|
forum description: del två (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| ScuL |
ja det kan vi göra..
steve had en besvar. han sa att det är för mycket 'små namn' i den då..
men jag tycker att det är ingen stor problem.
alltså kenny, PM/mejl/kontakta swamper och genomföra de båda :)
så är det äntligen färdigt.. |
|
|
| Gaby |
Antiloop är verkligen ett ansikte utåt! Antiloop körde sin grej och blev asstora!!! Antiloop är kult!
VA fan alla på TA är inte under 18 år!!!:whip:
Airbase och Antiloop! Adam i all ära men va fan inte han kör väl inge trance? |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by Gaby
Airbase och Antiloop! Adam i all ära men va fan inte han kör väl inge trance? |
va lite skeptisk till beyer först men han e legend inom technovärlden, de flesta vet vem Adam Beyer e å de flesta blir lika chockade varje gång dom hör att han e från sverige :)
dessutom diskuteras det ju ändå en del techno här på forumen, trance å techno har ju en del å göra med varandra så why not :) |
|
|
| RebeL9 |
Airbase gör tråkig musik medan Antiloop vågar sticka ut mer och göra ganska nyskapande musik. Det är tex helt olika stilar på deras album vilket är ballt. Där Airbase är en tunn Ferry-kopia så har Antiloop alltid placerat sig i täten av dansproducenter.
Och att de kanske inte längre gör trance gör väl inget. Ta en titt på de andra ländernas beskrivning med Sven väth tex. Dessutom är väl TranceAddict knappast klassat som en renodlad trancesida utan snarare en sida där all elektronisk dansmusik samlas |
|
|
| mindshooter |
men jag förstår inte era argument...ni säger att antiloop inte ska vara med för att dom inte producerar trance....då undrar jag om någon kan berätta vilka trance-hits som Adam beyer har släppt?
Ikea oxå för den delen..vad har dom med trance att göra?
Ni får bestämma er för om ni vill ha saker som representerar sverige, eller som representerar trance scenen i sverige.
Men alla är med på att använda både airbase och antiloop eller? |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by mindshooter
men jag förstår inte era argument...ni säger att antiloop inte ska vara med för att dom inte producerar trance....då undrar jag om någon kan berätta vilka trance-hits som Adam beyer har släppt?
Ikea oxå för den delen..vad har dom med trance att göra?
Ni får bestämma er för om ni vill ha saker som representerar sverige, eller som representerar trance scenen i sverige.
Men alla är med på att använda både airbase och antiloop eller? |
jag har inga problem med det.
jag vet iaf att steve tycker att det blir för mycket små namn.. vad tycker du om det? |
|
|
| mjz |
| quote: | Originally posted by mindshooter
men jag förstår inte era argument...ni säger att antiloop inte ska vara med för att dom inte producerar trance....då undrar jag om någon kan berätta vilka trance-hits som Adam beyer har släppt?
Ikea oxå för den delen..vad har dom med trance att göra?
Ni får bestämma er för om ni vill ha saker som representerar sverige, eller som representerar trance scenen i sverige.
Men alla är med på att använda både airbase och antiloop eller? |
grejen var att man skulle välja mellen airbase och antiloop och eftersom varken adam, ikea eller köttbullar producerar speciellt mycket trance tyckte jag att envio kunde behöva lite uppbackning på den fronten... men att ha med båda är ett bättre alternativ... |
|
|
| St_Andrew |
| jag har en ännu bättre idé, skicka ALLA förslagen till swamper så får han bestämma va fan som ska stå där... :) |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
jag har en ännu bättre idé, skicka ALLA förslagen till swamper så får han bestämma va fan som ska stå där... :) |
nej vi har sagt tidigare att han har inte så mycket tid..
han bör inte bryr sig om nåt swe-ta's skulle bestämma. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by ScuL
nej vi har sagt tidigare att han har inte så mycket tid..
han bör inte bryr sig om nåt swe-ta's skulle bestämma. |
jo det e iof sant :D fast o andra sidan kan det inte ta så lång tid o bestämma om man e ensam.... har ju en tendens att bli lite svårare när man e många o ska enas :p
men aja, jag bryr mig inte riktigt vem utav dom det blir, kör på nu :D |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by mindshooter
men jag förstår inte era argument...ni säger att antiloop inte ska vara med för att dom inte producerar trance....då undrar jag om någon kan berätta vilka trance-hits som Adam beyer har släppt?
Ikea oxå för den delen..vad har dom med trance att göra?
|
jag förstår inte ditt argument där....(haha) tssss "vad ikea har med trance att göra?" har du läst att tyskland har skrivit "autobahns" i sin beskrivning? eller att frankrike har "good cheese" i sin? Det är ju om artisterna alla tjafsar. Att ha med en "produkt" eller ett "varumärke" har INGET med trance att göra, utan mer för att det är kul.
Jag föreslog för länge sen att utelämna Adam eftersom han sysslar med techno, men då blev det värsta livet...folk vill alltså ha med honom trots att han inte pysslar med trance...så jag tycker slutligen vi kan ha den här, så blir alla(?) nöjda :p
Europe - Sweden
Home of Adam Beyer, Airbase, Antiloop, Envio, IKEA and swedish meatballs
(adam, airbase, antiloop och envio pysslar alla med elektronisk musik.) easypeasy! :D
(det är kul att 39 stycken har engagerat sig i frågan! d.v.s tagit ställning genom att rösta) :) |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by Glorie
jag förstår inte ditt argument där....(haha) tssss "vad ikea har med trance att göra?" har du läst att tyskland har skrivit "autobahns" i sin beskrivning? eller att frankrike har "good cheese" i sin? Det är ju om artisterna alla tjafsar. Att ha med en "produkt" eller ett "varumärke" har INGET med trance att göra, utan mer för att det är kul.
|
jamen det är juh DET som är min poäng, om vi kan ha med Adam, IKEA, och köttbullar...varför kan vi då inte ha med antiloop, på grunden att dom faktiskt inte gör Trance utan typ dansmusik? |
|
|
|
|