return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 
forum description: del två (pg. 2)
View this Thread in Original format
Glorie
jag vet inte vad man ska kalla antiloops musik riktigt.. nån som har en bra beskrivning? de körde då inte nån trance när ja hörde dem på reaktor i göteborg 2001 och inte körde de nån trance när de spelade på Oscars i sundsvall förra veckan heller.

In my mind och alla hits ni snackar om, var ju mer dance än trance tycker jag i alla fall. :p

airbase producerar trance och är mer aktuell <
dbl
quote:
Originally posted by Glorie
jag vet inte vad man ska kalla antiloops musik riktigt.. nån som har en bra beskrivning? de körde då inte nån trance när ja hörde dem på reaktor i göteborg 2001 och inte körde de nån trance när de spelade på Oscars i sundsvall förra veckan heller.

In my mind och alla hits ni snackar om, var ju mer dance än trance tycker jag i alla fall. :p

airbase producerar trance och är mer aktuell <


exakt.. airbase e mer trance än vad antiloop e... dem producerar ju en hel del annat... o som glorie sa så klassar jag ju också deras hit som typ in my mind som mer dance än trance.
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by dbl
exakt.. airbase e mer trance än vad antiloop e... dem producerar ju en hel del annat... o som glorie sa så klassar jag ju också deras hit som typ in my mind som mer dance än trance.
De e fan sant !
ScuL
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
De e fan sant !


japp.. det finns nåt i båda åsikter..
men Finland har också 'Darude' i sin forum description och det är inte riktigt trance heller, är det?

:eek:
montana
quote:
Originally posted by ScuL
japp.. det finns nåt i båda åsikter..
men Finland har också 'Darude' i sin forum description och det är inte riktigt trance heller, är det?

:eek:


skillnaden är att darude gjorde trance/eurotrance med första skivan och nu mer ren trance med andra skivan medans antiloop har alltid gjort nån "progressiv" form av efter-1997-eurodance, jag kommer i håg att eurodance.org klassade antiloop's music some progressive eurodance
mjz
hehe, nja, dom går väl kanske jämt ut ungefär... antiloop har väl gjort en och annan annorlunda grej som i love you och speak n' spell också...

tycker ändå airbase är ett bättre val, ingen ickesvensk, som inte var aktiv dansfantast under senare delen av 90-talet, har hört talas om antiloop...
Glorie
quote:
Originally posted by ScuL
men Finland har också 'Darude' i sin forum description och det är inte riktigt trance heller, är det?
:eek:


bara för att finland har darude i sin beskrivning som inte eller e trance, är det väl mer bra om vi har antiloop? hade ex. "Judge Jules" kommit från Finland hade de nog skrivit honom i stället :)

antiloop producerar elektronisk musik allt.... I media är de omskrivna som "technoduo" men det e inte techno heller... nån form av deephousejagvetintevad :D

At the rebels room är iaf dance :) 90'ies dance.
NooN
Det enda jag vet är att Antiloop proddar juste musik. Jävligt juste musik.
ScuL
Europe - Belgium
Home of I Love Techno, M.I.K.E., Airwave and french fries

Europe - Finland
Home to Orkidea, Darude, Nokia and apparently Santa Claus as well

Europe - France
Home of fashion runways, good cheese, famous painters and Laurent Garnier

Europe - Germany
Home of the Love Parade, Mayday, Paul Van Dyk, Sven Vath and the autobahn

Europe - Holland
If there was a 'Trance Nation', Holland would likely be it

Europe - Israel
Home of lots of good psy-trance

Europe - Sweden
Home of the TAs from Sweden

Europe - Sweden
Home of Adam Beyer, Airbase, Envio, IKEA and swedish meatballs

Europe - Sweden
Home of Adam Beyer, Antiloop, Envio, IKEA and swedish meatballs

Europe - Sweden
Home of Adam Beyer, Airbase, Antiloop, Envio, IKEA and swedish meatballs

Europe - United Kingdom & Ireland
No intro needed... Home of too many great DJs to mention


conclusion:
vi kan lätt ha båda :D
SteveTranz4ever
Ja alla båda fyra :p

Om inte annat så slår vi rekord i lång description med små kända namn... Enda som har längre är Tyskland och dom har FETA namn ;)

:wtf: Love Parade, Mayday, Paul Van Dyk, Sven Vath :wtf:

Vizay
rebel9: som jag förstått det så har airbases senaste skivsläpp gått rätt bra ute i EU men givetvis kan jag ha fel...men strunt samma, varför inte bara lägga in både antiloop å airbase istället för en av dom? :)
Glorie
quote:
Originally posted by Vizay
varför inte bara lägga in både antiloop å airbase istället för en av dom? :)


jag håller med Vevay ända ut i fingerspetsarna :crazy: det e alldeles för jämt mellan de båda alternativen :p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 
Privacy Statement