|
Vad tycker vi om Julklappsshopping?
|
View this Thread in Original format
| Goldiluxe |
Ar det pest och pina med alla miljoner manniskor som skall kopa julklappar till varandra o slosa pengar som dem inte har.
ELLER.
ar det faktiskt ganska sa kul att luffa runt o mysa bland jul dekorationer i stan? Glada tomtar som ho-hooar och lampor som blinkar overallt?
ps.. jag fattar inte det har med poll hit o dit, sa det blev lite knasigt.
I vilket fall tycker jag det ar for javla piss trakigt att julshoppa! |
|
|
| mjz |
julshopping ska ske på under tio minuter nån gång runt tvåtiden på julafton när domus och statoil är det enda som är öppet...
vad kan man säga? det är tradition... och nya torkarblad till bilen vill väl alla ha till jul? :) |
|
|
| ScuL |
jag tycker det är värdslöst... har aldrig råd med det :)
det e trevlig att allt i staden är dekorerad osv men förresten nej tack. livet är dyrt nog utan jul... annars är det så att jul själv rockar, det blir alltid en annorlunda atmosfer i huset. ho-ho-ho |
|
|
| reveal |
Julshopping :whip: :nervous:
Iofs känner man sig liiite nöjd när man äntligen är klar, men annars :nervous: |
|
|
| Gate 42 |
Jag älskar att handla julklappar. Det känns så bra att få spendera pengar och köpa saker som man vet kommer göra människor i ens närhet glada.
Dock tycker jag det är hemskt ett år som detta när jag inte har något jobb och det lilla studiebidrag jag får räcker knappt ens till mitt egna snusbehov (vilket inte är så farligt trots allt).
Så om jag har pengar är julshopping kul, om inte så är det pest. |
|
|
| DJ_Laszlo |
| Julstämningen är alltid något utöver det vanliga - dessutom fyller jag år på julafton (NOTERA DET!) så jag är väl knappast den som ska klaga. Julklappsshoppingen är däremot mindre rolig...man får alltid dåligt samvete för de man inte har haft råd att köpa julklappar till...eller kanske helt glömt bort :rolleyes: |
|
|
| St_Andrew |
julshpping e kul, och ännu roligare blir det när man får allt som alla andra shoppat åt en :p
plus att det e bra för ekonomin oxå (många affärer skulle inte överleva utan julhandeln) |
|
|
| staz |
2 ord.
komersiell gödning. |
|
|
| Goldiluxe |
En sak kom jag pa som jag tycker ar mysigt, det ar att dem alltid har sma sota jul special paket med underklader o smink o cremer o massa mysigt!
Xmas Edition liksom :)
Det ar bra! |
|
|
| Kongo_kim |
| det är bara och gå till Clas Olsson i gallerian. han/dom har allt |
|
|
| mindshooter |
Det håller inte, julen utgör inte sitt grundsyfte...det finns inte alls lika mycket tanke o kärlek bakom den som det borde...handlar bara om att konsumera nu...
bara själva grejen att man köper presenter till folk som man egentligen inte alls har nån lust med...
Jag vill ge saker till folk för att jag tycket dom förtjänar det av en eller annan anledning...inte för att jag känner mig tvingad...förstör juh precis hela syftet. |
|
|
| mjz |
| äh, julen har ju ändå inget syfte a la amerikansk tv-serie julspecial (som av nån anledning alltid brukar visas i juni i sverige, inte för att det har med saken att göra ;) ) och har aldrig haft det... det är bara en helgdag som alla andra med lite tillhörande traditioner så att man kan glömma bort vardagen för en stund... |
|
|
|
|