :)
dbl
tycker faktiskt att ditt original e bättre... :)
fast gillar den där vocal grejen i svenson versionen.

så lyssnar på den istället.. hehe :p
EDIT: alltså din version ;)

DJ_Laszlo
quote:
Originally posted by envio
tack för topicen :D

det är såhär va:

jag gjorde låten för 1½ år sedan... å då hade jag ingen kontakt alls med någon "big guy" eller bolag inom branschen... och plötsligt lyckades jag få kontakt med Svenson.

jag skickade iväg låten till han och han rå-diggade den direkt.
vi kom överens om att göra om den i hans studio för att sedan släppa den som "Svenson - Sunlight Theory".

givetvis blev jag lite sur för att han inte föreslog att ha en Envio vs. Svenson eller något, men jag fick ett antal svar och de räckte gott och väl. först och främst så var detta min första (och då ENDA) chans att komma in i branschen. det var en liten "take it or leave it" situation för mig.. eftersom jag var rädd att han skulle säga upp avtalet ifall jag klagade på att jag ville ha med mitt namn i låt-titeln.

sedan så är ju SVENSON väldigt känd nere i Japan, en av de mest kända artister faktiskt. och marknaden i Japan är dubbelt så dyr som Europas. alltså säljer man en skiva för t.ex 150 kr i Japan så tjänar man 300 kr i Sverige på det (jag gör det inte för pengar men nu när dom finns måste man ta för sig lite så att man kan fortsätta!:) )

och tack vare att det är en SVENSON-låt nu, så blev det TRANCE ENERGY 2004 official theme :)

så jag har INGET att ångra när det gäller beslutet, trots att jag gjort hela orginalet :)


Det var det jävligaste. Kan inget annat göra än att gratulera och hoppas att det kommer flyter på i framtiden :)
Gate 42
quote:
Originally posted by envio

och tack vare att det är en SVENSON-låt nu, så blev det TRANCE ENERGY 2004 official theme :)



Inte illa alls. Man får gratullera! :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 
Privacy Statement