|
Johan Gielen 5 Januari @ Dailys, Stockholm (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Amplifire |
| Vi kan iaf se fram emot en turk ikväll, och det är Özgür Can som vämer upp golvet innan Gielen. Turboturk, javisst! ;) |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by Amplifire
Vi kan iaf se fram emot en turk ikväll, och det är Özgür Can som vämer upp golvet innan Gielen. Turboturk, javisst! ;) |
japp jag ska nog dricka en eller två "cans of özgür" :)
EDIT: ni kan räkna med att se mig där vid 22:30 ungefär
|
|
|
| zamson |
| ses ikväll! kommer vara där innan 23 nån gång. |
|
|
| SteveTranz4ever |
Ryyykande färska bilder på http://www.LiquidSunset.org !!!
Hade riktigt kul ikväll.... var kul att träffa alla kära gamla men också nya ansikten
Kram // Steve
(Siten är tyvärr rätt seg just nu... hav tålamod :) ) |
|
|
| Aendy |
Jadå! Herre min skapare. Jag skiter i att killen tydligen inte kan beatmixa och att han leker lite med spelarna. Han levererar vad jag vill höra. Timme 1,3,4 och 5(!) är det absolut bästa jag någonsin varit ute och dansat till och vilka låtar han droppar. Jag började att lägga de på minnet men det blev så många feta "anthems" tillslut att jag inte ens kommer ihåg en enda av dem (nästan iaf). Enda problemet var att han gick ut så jäla massivt den första timmen att jag (plus resten av folket) verkade helt tömda på energi de sista timmarna. Dock är det ett lyxproblem för Gielen den 5/1... ujujuj!
BTW. Kan någon hjälpa mig med låtarna, kommer typ bara ihåg Saltwater eftersom det var den sista han körde som jag visste vilken det var. |
|
|
| Zliten |
Håller med fullständigt.. Han var inte världens bästa på mixa... men musiken han spelade tjöt i öronen bättre än min tinnitus varjefall ;)
Hade en riktigt trevlig kväll.. Kul och träffa er grabbar från forumet också :crazy:
Nää nu ska jag jag hjälpa till och flytta... Sen ska jag sova :disbelief |
|
|
| hustler |
Mitt val för igår kväll stod mellan att gå och se Gielen eller dra till Chiaro. Valet föll på Gielen och det är ett val jag absolut inte ångrar. Damnit it was good!
Han spelade grymma låtar, går inte att säga något annat. Det var riktigt kul igår även om man inte träffade någon härifrån.
Ha d! |
|
|
| Amplifire |
| Jesus, vilket jävla drag det var! :) |
|
|
| hustler |
| Någon som kan dra låtarna? Minnet sviker så här dagem efter.. :D |
|
|
| zamson |
Vill börja med att nämna Özgur Can som räddade kvällen för mig. Vilka feta låtar den här killen droppar! Ska bli kul o se framtida spelningar med Gurkan (Har fått höra att det är ett litet nick han fick på NRJ). Nu till Johan Gielen. Stackars Johan Gielen. Han börjar bli gammal. Han manglade på rätt bra i början. Perfekt låt att starta med Mark Norman - Overkill (Intro Mix) . Underbart drag på publiken - men det blev inte så mycket bättre än så här. Några höjdpunkter. Remixen på Born Slippy var skön men det är bara för att jag älskar Born Slippy melodin :D Okej jag måste medge att det inte riktigt var min stil av trance - alldeles för mycket Hits-varning på vissa låtar. Hitstrance kan funka väldigt bra om man använder d i rätt mängd. Paul Van Dyk på Berns innehöll också massa cheese men han gör det bättre på nåt sätt - blandar rätt, och i rätt mängd.
Tillbaks till Gielen. Tycker det är tråkigt att svenska publiken inte har några krav. Vem som helst kan lira bra skivor, det handlar ju om hur man gör det. Jag tycker Gielen förstörde varenda låt. Man undrade ju ett tag om han fastnat med handen på volymreglagen för han lyckades fan förstöra varenda build-up under hela setet. Sen hans kärlek till att sampla en bastrumma som skär sönder öronen och sen köra samplingen 50 gånger, och dessutom i otakt...nej jag förstår faktiskt inte. Jaja kan hålla på hela dagen om att skriva men ingen kommer orka läsa. Jag hade trots allt rätt roligt! Men det finns bra trancedjs, bjud hit dom istället! Hoppas verkligen Johan Gielen aldrig kommer hit igen! |
|
|
| Connector |
| Vi får starta en insamling så gielen får gå en dj-skola eller något... :) |
|
|
| Vizay |
nu va ju jag inte där själv men jag vill bara passa på att säga en liten sak...
vem som helst kan spela låtar på en cd-spelare, vem som helst kan tom. spela BRA låtar på en cd-spelare men det krävs en riktigt skillad lirare för att kombinera låtarna rätt å få dom att smälta ihop till en bra helhet
nöj er inte med att han droppade massa hits för det kan tom. någons femåriga lillebror göra, se till helheten istället... |
|
|
|
|