return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 4 
Vad tycker vi om Julklappsshopping?
View this Thread in Original format
Goldiluxe
Ar det pest och pina med alla miljoner manniskor som skall kopa julklappar till varandra o slosa pengar som dem inte har.
ELLER.
ar det faktiskt ganska sa kul att luffa runt o mysa bland jul dekorationer i stan? Glada tomtar som ho-hooar och lampor som blinkar overallt?

ps.. jag fattar inte det har med poll hit o dit, sa det blev lite knasigt.

I vilket fall tycker jag det ar for javla piss trakigt att julshoppa!
mjz
julshopping ska ske p� under tio minuter n�n g�ng runt tv�tiden p� julafton n�r domus och statoil �r det enda som �r �ppet...

vad kan man s�ga? det �r tradition... och nya torkarblad till bilen vill v�l alla ha till jul? :)
ScuL
jag tycker det �r v�rdsl�st... har aldrig r�d med det :)
det e trevlig att allt i staden �r dekorerad osv men f�rresten nej tack. livet �r dyrt nog utan jul... annars �r det s� att jul sj�lv rockar, det blir alltid en annorlunda atmosfer i huset. ho-ho-ho
reveal
Julshopping :whip: :nervous:
Iofs k�nner man sig liiite n�jd n�r man �ntligen �r klar, men annars :nervous:
Gate 42
Jag �lskar att handla julklappar. Det k�nns s� bra att f� spendera pengar och k�pa saker som man vet kommer g�ra m�nniskor i ens n�rhet glada.

Dock tycker jag det �r hemskt ett �r som detta n�r jag inte har n�got jobb och det lilla studiebidrag jag f�r r�cker knappt ens till mitt egna snusbehov (vilket inte �r s� farligt trots allt).

S� om jag har pengar �r julshopping kul, om inte s� �r det pest.
DJ_Laszlo
Julst�mningen �r alltid n�got ut�ver det vanliga - dessutom fyller jag �r p� julafton (NOTERA DET!) s� jag �r v�l knappast den som ska klaga. Julklappsshoppingen �r d�remot mindre rolig...man f�r alltid d�ligt samvete f�r de man inte har haft r�d att k�pa julklappar till...eller kanske helt gl�mt bort :rolleyes:
St_Andrew
julshpping e kul, och �nnu roligare blir det n�r man f�r allt som alla andra shoppat �t en :p

plus att det e bra f�r ekonomin ox� (m�nga aff�rer skulle inte �verleva utan julhandeln)
staz
2 ord.
komersiell g�dning.
Goldiluxe
En sak kom jag pa som jag tycker ar mysigt, det ar att dem alltid har sma sota jul special paket med underklader o smink o cremer o massa mysigt!

Xmas Edition liksom :)

Det ar bra!
Kongo_kim
det �r bara och g� till Clas Olsson i gallerian. han/dom har allt

mindshooter
Det h�ller inte, julen utg�r inte sitt grundsyfte...det finns inte alls lika mycket tanke o k�rlek bakom den som det borde...handlar bara om att konsumera nu...

bara sj�lva grejen att man k�per presenter till folk som man egentligen inte alls har n�n lust med...

Jag vill ge saker till folk f�r att jag tycket dom f�rtj�nar det av en eller annan anledning...inte f�r att jag k�nner mig tvingad...f�rst�r juh precis hela syftet.
mjz
�h, julen har ju �nd� inget syfte a la amerikansk tv-serie julspecial (som av n�n anledning alltid brukar visas i juni i sverige, inte f�r att det har med saken att g�ra ;) ) och har aldrig haft det... det �r bara en helgdag som alla andra med lite tillh�rande traditioner s� att man kan gl�mma bort vardagen f�r en stund...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 
Privacy Statement